Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022
Reputatie 7
Badge +20

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen. Welke wijzigingen dat zijn, leg ik hieronder verder uit. In mei zullen wij iedereen informeren per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er precies voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 

Per 1 juli zullen de prijzen van KPN Internet abonnementen stijgen met gemiddeld € 1,90 per maand. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Per 1 augustus worden de volgende PSTN en VoIP only abonnementen € 1,- duurder:

  • BelBasis,

  • BelVrij Weekend, 

  • BelVrij Avond & Weekend

  • BelVrij Altijd

 

Per 1 september stijgen de prijzen van XS4ALL Internet abonnementen € 1,- tot € 2,- per maand. De Giga (1GB) en Pro (500 Mbit) abonnementen van XS4ALL verhogen niet in prijs. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. Alvast weten wat er verandert? Bekijk het op xs4all.nl/2022wijzigingen

 

Als laatste: De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Veelgestelde vragen 


Waarom verhogen KPN en XS4ALL de abonnementsprijzen?

XS4ALL en KPN verhogen de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, voeren zowel KPN  als XS4ALL een gematigde prijsverhoging door. Dankzij deze prijsverhoging kan XS4ALL samen met KPN blijven investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten. Denk daarbij aan een betere bescherming tegen cybercriminelen met KPN Veilig en het Malwarefilter.

 

Hoe weet ik wat er voor mij verandert?

Wat de nieuwe abonnementsprijs wordt, hangt af van het abonnement dat jij hebt. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. We versturen deze e-mails en brieven in mei 2022.

 

Ik heb een Oxxio abonnement, wijzigt er iets voor mij?

Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je in de maand mei een persoonlijke een e-mail of brief. 

 

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze houden?

Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting tot de afgesproken einddatum.

 

Gaan de nieuwe prijzen automatisch in?

Ja. Wij zorgen dat je abonnement op de wijzigingsdatum automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

 

Hoe kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?

Door de prijswijziging word je contractvrij. Pas jouw abonnement gemakkelijk aan via de MijnKPN app. Ook heb je het recht om jouw abonnement tot de wijzigingsdatum kosteloos te beëindigen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Wanneer zie ik de prijswijziging terug op mijn factuur?

Dit hangt af van het abonnement dat je hebt:

  • KPN Internet abonnement: vanaf 1 juli 2022
  • KPN Vast Bellen: vanaf 1 augustus 2022
  • XS4ALL Internet abonnement: vanaf 1 september 2022

Op de facturen die je vanaf deze datum ontvangt, staat de nieuwe prijs van jouw abonnement.

 

Laatste update: 05-05-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

Reputatie 4
Badge +1

"Alle klanten van KPN Internet krijgen vanaf mei toegang tot KPN Cloud"

 

Waarom niet als aparte dienst want dit zit ongetwijfeld bij de prijs in?

Ik heb het bijvoorbeeld niet nodig maar moet er wel voor betalen straks?

Reputatie 7
Badge +20

Het is een extra gratis dienst om jou nog meer in gemak te voorzien. Je hoeft het niet te gebruiken als je niet wilt natuurlijk. De prijswijzigingen zijn ook niet op dit product gebaseerd, maar op onze diensten in het algemeen.

Reputatie 2
Badge

Ik vind het ook jammer om te zien dat er nu een extra functionaliteit wordt uitgerold, namelijk KPN Cloud, maar hierdoor indirect wel voor iedereen de tarieven stijgen.

 

Uiteraard zullen de kosten niet alleen daar in zitten maar het draagt wel indirect bij aan het verhogen van de tarieven. Vanuit KPN een slimme zet want mensen betalen automatisch meer ongeacht of ze er gebruik van maken of niet.

 

Voor mij als klant toch weer een negatieve impuls om KPN evt. op te zeggen en/of in de toekomst niet opnieuw te overwegen.

