News

Prijswijzigingen KPN 2020

Prijswijzigingen KPN 2020
Reputatie 7
Badge +25

Er komen naast de zenderwijzigingen ook een aantal prijswijzigingen per 1 juli. Hieronder leg ik uit welke tarieven gaan veranderen. Vanaf vandaag 6 mei zullen de e-mails, en waar nodig brieven verstuurd worden. Het advies is om die af te wachten om te kijken wat dit specifiek voor jou betekent.
 

Prijswijziging abonnementen

We voeren een inflatiecorrectie van 2,6% door op de internetabonnementen, behalve de Hussel abonnementen. Daarnaast verhogen we de abonnementsprijzen van Vast Bellen (PSTN) en Digitenne (only) met 1 euro per maand. De abonnementskosten voor Belbudget wordt niet verhoogd.

Voor Vast Bellen gaan de wijzigingen in per 1 augustus, voor de overige wijzigingen geldt dat het ingaat per 1 juli.

Extra dienst

Het tarief van de extra dienst “Vast Telefoonnummer” van het 2017 internetabonnement wordt verhoogd met 1 euro. Dat wordt dus 2 euro per maand.
 

Prijswijziging beltarieven

De beltarieven (starttarief en gesprekskosten) gaan omhoog met 1 cent. Dat betekent dat beide van €0,14 cent naar €0,15 cent gaan. In het geval van een BelVrij PSTN-abonnement (Vaste Telefonie) gaat het van €0,15 cent naar €0,16 cent (buiten de bundel). De gesprekstarieven voor BelBasis wijzigen niet.
 

Veelgestelde vragen (FAQ)
 

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor u kunnen verbeteren. Daarom voeren wij voor de internetabonnementen een inflatiecorrectie door en voor de Vast Bellen en Digitenne abonnementen een verhoging van 1 euro.

Waarom corrigeert KPN de internetabonnementen en deels de Vast Bellen abonnementenprijzen voor inflatie? 
In Nederland stijgen elk jaar de prijzen van producten en diensten door inflatie. Wij hebben hier ook mee te maken omdat kosten die we maken door deze inflatie stijgen. Wij volgen de verhoging van de inflatie van 2,6% gemiddeld over heel 2019. Dit is volgens de CBS Consumentenprijsindex.

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2020.

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij?
Als de inflatiecorrectie op een van jouw abonnementen van toepassing is, wordt hier melding van gemaakt in de e-mail of de brief. Op je contract of facturen vind je terug van welke abonnement(en) je gebruik maakt. Wij voeren vooral op de oudere internetabonnementen de inflatiecorrectie door.

Gelden de nieuwe beltarieven ook als ik BelOnbeperkt heb?
Als je een belbundel hebt voor onbeperkt bellen dan gelden de gewijzigde beltarieven alleen als je belt buiten de BelOnbeperkt periode. Als je BelOnbeperkt Altijd hebt dan gelden de nieuwe beltarieven niet voor jou. Dan betaal je immers niet los voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Voor Vast Bellen geldt dat ook buiten de Belvrij Altijd of Belvrij Avond en Weekend periode.

Ik heb een glasvezel abonnement besteld en krijg deze over een tijdje geleverd. Geldt deze tariefswijziging ook voor mij?
Ja. Deze tariefswijziging geldt ook voor jou zodra je abonnement actief wordt.

 

Naast deze prijswijzigingen, komen er een aantal zenderwijzigingen per 1 juli.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

Hoe kom je hier bij? We hebben voor zover ik weet echt geen internetsnelheden verlaagd van klanten n.a.v. corona… Als je een te lage snelheid ervaart kun je het beste even bellen/chatten met ons denk ik.

