News

Prijswijzigingen KPN 2020

Prijswijzigingen KPN 2020
Reputatie 7
Badge +25

Er komen naast de zenderwijzigingen ook een aantal prijswijzigingen per 1 juli. Hieronder leg ik uit welke tarieven gaan veranderen. Vanaf vandaag 6 mei zullen de e-mails, en waar nodig brieven verstuurd worden. Het advies is om die af te wachten om te kijken wat dit specifiek voor jou betekent.
 

Prijswijziging abonnementen

We voeren een inflatiecorrectie van 2,6% door op de internetabonnementen, behalve de Hussel abonnementen. Daarnaast verhogen we de abonnementsprijzen van Vast Bellen (PSTN) en Digitenne (only) met 1 euro per maand. De abonnementskosten voor Belbudget wordt niet verhoogd.

Voor Vast Bellen gaan de wijzigingen in per 1 augustus, voor de overige wijzigingen geldt dat het ingaat per 1 juli.

Extra dienst

Het tarief van de extra dienst “Vast Telefoonnummer” van het 2017 internetabonnement wordt verhoogd met 1 euro. Dat wordt dus 2 euro per maand.
 

Prijswijziging beltarieven

De beltarieven (starttarief en gesprekskosten) gaan omhoog met 1 cent. Dat betekent dat beide van €0,14 cent naar €0,15 cent gaan. In het geval van een BelVrij PSTN-abonnement (Vaste Telefonie) gaat het van €0,15 cent naar €0,16 cent (buiten de bundel). De gesprekstarieven voor BelBasis wijzigen niet.
 

Veelgestelde vragen (FAQ)
 

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor u kunnen verbeteren. Daarom voeren wij voor de internetabonnementen een inflatiecorrectie door en voor de Vast Bellen en Digitenne abonnementen een verhoging van 1 euro.

Waarom corrigeert KPN de internetabonnementen en deels de Vast Bellen abonnementenprijzen voor inflatie? 
In Nederland stijgen elk jaar de prijzen van producten en diensten door inflatie. Wij hebben hier ook mee te maken omdat kosten die we maken door deze inflatie stijgen. Wij volgen de verhoging van de inflatie van 2,6% gemiddeld over heel 2019. Dit is volgens de CBS Consumentenprijsindex.

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2020.

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij?
Als de inflatiecorrectie op een van jouw abonnementen van toepassing is, wordt hier melding van gemaakt in de e-mail of de brief. Op je contract of facturen vind je terug van welke abonnement(en) je gebruik maakt. Wij voeren vooral op de oudere internetabonnementen de inflatiecorrectie door.

Gelden de nieuwe beltarieven ook als ik BelOnbeperkt heb?
Als je een belbundel hebt voor onbeperkt bellen dan gelden de gewijzigde beltarieven alleen als je belt buiten de BelOnbeperkt periode. Als je BelOnbeperkt Altijd hebt dan gelden de nieuwe beltarieven niet voor jou. Dan betaal je immers niet los voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Voor Vast Bellen geldt dat ook buiten de Belvrij Altijd of Belvrij Avond en Weekend periode.

Ik heb een glasvezel abonnement besteld en krijg deze over een tijdje geleverd. Geldt deze tariefswijziging ook voor mij?
Ja. Deze tariefswijziging geldt ook voor jou zodra je abonnement actief wordt.

 

Naast deze prijswijzigingen, komen er een aantal zenderwijzigingen per 1 juli.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Reputatie 7

Misschien vergeet je je gratis Sport zender en bovendien wordt het omzetten naar een Hussel abonnement je door KPN ook moeilijk gemaakt met aansluitingskosten en een (on)behoorlijke wachttijd.

Ik heb geen gratis Sport zender en als bestaande klant heb je uiteraard geen aansluitkosten.

Gewoon via mijnKPN even het abonnement omzetten en klaar is Kees.

 

Edit: Paul is me voor. :relaxed:

Ik snap niets van de nu aangekondigde prijsverhogingen van KPN! Onzin inflatie-correctie; er is nauwelijks inflatie! Waarom moet in korte tijd zulke verhogingen plaatsvinden!

We betalen al een ongelofelijk hoog bedrag voor een zgn, “Alles-in-1 Thuis Standaard”!

Huidige tarief is € 67,50 + € 5,00 € 10,99 (NETFLIX) = € 83,49 Mooie woordkeuze “Alles-in-1 Thuis Standaard”!

