Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022
Reputatie 7
Badge +20

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen. Welke wijzigingen dat zijn, leg ik hieronder verder uit. In mei zullen wij iedereen informeren per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er precies voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 

Per 1 juli zullen de prijzen van KPN Internet abonnementen stijgen met gemiddeld € 1,90 per maand. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Per 1 augustus worden de volgende PSTN en VoIP only abonnementen € 1,- duurder:

  • BelBasis,

  • BelVrij Weekend, 

  • BelVrij Avond & Weekend

  • BelVrij Altijd

 

Per 1 september stijgen de prijzen van XS4ALL Internet abonnementen € 1,- tot € 2,- per maand. De Giga (1GB) en Pro (500 Mbit) abonnementen van XS4ALL verhogen niet in prijs. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. Alvast weten wat er verandert? Bekijk het op xs4all.nl/2022wijzigingen

 

Als laatste: De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Veelgestelde vragen 


Waarom verhogen KPN en XS4ALL de abonnementsprijzen?

XS4ALL en KPN verhogen de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, voeren zowel KPN  als XS4ALL een gematigde prijsverhoging door. Dankzij deze prijsverhoging kan XS4ALL samen met KPN blijven investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten. Denk daarbij aan een betere bescherming tegen cybercriminelen met KPN Veilig en het Malwarefilter.

 

Hoe weet ik wat er voor mij verandert?

Wat de nieuwe abonnementsprijs wordt, hangt af van het abonnement dat jij hebt. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. We versturen deze e-mails en brieven in mei 2022.

 

Ik heb een Oxxio abonnement, wijzigt er iets voor mij?

Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je in de maand mei een persoonlijke een e-mail of brief. 

 

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze houden?

Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting tot de afgesproken einddatum.

 

Gaan de nieuwe prijzen automatisch in?

Ja. Wij zorgen dat je abonnement op de wijzigingsdatum automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

 

Hoe kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?

Door de prijswijziging word je contractvrij. Pas jouw abonnement gemakkelijk aan via de MijnKPN app. Ook heb je het recht om jouw abonnement tot de wijzigingsdatum kosteloos te beëindigen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Wanneer zie ik de prijswijziging terug op mijn factuur?

Dit hangt af van het abonnement dat je hebt:

  • KPN Internet abonnement: vanaf 1 juli 2022
  • KPN Vast Bellen: vanaf 1 augustus 2022
  • XS4ALL Internet abonnement: vanaf 1 september 2022

Op de facturen die je vanaf deze datum ontvangt, staat de nieuwe prijs van jouw abonnement.

 

Laatste update: 05-05-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

Reputatie 1
Badge

Gaat KPN dit ook doen ?

 

Bron:

https://tweakers.net/nieuws/196520/ziggo-verhoogt-prijzen-en-neemt-jaarlijkse-prijsverhoging-op-in-voorwaarden.html

 

En de concurrent heeft de gigabit abonnementen goedkoper gemaakt waarom KPN niet ?

En de voorwaarden worden deze ook aangepast ?

Ik denk dat je het nog niet eens gelezen heb… kpn hun gigabit gaat in prijs omlaag. Al 2x toe vorig jaar en dat jaar daarvoor

En met de voorwaarden bedoel ik dit stukje:

 

Jaarlijkse prijsverhoging in voorwaarden

In de nieuwe voorwaarden van Ziggo staat dat de provider jaarlijks het recht heeft om de prijzen te verhogen tot een percentage dat overeenkomt met de consumentenprijsindex van het CBS. Als dat percentage negatief is, past Ziggo de prijzen niet aan. De provider zegt de prijzen jaarlijks op 1 juli te wijzigen, wat in de praktijk al gebeurt. Door de prijswijziging in de voorwaarden op te nemen, zijn klanten met een lopend contract niet meer contractvrij na een prijsverhoging. Momenteel is dat nog wel het geval. De nieuwe voorwaarden gaan voor huidige klanten op 1 juli 2022 in en gelden voor nieuwe klanten die vanaf 9 mei een abonnement nemen. Ziggo heeft de wijziging niet groots aangekondigd; de details werden opgemerkt door breedbandwinkel.

 

Weet iemand of KPN dit ook gaat doen of niet ?

Hallo @007KPN007 en dit jaar verhoogt KPN de prijs van het Gigabit-abo niet, dat is dus per saldo ook een prijsverlaging.

 

Reputatie 7

Ik denk ook dat KPN er zeer verstandig aan doet om de prijzen voor 1000Mbps niet te verhogen want ik denk dat een flink deel van de abonnees met zo'n abonnement zich dan toch zouden gaan afvragen of ze wellicht niet toch beter een stapje terug zouden kunnen doen naar een 200Mbps abonnement.

Dat zou KPN dus waarschijnlijk alleen maar omzet kosten.

Toch raad ik iedereen aan om zich die vraag toch te gaan stellen. Heb je die 1000Mbps echt wel nodig of zou 200Mbps niet eigenlijk voldoende zijn alleen denk jij nog altijd dat meer ook beter is. Ik daag iedereen met een 1000Mbps abonnement uit om deze eens een tijdje terug te zetten naar 200Mbps en te kijken of je in de praktijk iets van die wijziging merkt. Ik ben er van overtuigd dat maar heel weinig abonnees dat verschil zullen merken maar daarmee bespaar je wel direct weer €7,50 per maand.