@Paul_ en @gooos  Toevallig kom ik zojuist op de info-pagina Hussel het volgende tegen:

 

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Al voor die jaren van vechten kon je wereldwijd ‘vastelijnbellen’ middels Skype voor 1 cent per minuut, dus voor de prijs van de prijsverhoging bij KPN nu. KPN kan enorme macht uitoefenen, simpelweg d.m.v. gewenningsprincipes, gedrag of aparatuur van klanten zelf, nog geeneens de bruikleen spullen. Die prijsverhoging (en al jaren relatief hoge prijs) is in mijn ogen meer een melding tussen de regels door dat men er misschien eigenlijk liever vanaf wil. Anders maak je het wel gratis, zoals sommige andere providers doen. En het opruimen van de nog echte analoge lijnen (of ISDN) kost natuurlijk ook geld, dus misschien maar beter dat de vastelijnbellers dit ophoesten als het ware.

Volgende stap is TV. Mensen hebben daarin nog veel meer geinvesteerd dan een DECT setje o.i.d., dus met maar voldoende complexiteit rondom TV streams binnenshuis, kan men nog wel een flink aantal jaren melken.  

Reputatie 7
Badge +25

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

Hoe kom je hier bij? We hebben voor zover ik weet echt geen internetsnelheden verlaagd van klanten n.a.v. corona… Als je een te lage snelheid ervaart kun je het beste even bellen/chatten met ons denk ik.

@Paul_ en @gooos  Toevallig kom ik zojuist op de info-pagina Hussel het volgende tegen:

 

Dit is omdat we op dit moment geen dragerwissel uitvoeren waar een monteur voor nodig is. Dus stel je kan meer snelheid halen via pairbonding, dan doen we die upgrade tijdelijk niet. We knijpen geen snelheden of iets dergelijks.

Reputatie 7

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

Hoe kom je hier bij? We hebben voor zover ik weet echt geen internetsnelheden verlaagd van klanten n.a.v. corona… Als je een te lage snelheid ervaart kun je het beste even bellen/chatten met ons denk ik.

@Paul_ en @gooos  Toevallig kom ik zojuist op de info-pagina Hussel het volgende tegen:

 

Ik lees daar niet uit dat de internetsnelheid verlaagd zou zijn maar een definitie van het begrip "internetaanbod" in deze tekst zou wel gewenst zijn.

 

Edit: @Paul_ is me voor en geeft eigenlijk precies hetzelfde aan. De formulering van het begrip "internetaanbod" laat te wensen over.

Blijf het vreemd vinden dat investeringen in het netwerk als reden voor prijsverhoging opgevoerd worden. Je investeert als onderneming om geld te kunnen verdienen met in het geval van KPN je dienstverlening. Je klanten laten betalen voor de investeringen door hogere tarieven is natuurlijk gewoon de omgedraaide wereld waar jullie (en Ziggo) helaas mee weg kunnen komen want er is simpelweg een gebrek aan voldoende concurrentie.

Toch gebeurt dit wel degelijk. Ik heb een aantal jaren niet meer dan 50/7 Mb/s kunnen krijgen op mijn adres. Sinds een paar maanden staat er echter een nieuwe actieve straatkast (FttC, dus aangesloten op glasvezel). Ik heb een beetje kunnen zien wat daar allemaal voor nodig was en geloof me: veel werk. Maar het resultaat is er ook naar: ik heb nu 222/60 Mb/s en daarvoor betaal ik helemaal niets extra's. Dat wil zeggen gewoon via m'n abonnement, door de jaarlijkse prijsverhogingen, verder niet dus. Nu weet ik dat dat niet voor iedereen geldt maar ook ik heb tijden gedacht dat er geen verbetering voor mij in zou zitten. Ik ga nu (niet echt) zitten w88 op helemaal glasvezel (FttH) :thinking:

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dat ga ik doen. Kun je in Mijn KPN ook aangeven dat de wijziging per 1-8-2020 moet ingaan? Dit omdat het Vast Bellen per 1-8-2020 omhoog gaat in prijs?

Je kan geen datum aangeven per wanneer de wijziging in gaat. De wijziging van de extra dienst “Vast telefoonnummer” gaat per 1 juli, en Vast Bellen (dus PSTN) per 1 augustus. Ik snap die verwarring wel, maar in jouw geval dus 1 juli.

 

Hoi @Paul_ ,

Normaal ben ik niet zo kritisch op KPN, maar dit is toch wel een apart verhaal.