Daarnaast beschikken we over een GSM-abonnement bij KPN dat eveneens goed is voor :

KPN B.V.- 39,00

Omschrijving

Factuur 02-05-2020 incl. 6,77 BTW, klantnummer ***, KPN.

Verwerkingsdatum   6 mei 2020

 

Tot slot en dat acht het meest schrijnende onderdeel betalen wij voor onze moeder/schoonmoeder een internetaansluiting die we uitsluitend nodig hebben om haar alarmknop goed werkend te krijgen!!!

De kosten hiervoor zijn in enkele jaren (m.i. 5 jaar) gestegen van € 23,75 naar nu € 40,00 per maand!!!! Dat betekent € 480,00 per jaar voor een 98-jarige dame om er voor te zorgen dat haar alarmknop goed werkt!!!! De kosten worden via ons adres in rekening gebracht, zodat wij maandelijks nu al € 162,49 aan KPN betalen!

 

De verhogingen van “Alles-in-1 Thuis Standaard” vinden wij schrijnend, maar de 3e post van € 40,00 wil ik graag ter discussie stellen!

 

Graag uw reactie!

 

Voorschoten, Vincent Molkenboer

 

Admin: privégegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 1

Vanwege de prijswijziging heb ik mijn “alles-in-1” (Experia v10, glasvezel, 100 Mbit, vast bellen) omgezet naar een Hussel abonnement van 200 Mbit en daarbij vast bellen laten vervallen. 
volgens de mail en de geraadpleegde helpdesk moet er eerst een monteur komen ( men kon mij niet uitleggen waarom). Op mijn opmerking dat ik het telefoonsnoertje zelf wel kon verwijderen kwam de opmerking dat er absoluut een monteur nodig was. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal moet gebeuren?

Reputatie 7

Ik snap niets van de nu aangekondigde prijsverhogingen van KPN! Onzin inflatie-correctie; er is nauwelijks inflatie!

De CBS consumentenprijsindex (CBI) liet over 2019 een stijging van 2,6% zien en dat is de prijsstijging die nu doorgevoerd wordt.

Quote: “We voeren een inflatiecorrectie van 2,6% door op …..“

Ten eerste vindt ik het vreemd dat een LOPEND CONTRACT EENZIJDIG wordt opengebroken - mag dat wel zomaar ????

Ten tweede - ik wordt wellicht binnenkort werkloos en zal dan 25% netto salaris moeten gaan inleveren - kan ik dan ook EENZIJDIG mijn te betalen bedrag verminderen met 25% ???

Gelijke monniken - gelijke kappen lijkt mij !

mvg

Guus Kramer

Hallo @GuusK , ja KPN mag dat, zie de voorwaarden.

 

Reputatie 7
Badge +16

@GuusK Het mag inderdaad. Daarvoor is wettelijk bepaald dat jij je contract ook direct mag opzeggen. Je bent nu ook contractvrij tot 01-07-2020.  Dus voel je vrij om over te stappen als je het er bijvoorbeeld niet mee eens bent.

KPN verhoogt mijn internetabonnement met een inflatiecorrectie. Eigenlijk niets bijzonders en acceptabel. Ook mijn abonnement voor vast telefoons wordt verhoogd en wel met 100%!! Is dat ook inflatiecorrectie? Een dergelijke verhoging zou je toch niet met droge ogen aan je klanten moeten kunnen berekenen. “Zo kunnen wij voor u het netwerk en onze service blijven optimaliseren” schrijft KPN. Maar - sinds de aanleg van glasvezel door KPN in onze wijk, weigert KPN om de kabel tot in huis door te trekken. Hoezo optimaliseren? Ik betaal wel de gebruikelijke prijs, maar krijg niet de service die daarbij hoort. Misschien moet ik er maar eens over nadenken of ik niet de langste tijd klant bij KPN ben geweest.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag:……………

 

Tot slot en dat acht het meest schrijnende onderdeel betalen wij voor onze moeder/schoonmoeder een internetaansluiting die we uitsluitend nodig hebben om haar alarmknop goed werkend te krijgen!!!

De kosten hiervoor zijn in enkele jaren (m.i. 5 jaar) gestegen van € 23,75 naar nu € 40,00 per maand!!!! Dat betekent € 480,00 per jaar voor een 98-jarige dame om er voor te zorgen dat haar alarmknop goed werkt!!!! De kosten worden via ons adres in rekening gebracht, zodat wij maandelijks nu al € 162,49 aan KPN betalen!