 

Benieuwd over hoeveel jaar er prijsverlagingen gaan volgen 😄

Reputatie 7
Badge +9

Het is een extra gratis dienst om jou nog meer in gemak te voorzien. Je hoeft het niet te gebruiken als je niet wilt natuurlijk. De prijswijzigingen zijn ook niet op dit product gebaseerd, maar op onze diensten in het algemeen.

Helemaal niks is gratis, niet eens zoiets als bijvoorbeeld Facebook (betaal je met je gegevens en door reclame te lezen). Dus ook jullie ‘extra gratis dienst’ is verre van gratis. Wie betaald die software ontwikkelaars, wie die hardware waar die ‘cloud’ op draait, wie die beveiliging enz? Inderdaad: uiteindelijk de klant. Wie ook anders. Er wordt zeker (gelukkig) niet op jullie salaris beknibbeld om deze extra 'gratis’ dienst voor de klant te kunnen aanbieden. Vandaar ben ik het er wel mee eens: als jullie als KPN perse een dienst als  ‘in de cloud’ aan willen bieden, maak daar dan een extra dienst van, die diegene, die het wil gebruiken, bij kan boeken - en vervolgens hiervoor kan betalen. (Onafhankelijk hiervan: er zijn clouddiensten zat, waarom moeten jullie dan ook nog eentje op gaan tuigen?)

Reputatie 4
Badge +1

Het is een extra gratis dienst om jou nog meer in gemak te voorzien. Je hoeft het niet te gebruiken als je niet wilt natuurlijk. De prijswijzigingen zijn ook niet op dit product gebaseerd, maar op onze diensten in het algemeen.

Zelfs de zon is niet altijd gratis...maar de cloud dienst van Kpn wel ;)

Die ‘KPN Cloud’ bestaat in feite al sinds vorig jaar, als je via de KPN webmail inlogt, is het daar ook al heel lang beschikbaar.

Het enigste dat ik merk, is dat er nu ook een app beschikbaar is en dat je, net als bij Google, e.e.a. automatisch naar KPN Cloud kunt laten uploaden.

Voor ieder mail-account, bij KPN maximaal 6, is er een cloud beschikbaar, dus totaal 6x10Gb is 60Gb!🤗

Wat ik verder op diverse ‘techsites’ lees is dat de Gigabit-internet-abo’s niet in prijs verhoogd worden. Klasse🙂

 

Reputatie 7

Wat ik verder op diverse ‘techsites’ lees is dat de Gigabit-internet-abo’s niet in prijs verhoogd worden.​​​

Wat ik hier lees is dat de 500Mbps en 1Gbps abonnementen van XS4ALL niet in prijs zullen veranderen. Het 1Gbps abonnement van KPN zou dus best in prijs verhoogd kunnen worden.

Reputatie 5
Badge +4

We zijn sinds kort weer terug van onze “overwintering” in Spanje. Daar zijn de internetproviders toch ietsjes goedkoper. 🤔

Foto februari ‘22

wel vreemd dat het  duurste internet tarief geen last heeft van prijsstijging. Ik denk zelfs dat de hoogste internetsnelheid meer energie kost dan lagere. En loonkosten smeer je toch uitvoert alle werkzaamheden lijkt me. 

Kan iemand dit verklaren?

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic over de prijswijziging

Reputatie 7

Kan iemand dit verklaren?

Dat vind ik wel logisch immers die pakketten zijn nu ook al te duur voor wat er geleverd wordt. Let op, het overgrote merendeel van de abonnees met een 1Gbps abonnement gebruikt bij lange na geen 1Gbps en zelfs geen 200Mbps. Er worden dus ook geen extra (energie) kosten gemaakt voor die hogere abonnementen. Het is puur marketing.

Overigens weet ik niet of de prijs van het 1Gbps abonnement van KPN niet ook in prijs verhoogd gaat worden. Ik lees alleen dat de Giga (1Gbps) en Pro (500Mbps) abonnementen van XS4ALL niet in prijs verhoogd zullen worden.

Het is een extra gratis dienst om jou nog meer in gemak te voorzien. Je hoeft het niet te gebruiken als je niet wilt natuurlijk. De prijswijzigingen zijn ook niet op dit product gebaseerd, maar op onze diensten in het algemeen.