Na wat sparren met @wjb blijkt dat mijn maandelijkse kosten omhoog gaan per 1 juli 2020 van 43,50 naar 45,61. Stel dat ik dezelfde producten afneem via KPN Hussel dan betaal ik nu 44,50 en per 1 juli 2020 nog steeds 44,50.

Om mijzelf niet in de vingers te snijden, moet ik dus de datum 1 juli 2020 agenderen en precies per die datum in Mijn KPN aangeven dat ik wil overstappen naar KPN Hussel.      

Vind jijzelf dit niet een beetje idiote situatie? 

Want als vaste forumbezoeker ben ik er nu wel uit, maar KPN heeft een paar miljoen klanten die dit soort dingen niet in de gaten zullen hebben. 

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb nog good-old alles in 1 standaard (met tel en spotify), en ga € 1.85 meer betalen  (totaal dus € 73.85) en verder heb ik nu 16712 kbps  up en 82861 kbps down dmv pairbonding.

kijk ik naar hussel, dan krijg ik opeens 2 opties, 50 of 100 mb. en dan begint de twijfel te komen:

  • bij 100 mb met spotify en tel wordt de prijs € 76,48
  • bij 100 mb met spotify maar zonder tel wordt de prijs € 74,48
  • bij 50 mb met spotify en tel wordt de prijs € 71,48
  • bij 50 mb met spotify maar zonder tel wordt de prijs € 69,48

Overstappen naar hussel 50 zorgt voor een verlaging van de maandelijkse kosten, maar ook voor een vermoedelijke verlaging van de internetsnelheid en daar zit ik dus niet op te wachten. Overstappen naar hussel 100 zorgt voor een verhoging van de kosten, maar niet voor een verhoging van de internetsnelheid (daarvoor zijn de kabelverdelers nog niet geupgraded) en blijf ik dus op de genoemde snelheid zitten. 

 

wie kan mij vertellen of het toepassen van hussel 50 daadwerkelijk van invloed zal zijn op mijn internetsnelheid (inzake het gebruik van pairbonding)?

Vooral je download zal dan worden geknepen tot ca. 50 Mb/s. Maar bij Hussel zou je daarmee kunnen beginnen en als je toch de ontbrekende ongeveer 30 Mb/s nodig hebt kun je altijd de 100 Mb/s-optie erbij nemen. Omgekeerd kan trouwens ook. Ik heb jaren ca. 50/7 Mb/s gehad en nu 200/60; dat is fijn bij download maar in het verdere dagelijkse gebruik zal je daarvan niet zoveel merken. De upload blijft vermoedelijk ongewijzigd. Vooral de verhoging van de upload van 7 naar 60 was voor mij welkom (thuis werken, video conferencing e.d.). Oh en pairbonding maakt hierin geen verschil. Dat blijft gewoon intact (ook omdat je zonder waarschijnlijk niet eens aan de 50 toekomt).

Reputatie 7

Vooral je download zal dan worden geknepen tot ca. 50 Mb/s.

Daar komt bij dat er bij VDSL aansluitingen niet strak op de gecontracteerde waarde geknepen wordt en dat het maar zo zou kunnen dat je 70Mbps aan download kunt halen bij een 50Mbps abonnement.

Reputatie 7
Badge +7

Vooral je download zal dan worden geknepen tot ca. 50 Mb/s.

Daar komt bij dat er bij VDSL aansluitingen niet strak op de gecontracteerde waarde geknepen wordt en dat het maar zo zou kunnen dat je 70Mbps aan download kunt halen bij een 50Mbps abonnement.

Klopt. Is bij mij al jaren zo. Op dit moment is mijn uploadsnelheid 2 keer mijn contractsnelheid.

Overigens vind ik de upload belangrijker dan de download. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.

 

Dit is geen prijsverhoging, maar een inflatiecorrectie. Snap dat dan 😉

Hallo @Nick83 , maar door die inflatiecorrectie wordt wèl prijs prijs verhoogd, of snap ik het ècht niet?:thinking:

Reputatie 7
Badge +30

hoorde net dat kpn 2,50 duurder wordt pm mag dat zo maar heb een contract van 62,50 pm dat is dan contract breuk van kpn 

waar ik het niet mee eens ben 

Hoi @harde, welkom! We hebben je bericht samengevoegd met dit verzameltopic over de prijswijzigingen. In het startbericht kun je hier meer over lezen. Ook wat het inhoudt voor je contract. Je krijgt ook nog een e-mail of brief met informatie specifiek over jouw abonnement.