 

De verhogingen van “Alles-in-1 Thuis Standaard” vinden wij schrijnend, maar de 3e post van € 40,00 wil ik graag ter discussie stellen!

 

Vincentmolkenbo

Reputatie 7

Jouw schoonmoeder heeft dus een Internet thuis Instap abonnement.

Heeft ze die alleen voor de alarmknop of doet ze daar op haar respectabele leeftijd ook nog andere dingen mee?

Hebben jullie bijvoorbeeld ook een bewakingscamera om een oogje in het zeil te kunnen houden?

Als het puur en alleen om die alarmknop gaat, waarom kies je dan niet voor een andere oplossing zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Senioren Alarmering.

Reputatie 7
Badge +20

Quote: “We voeren een inflatiecorrectie van 2,6% door op …..“

Ten eerste vindt ik het vreemd dat een LOPEND CONTRACT EENZIJDIG wordt opengebroken - mag dat wel zomaar ????

Ten tweede - ik wordt wellicht binnenkort werkloos en zal dan 25% netto salaris moeten gaan inleveren - kan ik dan ook EENZIJDIG mijn te betalen bedrag verminderen met 25% ???

Gelijke monniken - gelijke kappen lijkt mij !

mvg

Guus Kramer

Hallo @GuusK . Zoals collega Paul in het startbericht uitlegt: we doen dit, net als de andere providers elk jaar. Dat ‘mag’ inderdaad: we geven dit duidelijk aan in de Algemene Voorwaarden. ls je het er niet mee eens bent kun je, zolang je binnen je contract bent, je abonnement opzeggen volgens de geldende voorwaarden. 

 

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag:……………

 

Tot slot en dat acht het meest schrijnende onderdeel betalen wij voor onze moeder/schoonmoeder een internetaansluiting die we uitsluitend nodig hebben om haar alarmknop goed werkend te krijgen!!!

De kosten hiervoor zijn in enkele jaren (m.i. 5 jaar) gestegen van € 23,75 naar nu € 40,00 per maand!!!! Dat betekent € 480,00 per jaar voor een 98-jarige dame om er voor te zorgen dat haar alarmknop goed werkt!!!! De kosten worden via ons adres in rekening gebracht, zodat wij maandelijks nu al € 162,49 aan KPN betalen!

 

De verhogingen van “Alles-in-1 Thuis Standaard” vinden wij schrijnend, maar de 3e post van € 40,00 wil ik graag ter discussie stellen!

 

Vincentmolkenbo

@vincentmolkenbo Ik snap uiteraard dat je hier van baalt. Je kunt bij ons kiezen uit verschillende pakketten en waar jij deze als consument voor gebruikt kunnen wij niet zien. Als je ons internetpakket enkel gebruikt voor de alarmknop van je moeder / schoonmoeder, wil ik me eigenlijk aansluiten bij Wjb. Dan zijn er wellicht andere en goedkopere oplossingen voor handen. 

Ik betaal 47,50 p/m voor alleen maar 100mb bit internet. Andere partijen zijn minimaal een tientje goedkoper overweeg sterk om over te stappen

Reputatie 7
Badge +24

Zijn er geen andere alarmsystemen die via het mobiele netwerk werken? Lijkt me veel goedkoper en betrouwbaarder. Zeker ook bij stroomuitval.

Reputatie 3
Badge +1

mmm heb jaren kpn, hussel is duurder bleek .heb compleet, nu betaal ik inflatie en mensen die husselen niet, wat is dat voor een ongein, geldt daar inflatie niet voor.. andere wereld? of betaal ik voor dat hele hussel project, daar lijkt het wel op, klanten werving is een ding , simpel met een aanbieding, klanten houden is van een andere orde, daar zou kpn es meer oog voor moeten hebben, want dat zijn de vaste inkomsten niet de potentiele nieuwe klanten en als die weg gaan, omdat prijzen stijgen zenders verdwijnen en voorgenoemde discriminatie, want dat is het, niet meer of minder, waaruit bekostig je dan nieuwe spotjes ed… ghehe het is wachten op een smartkid die een abbo neemt bij kpn en ziggo, flinke server bij strato 1 appje maakt en het zal nog legaal zijn ook tenslotte streamt ie naar 1 apparaat.. dzs kpn, probeer je klanten te houden,

groet

Reputatie 7

...hussel is duurder bleek .heb compleet, nu betaal ik inflatie en mensen die husselen niet, wat is dat voor een ongein, geldt daar inflatie niet voor..