Zelfs de zon is niet altijd gratis...maar de cloud dienst van Kpn wel ;)

onzin, de cloud opzetten en beheren kost gewoon geld en dat moet ergens vandaan komen.Aangezien het een behoorlijk vinverstering is laat je iedereen mee betalen. 

Reputatie 7

Het is een extra gratis dienst om jou nog meer in gemak te voorzien. Je hoeft het niet te gebruiken als je niet wilt natuurlijk. De prijswijzigingen zijn ook niet op dit product gebaseerd, maar op onze diensten in het algemeen.

Zelfs de zon is niet altijd gratis...maar de cloud dienst van Kpn wel ;)

onzin, de cloud opzetten en beheren kost gewoon geld en dat moet ergens vandaan komen.Aangezien het een behoorlijk vinverstering is laat je iedereen mee betalen. 

Die cloud bestaat al sinds 1 oktober 2019, het enige is dat deze nu ook via een app te benaderen is en niet alleen vanuit webmail.

Reputatie 4
Badge +1

 

Die cloud bestaat al sinds 1 oktober 2019, het enige is dat deze nu ook via een app te benaderen is en niet alleen vanuit webmail.

wat is je punt precies?
Dan hebben we er dus al langer voor betaald. Niets is gratis.

Bovendien worden er ook medewerkers betaald om deze cloud via de app beschikbaar te maken en de boel te onderhouden. Dat geld moet toch ergens vandaan komen.

Is dit weer zo’n verkapte verhoging voor bestaande klanten of gaan de prijzen voor nieuwe klanten nu ook eens omhoog, al tijden word de zittende klant gepakt met een verhoging en een nieuwe of terug kerende klant betaald minder.

Reputatie 7

Die cloud bestaat al sinds 1 oktober 2019, het enige is dat deze nu ook via een app te benaderen is en niet alleen vanuit webmail.

wat is je punt precies?
Dan hebben we er dus al langer voor betaald. Niets is gratis.

Uiteraard betaal je daar voor, maar dat staat los van het issue dat in dit topic besproken wordt. Die KPN Cloud functionaliteit heeft geen enkele rol gespeeld in de vaststelling van de prijsverhoging voor 2022.

Zo betaal je ook voor die KPN Veilig licenties terwijl je ze wellicht, net als ik, niet gebruikt.

Reputatie 4
Badge +1

Die cloud bestaat al sinds 1 oktober 2019, het enige is dat deze nu ook via een app te benaderen is en niet alleen vanuit webmail.

wat is je punt precies?
Dan hebben we er dus al langer voor betaald. Niets is gratis.

Uiteraard betaal je daar voor, maar dat staat los van het issue dat in dit topic besproken wordt. Die KPN Cloud functionaliteit heeft geen enkele rol gespeeld in de vaststelling van de prijsverhoging voor 2022.

Zo betaal je ook voor die KPN Veilig licenties terwijl je ze wellicht, net als ik, niet gebruikt.

Ja maar dat klopt dan toch ook niet.

Ik wil betalen voor wat ik gebruik. Lijkt me niet meer dan logisch.

Hoe weet jij overigens of die cloud oplossing geen enkele rol heeft gespeeld om tot de prijsstelling te komen. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 
Er is toch nieuwe functionaliteit via de app bijgekomen en dat kost centjes.

Het donkerbruin vermoeden rijst dat de prijsverhoging puur gaat om winstverhoging. Of zou ik voortaan korting krijgen want best bereikbare snelheid schommelt bij mij rond de 40 Mbit wat mij dus een korting van 20 % zou moeten geven. 

Kan ik daar op rekenen voortaan KPN??

Reputatie 7

Het donkerbruin vermoeden rijst dat de prijsverhoging puur gaat om winstverhoging.

Ik vind de prijsstijging nog reuze meevallen gezien de enorme stijging van de energiekosten. Reken maar dat er flink wat MWh gaan zitten in de distributie van de bitjes die jij nodig hebt om televisie te kijken en op Internet te browsen.