 

Ok, dat ga ik doen. Kun je in Mijn KPN ook aangeven dat de wijziging per 1-8-2020 moet ingaan? Dit omdat het Vast Bellen per 1-8-2020 omhoog gaat in prijs?

Je kan geen datum aangeven per wanneer de wijziging in gaat. De wijziging van de extra dienst “Vast telefoonnummer” gaat per 1 juli, en Vast Bellen (dus PSTN) per 1 augustus. Ik snap die verwarring wel, maar in jouw geval dus 1 juli.

 

Hoi @Paul_ ,

Normaal ben ik niet zo kritisch op KPN, maar dit is toch wel een apart verhaal.

Na wat sparren met @wjb blijkt dat mijn maandelijkse kosten omhoog gaan per 1 juli 2020 van 43,50 naar 45,61. Stel dat ik dezelfde producten afneem via KPN Hussel dan betaal ik nu 44,50 en per 1 juli 2020 nog steeds 44,50.

Om mijzelf niet in de vingers te snijden, moet ik dus de datum 1 juli 2020 agenderen en precies per die datum in Mijn KPN aangeven dat ik wil overstappen naar KPN Hussel.      

Vind jijzelf dit niet een beetje idiote situatie? 

Want als vaste forumbezoeker ben ik er nu wel uit, maar KPN heeft een paar miljoen klanten die dit soort dingen niet in de gaten zullen hebben. 

Ik ben dan weliswaar Paul niet, maar nee, dit vind ik geen idiote situatie. Als mensen contact opnemen, via hier, of de telefoon of de chat of wat dan ook willen we zeker met die klanten kijken of er een pakketsamenstelling is die beter aansluit en eventueel voordeliger is. Maar we gaan niet alle klanten waar dit het geval is een bericht sturen dat ze goedkoper uit zijn als ze overstappen. Het is je eigen verantwoordelijkheid als klant om te weten wat je afneemt aan diensten. En ook om dan, op het moment dat je bericht krijgt dat er iets wijzigt, te kijken wat dit voor jouw situatie betekent en of je dan dus iets wilt aanpassen.

En, inderdaad, voor jou wijzigen de prijzen per 1 juli, dus zou je ook op die datum de wijziging moeten uitvoeren als je de prijswijziging wilt vermijden.

 

Ik heb nog good-old alles in 1 standaard (met tel en spotify), en ga € 1.85 meer betalen  (totaal dus € 73.85) en verder heb ik nu 16712 kbps  up en 82861 kbps down dmv pairbonding.

Overstappen naar hussel 50 zorgt voor een verlaging van de maandelijkse kosten, maar ook voor een vermoedelijke verlaging van de internetsnelheid en daar zit ik dus niet op te wachten. Overstappen naar hussel 100 zorgt voor een verhoging van de kosten, maar niet voor een verhoging van de internetsnelheid (daarvoor zijn de kabelverdelers nog niet geupgraded) en blijf ik dus op de genoemde snelheid zitten. 

wie kan mij vertellen of het toepassen van hussel 50 daadwerkelijk van invloed zal zijn op mijn internetsnelheid (inzake het gebruik van pairbonding)?

 

De snelheden worden afgekapt, maar niet strak op de abonnementssnelheid. Zodat, als je meer kunt halen, die overwaarde gebruikt kan worden voor tv en je voor regulier internetgebruik zoveel mogelijk van de pakketsnelheid overhoudt. In de praktijk zul je dan met een Hussel 50 zo'n 65-70 Mbit halen.

Reputatie 7
Badge +28

@Erik_ Bedankt voor de terugkoppeling.

Reputatie 2
Badge +1

@wjb @Katana321 @Henk2304 @Erik_ 

dank voor jullie reactie. 
 

ik blijf nog maar even zitten mbt niet husselen, dan behoud ik de upload en downloadsnelheid, want veel gaat het niet schelen en zeker nu we voorlopig thuis moeten blijven werken met 3 personen is dat wel prettig. 