Dat is toch volstrekt logisch. De inflatiecorrectie die berekend wordt is gebaseerd op de inflatie in 2019. Het Hussel abonnement werd pas in oktober 2019 geïntroduceerd en was dus al gebaseerd op het nieuwe prijsniveau, de inflatie was daar uiteraard al in de prijs verwerkt. Vandaar ook dat een Hussel abonnement vaak duurder bleek.

Het is eigenlijk altijd zo dat er geen prijscorrectie plaatsvindt in het eerste jaar dat een product op de markt is.

Reputatie 1

Geachte KPN.

 

Graag hoor ik van jullie waarom jullie in de 3 jaar tijd dat we bij jullie zitten alleen maar prijsverHOGINGEN hebben gehad en geen VERLAGING. Bij mijn telefoon abonnement zit ik al 15 jaar bij jullie en daar kreeg je wel meer voor het zelfde geld op een gegeven moment.

Begrijp me niet verkeerd, jullie leveren goede en nette service maar zijn ook trouwe klanten die ook wel eens willen merken dat ze gewaardeerd worden als klant.

Ik ben geen voorstander van de verhogingen, overstappen naar een ander abonnement heeft voor mij alleen maar het nadeel dat ik namelijk een fikse verhoging van bijna 20 euro per maand krijg met jullie nieuwe Husle pakket.

 

Misschien kan iemand mij uitleggen waar dit door komt?

 

Zijn de bazen misschien niet tevreden met hun bonussen van zo’n 1,5 miljoen euro vorig jaar??

 

Groet

Rick

@Paul_ ik hebdit bericht naar jullie gestuurd.. 

waarom krijg ik hier geen reactie op?

 

Reputatie 7

Misschien kan iemand mij uitleggen waar dit door komt?

Inflatie.

Schandalig een tariefverhoging van 100% voor vast bellen .

Reputatie 7
Badge +17

@RickMinderh In dit topic geven we eigenlijk al antwoord op je vraag: Waarom corrigeert KPN de internetabonnementen en deels de Vast Bellen abonnementenprijzen voor inflatie? 
In Nederland stijgen elk jaar de prijzen van producten en diensten door inflatie. Wij hebben hier ook mee te maken omdat kosten die we maken door deze inflatie stijgen. Wij volgen de verhoging van de inflatie van 2,6% gemiddeld over heel 2019. Dit is volgens de CBS Consumentenprijsindex.”

​​​​​​​

Is de verhoging van het maandbedrag voor het abonnement vast bellen van 1 naar 2 Euro (verdubbeling)  een inflatiecorrectie per 1 juli? Kom op zeg. Dat slaat toch nergens op. Het is gewoon een ordinaire verhoging, wellicht net als al die andere verhogingen. Heeft of dreigt KPN last te krijgen van de Corona crisis? Behoorlijk ongepast om zo de boel te verhogen.

Ik heb even gevraagd wat mijn nieuwe abonnement gaat kosten .

Ga van ca 26,50 € incl btw naar 26 € ex btw.

Ih heb bij kpn 4 abbenomenten lopen.

Heb gebeld hierover maar was niks aan te doen.

Denk dat ik maar overstap naar Vodafone .

@chalbania : Ik heb je reply naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je meer lezen over de prijsverhogingen.

Dit heb ik doorgestuurd naar Kassa en Radar, in de hoop dat hier aandacht aan kan worden besteed, maar ik kon KPN niet in de cc zetten want ze worden niet graag gemaild:  

 

KPN verhoogt jaarlijks het abonnement voor internet en alle andere diensten met een paar euro. Zie www.kpn.com/internet2020   Dit doet KPN onder het mom van inflatie correctie. Een van de weinige sectoren die zich hier jaarlijks achter schuilt. Inmiddels is de prijs voor een standaard abonnement flink gestegen, waardoor klanten die dachten goedkoper uit te zijn, nu net zoveel betalen als voor een hoger pakket. Willen ze alsnog overstappen naar een hoger pakket voor wat sneller internet, dan betaal je gemakkelijk 5 euro extra. Waar eindigt dit? Er werd zo geadverteerd met de snelheid van glasvezelkabel, maar mijn ervaring is soms ronduit slecht. Dit terwijl het aantal mb's gelijk is aan het aantal mb's dat ik toen via de kabel kon halen en als ik meer wil moet ik veel meer betalen.  