Het donkerbruin vermoeden rijst dat de prijsverhoging puur gaat om winstverhoging.

Ik vind de prijsstijging nog reuze meevallen gezien de enorme stijging van de energiekosten. Reken maar dat er flink wat MWh gaan zitten in de distributie van de bitjes die jij nodig hebt om televisie te kijken en op Internet te browsen.



Beste wjb (employee KPN neem ik aan)

Lijkt een beetje om de hete brei heen te draaien. 
Ja, energie is duur maar in alle eerlijkheid welke deel van de kostprijs zal dit zijn?  Niet zo relevant dat dit tot prijsverhogingen leidt.
Gezien de arrogantie van KPN voor mij een goede reden om naar een alternatieve leverancier op zoek te gaan.  Lijkt me dus niet dat ik het 25 jarige (in twee jaar) klantzijn ga beleven.
Zo gaat men met klanten om:  winst is alles

Reputatie 7

(employee KPN neem ik aan)

Nee, net als jij gewoon een klant van kpn en medelid van dit forum.

Ik had oprecht een hogere prijsstijging verwacht en dus ben ik niet ontevreden.

 

Wel is het zo dat kpn volstrekt onzinnige voorbeelden noemt t.a.v. het blijven investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid van de klant.

Er worden twee services aangehaald die ik beide niet gebruik omdat ik ze gratis en voor niets elders betrek.

Zo is het schermen met KPN Veilig wat mij betreft belachelijk want KPN Veilig is wat mij betreft een overbodige functionaliteit voor éénieder die zich met een beetje gezond verstand op Internet begeeft. En ook het malwarefilter stelt natuurlijk niet veel voor als je je bedenkt dat je die ook gratis en voor niets van CloudFlare kunt krijgen.

Hallo @PeterZelf , @wjb  is een klant, net als jij en ik en een zeer gewaardeerde helper op dit forum met soms een uitgesproken mening, maar dat mag (nog) in NL, we zijn een vrij land.😉

Reputatie 1
Badge

wel vreemd dat het  duurste internet tarief geen last heeft van prijsstijging. Ik denk zelfs dat de hoogste internetsnelheid meer energie kost dan lagere. En loonkosten smeer je toch uitvoert alle werkzaamheden lijkt me. 

Kan iemand dit verklaren?

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic over de prijswijziging

Des te meer snelheid je hebt, des te hoger de transfer snelheid, dus uiteindelijk verbruikt het internet minder omdat het sneller klaar is en meer capaciteit = zuiniger 

 

des te langer het duurt hoe meer stroom je apparaten gebruiken en de apparatuur van kpn

(employee KPN neem ik aan)

Nee, net als jij gewoon een klant van kpn en medelid van dit forum.

Ik had oprecht een hogere prijsstijging verwacht en dus ben ik niet ontevreden.

Het zal wel wat je zegt maar ik heb er binnenkort geen problemen meer mee. 

Zeker oud werknemer KPN

Reputatie 7

Zeker oud werknemer KPN

Nee, ook niet. Ik heb mijn eigen ICT bedrijf.

Reputatie 1
Badge

(employee KPN neem ik aan)

Nee, net als jij gewoon een klant van kpn en medelid van dit forum.

Ik had oprecht een hogere prijsstijging verwacht en dus ben ik niet ontevreden.

Het zal wel wat je zegt maar ik heb er binnenkort geen problemen meer mee. 

Zeker oud werknemer KPN

Gezeik altijd, dus hij mag niet tevreden zijn over de diensten van kpn? Dus als hij iets goed vind werken is het gelijk een oud werknemer van kpn… i call bullshit. Overigens hier nog een tevreden KPN klant ik begrijp dat er kleine verhogingen nodig zijn, het internet vraagt steeds meer deze tijden en alles moet optimaal werken omdat internet tegenwoordig vitaal is, ik heb liever een kleine prijs verhoging dan een ruk provider die om de haverklap plat ligt, dus, als je er niet tevreden mee ben zoek dan een andere provider