9 mei 2020 - “Veranderingen” abonnementskosten

Internet en TV: + 2,6% (wegens inflatie?)

Gesprekskosten:  + 7% !

Vaste maandkosten: van € 1 naar € 2:  + 100% !!

Reputatie 7
Badge +7

Een pizza en een kapsalon minder bestellen en je hebt het er al weer uit!! Nog gezond ook….

Het abonnement wordt weer duurder en er komen wijzigingen waar ik niet op zit te wachten. Als ik zo de reacties bekijk ben ik daar niet de enige in. Wanneer gaat KPN eens rekening houden met dit soort klanten en waarom moet het weer duurder worden. Ik ga een beetje een nare smaak krijgen van dingen die naar een monopolie positie gaan ruiken door afspraken onderling.

Beste KPN,

Enige tijd geleden besloot ik om bij Digitenne te blijven, ondanks de kostenstijging wegens frequentiewissel (investering). Niet snel daarna steeg het tarief opnieuw. Ik heb toen contact gehad en enige maanden een gereduceerd tarief mogen betalen. Daarna werd het alsnog het normale tarief van 17 euro (basis). Ik heb mij daar bij neergelegd, in de veronderstelling dat het daar wel enige tijd bij zou blijven.

Wat schetst mijn verbazing: opnieuw een tariefstijging. Handig uitgedrukt in ‘slechts’ 1 euro maar het komt wel neer op een kostenstijging van 6%. Stel je voor dat alle leveranciers hun tarieven 6% zouden verhogen. Salarissen en pensioenen stijging in elk geval niet standaard met dat soort percentages.

KPN geeft aan dat de stijging nodig is om te kunnen blijven investeren in dit product. Maar dat geldt ook voor al die andere ondernemers. Die zorgen echter dat ze een redelijke stijging (inflatieniveau van 1-2%) aanvullen met kostenbeheersing intern. Kennelijk doet KPN daar niet aan en worden alle kosten volledig afgewenteld op de consument. Ik vind dat zeer bedenkelijk vanuit het perspectief van beleggers en ondernemers.

Ik zal nu opnieuw kijken of ik een vergelijkbaar alternatief kan vinden. Inmiddels zijn er meer systemen beschikbaar gekomen op mijn lokatie. Op zich wil ik helemaal niet weg bij Digitenne want technisch bevalt het mij prima. Beter hoeft het niet en de extra 18+ zender die nu in de mail van de tariefstijging staat heb ik geen behoefte aan.

Al met al teleurstellend hoe gemakkelijk KPN de tarieven maar blijft verhogen. Wanneer ik een redelijk alternatief vindt zal ik dan ook zeker stoppen met Digitenne.

 

groet,

Roland Bakker

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Roland63 ,

Niemand vind het leuk om een prijsverhoging te ontvangen. Ook voor mij gaat de maandelijks te betalen rekening aan KPN omhoog. En niet alleen bij KPN. Ook andere zaken worden elk jaar duurder. 

Ik ben het met je eens dat Digitenne goedkoper zou moeten kunnen. Zeker als je ook internet afneemt van KPN. Dan zou het tarief 10 euro per maand moeten zijn, net als voor de interactieve TV. En ik ben het ook met jou eens dat die pornozender uit het standaardpakket gehaald mag worden. Wat mij betreft betalen de liefhebbers van die zender een toeslag.   

Aan de andere kant stijgen de prijzen bij andere aanbieders ook elk jaar.  Canaal Digitaal en Ziggo zijn echt duurder dan Digitenne. Wil je goedkoper TV kijken, dan zul je via internet TV moeten kijken. Maar dat geeft ook zo zijn beperkingen. 

Je kunt er eventueel wel voor kiezen om alleen naar de gratis zenders te kijken. Dan betaal je helemaal geen maandelijkse kosten meer. Meer info daarover in dit topic : 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 

 

Dank voor je reactie Noordzee!