Ik heb in het verleden contact opgenomen met KPN over de snelheid. Het leek nog trager dan voor mijn overstap naar glasvezelkabel. Een medewerker van KPN adviseerde me een ander kanaal te zoeken (via een online KPN tool), want vanwege de dichtheid in Amsterdam wordt het netwerk in mijn omgeving soms overbelast met als gevolg traag internet. Nota bene glasvezelkabel, ik wist niet wat ik hoorde!  

 

Gister diende ik een klacht in over de jaarlijkse inflatie en gaf als argument bovengenoemde. Ook vond ik het onprofessioneel dat KPN gretig elk jaar gebruik maakt van de inflatie, zich schuilt achter het verbeteren van de dienstverlening, maar ik daar als consument weinig van merk.   Zojuist ben ik teruggebeld door een medewerker van het klachtenteam. Deze gooide zout in de wonde.. ik begon het gesprek met, hoe in deze al lastige tijd voor iedereen, een bedrijf als Specsavers mijn lens abonnement met bijna 10 euro heeft verlaagd! Ik betaalde 39 en inmiddels is dit nog geen 32 euro. Reden? Corona. Dan heb je aan de andere kant een bedrijf zoals KPN dat o.b.v. inflatie het abonnement jaarlijks verhoogd, zelfs in deze tijd. Hij kon niets voor mij betekenen, prima, maar ik wilde wel dat mijn klacht daar zou komen waar het wellicht voor de toekomst wat zou uitmaken.. uiteindelijk vond hij het nodig naar het contract te refereren dat ik ooit onder ogen heb gekregen (6 pagina's) en waarin de jaarlijkse verhoging vanwege inflatie werd genoemd. Ik kan mij dat niet herinneren, en gaf eerlijk toe dat ik dit soort contracten niet altijd helemaal doorlees. Niet iedereen doet dat afhankelijk van de dienst die je afneemt. Het werd een welles nietes ding, m.a.w. mijn fout dat ik het niet heb doorgelezen en nu heb je er maar mee te dealen. Toegegeven ik had hier niet eens over moeten beginnen, het argument dat het in het contract staat en KPN daarom volledig in haar recht staat is al van de zotte, wat maakt het uit of ik het me nog kan herinneren of al dan niet gelezen.. Het zegt wel heel wat over KPN dat het jaarlijks denkt gebruik te moeten maken van dit recht, wanneer in andere sectoren dit bij hoge uitzondering gebeurt.  

 

Kunnen jullie alsjeblieft aandacht besteden aan dit onderwerp? Iedereen heeft het internet nodig, en kijkt dan maar weg. Maar betalen we ook wel echt voor wat we afnemen en is zo een standaard jaarlijkse verhoging op basis van inflatie niet een easy way om de prijs gewoon op te schroeven..

 

Admin:  bericht naar lopend topic verplaatst

  1. Klopt het dat je nu ook al contractvrij bent als je nog geen mail of brief gekregen hebt (“in de maand mei”). 
  2. Klopt het dat je je in dit geval niet hoeft te houden aan 1 maand opzegtermijn, maar omdat je contractvrij bent direct, of op een willekeurige dag kan overstappen afhankelijk van de andere aanbieder. Mits dit maar vóór 1 juli is, en dus niet precies op 1 juli bijvoorbeeld?
  3. Gaat het goed als je de overstapservice gebruikt en een datum kiest vóór 1 juli? De ervaring is dat KPN dan toch de resterende periode in rekening brengt. Of moet je KPN van tevoren vragen om een schriftelijke bevestiging? Of handmatig opzeggen bij KPN maar dan loopt de overstapservice weer in de soep. Wat is wijsheid. 

 

Alvast bedankt als iemand hierover zijn licht kan laten schijnen!

Hallo @mva68 ,

Je bent pas contractvrij tot 1 juli a.s. als je een email of brief hebt ontvangen van KPN aangaande de prijswijziging.

Heb je de brief/mail ontvangen dan kun je vóór 1 juli a.s. opzeggen met 1 maand opzegtermijn of je pakket wijzigen als in de brief/mail vermeld staat dat je je pakket kunt stoppen of aanpassen.

Als je je vaste telefoonnummer wilt behouden kun je van de overstapservice gebruik maken bij je nieuwe provider.

Denk er wel om dat je bij overstap naar een andere provider je e-mailaccount(s) kwijt bent.