 

Mijn punt is vooral dat de kosten voor Digitenne niet stijgen met 1 of 2 % maar met 6%. Veel mensen hebben net de afweging gemaakt om bij Digitenne te blijven en hopla daar komt weer 6% stijging. IK vind dat niet netjes.

 

Je hebt helemaal gelijk dat er duurdere systemen zijn (en goedkopere). Allemaal met hun voordelen, nadelen en beperkingen. Uiteindelijk kunnen klanten bij elke tariefverandering opzeggen. Voor KPN zal het een afweging blijven tussen ‘handig gepitchte’ stijgingen (slechts een euro meer) en daadwerkelijke afhakers. Voor mij gaat het dus vooral om ‘fatsoen’. Het gaat niet altijd om mogen en moeten maar om willen.

 

Desondanks dank voor je reactie. Het sterkt mij om nog maar eens goed te kijken naar de alternatieven.

 

groet,
Roland

Te is te zot voor woorden dat kpn weer zijn abonnement gaat verhogen

Ik zit er over tedenkenen om weg Te gaan bij kpn 

Het woord nu wel heel moeilijk om het te nog te kunnen betalen 

Ook andere providers verhogen hun prijzen jaarlijks. Als je ieder jaar korting wilt moet je ieder jaar overstappen. Mij is dat de moeite niet waard.

@Paul_

Ik neem aan dat die inflatiecorrectie bij een Internet en TV abonnementen gerekend wordt over de basisprijs van het abonnement en niet over de opties. Klopt dat?

Uitgaande van het bovenstaande gaat de prijs van mijn Internet en TV abonnement met vaste telefonie door deze prijsverhoging €2,63 omhoog van €78,48 naar €81,11. Daarmee komt de prijs €2,13 per maand hoger uit dan het overeenkomstige hussel abonnement en dat gaan we natuurlijk niet doen.

Ik zal mijn abonnement dus om gaan zetten naar het overeenkomstige KPN Hussel abonnement voor €78.98 per maand.

 

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Ik zal mijn toekomstige Hussel abonnement dus ook aanpassen en vaste telefonie stoppen waardoor ik €76,98 per maand kwijt zal zijn aan KPN.

 

Deze inflatiecorrectie gaat voor mij dus leiden tot een prijsverlaging van €1,50 per maand.

Ik moet nog wel even tot 28 mei wachten alvorens ik dit in gang kan zetten immers dan pas zal mijn huidige internet en TV abonnement contractvrij zijn.

Bij prijsverhoging is je contract vrij en mag je wijzigen of stoppen 

@Paul_

Ik neem aan dat die inflatiecorrectie bij een Internet en TV abonnementen gerekend wordt over de basisprijs van het abonnement en niet over de opties. Klopt dat?

Uitgaande van het bovenstaande gaat de prijs van mijn Internet en TV abonnement met vaste telefonie door deze prijsverhoging €2,63 omhoog van €78,48 naar €81,11. Daarmee komt de prijs €2,13 per maand hoger uit dan het overeenkomstige hussel abonnement en dat gaan we natuurlijk niet doen.

Ik zal mijn abonnement dus om gaan zetten naar het overeenkomstige KPN Hussel abonnement voor €78.98 per maand.

 

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Ik zal mijn toekomstige Hussel abonnement dus ook aanpassen en vaste telefonie stoppen waardoor ik €76,98 per maand kwijt zal zijn aan KPN.

 

Deze inflatiecorrectie gaat voor mij dus leiden tot een prijsverlaging van €1,50 per maand.

Ik moet nog wel even tot 28 mei wachten alvorens ik dit in gang kan zetten immers dan pas zal mijn huidige internet en TV abonnement contractvrij zijn.

Misschien vergeet je je gratis Sport zender en bovendien wordt het omzetten naar een Hussel abonnement je door KPN ook moeilijk gemaakt met aansluitingskosten en een (on)behoorlijke wachttijd.

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij weet @wjb heel goed wat z'n rechten zijn en wat er wel/niet mogelijk is verder. :sweat_smile:  Bij een pakketwijziging hoef je overigens geen aansluitkosten te betalen. Ik weet niet precies wat er met “wachttijd” wordt bedoeld?