Ik denk ook dat KPN er zeer verstandig aan doet om de prijzen voor 1000Mbps niet te verhogen want ik denk dat dan een flink deel van de abonnees met zo'n abonnement zich dan toch zouden gaan afvragen of ze wellicht niet toch beter een stapje terug zouden kunnen doen naar een 200Mbps abonnement.

Dat zou KPN dus waarschijnlijk alleen maar omzet kosten.

Toch raad ik iedereen aan om zich die vraag toch te gaan stellen. Heb je die 1000Mbps echt wel nodig of zou 200Mbps niet eigenlijk voldoende zijn alleen denk jij nog altijd dat meer ook beter is. Ik daag iedereen met een 1000Mbps abonnement uit om deze eens een tijdje terug te zetten naar 200Mbps en te kijken of je in de praktijk iets van die wijziging merkt. Ik ben er van overtuigd dat maar heel weinig abonnees dat verschil zullen merken maar daarmee bespaar je wel direct weer €7,50 per maand.

Ja en 50 of 100 zal snel zat zijn voor de meesten 

Ik ben aan t testen met 50 (praktijk) ruim 70 

4k youtube en alle streaming diensten werken prima 

Alleen merkbaar bij grote bestanden downloaden/uploaden is het merkbaar 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ja en 50 of 100 zal snel zat zijn voor de meesten 

Ik ben aan t testen met 50 (praktijk) ruim 70 

4k youtube en alle streaming diensten werken prima 

Alleen merkbaar bij grote bestanden downloaden/uploaden is het merkbaar 

Helemaal eens met @wjb en @peter-keetfm 

Voor de meeste mensen zal zo'n “lichter” abo meer dan genoeg zijn. Ik vind het dan ook stuitend dat je van verkoopafdelingen nogal eens hoort “U hebt een zwaarder abo nodig want dan surft en mailt u sneller". Onzin natuurlijk. Ook kpn probeerde mij vorig jaar naar het 100-abo toe te praten.

Op dit moment hebben wij hier 50/5 en dat gaat prima. Voor mijn werk moet ik met grote bestanden werken (down en up). Gaat prima.

Nog niet zo heel lang geleden had ik 8/1. Zelfs dat ging toen al goed. Hadden toen al in het gezin 3 a 4 pc's, 4 a 5 mobieltjes én itv. Ging prima. Voor hele grote bestanden had ik natuurlijk wel wat geduld nodig maar in die wachttijd kun je ook andere dingen doen, zoals mailen en surfen.

Reputatie 3
Badge +2

Tijd om de rest van de zenders over te zetten naar HD, zeker nu ziggo kpn heeft ingehaald. Absurd dat er bv nog duitse zenders in SD zijn. Veel geld maar het geleverde begint achter te lopen.

Reputatie 7

En met de voorwaarden bedoel ik dit stukje:

 

Jaarlijkse prijsverhoging in voorwaarden

In de nieuwe voorwaarden van Ziggo staat dat de provider jaarlijks het recht heeft om de prijzen te verhogen tot een percentage dat overeenkomt met de consumentenprijsindex van het CBS. Als dat percentage negatief is, past Ziggo de prijzen niet aan. De provider zegt de prijzen jaarlijks op 1 juli te wijzigen, wat in de praktijk al gebeurt. Door de prijswijziging in de voorwaarden op te nemen, zijn klanten met een lopend contract niet meer contractvrij na een prijsverhoging. Momenteel is dat nog wel het geval. De nieuwe voorwaarden gaan voor huidige klanten op 1 juli 2022 in en gelden voor nieuwe klanten die vanaf 9 mei een abonnement nemen. Ziggo heeft de wijziging niet groots aangekondigd; de details werden opgemerkt door breedbandwinkel.

 

Weet iemand of KPN dit ook gaat doen of niet ?

KPN heeft dat al jaren in haar Algemene Voorwaarden opgenomen.

 

Reputatie 7
Badge +22

Alleen maar prijswijzigingen @Maja_? Dit jaar geen zenderwijzigingen? 😉

Reputatie 7
Badge +30

Niet dat op dit moment bij ons bekend is. 

Reputatie 7
Badge +22

Niet dat op dit moment bij ons bekend is. 

Geef niet, maar meestal als de prijswijziging bekend is dat er ook een zenderwijziging van kracht.

Ik kan je alleen mededelen dat Ziggo met HD zenders KPN heeft ingehaald, dat kan natuurlijk niet hè? 😂

Reputatie 7

Ik daag iedereen met een 1000Mbps abonnement uit om deze eens een tijdje terug te zetten naar 200Mbps en te kijken of je in de praktijk iets van die wijziging merkt. Ik ben er van overtuigd dat maar heel weinig abonnees dat verschil zullen merken maar daarmee bespaar je wel direct weer €7,50 per maand.

AD: Zo snel moet je internet zijn voor Netflix, Spotify, gamen en meer

Snap de prijsstijgingen, want wat word nou niet duurder..

Maar aangeven ter verbetering, maar als je al jaren klaagt over wifi in huis, en je moet als trouwe klant zelf betalen voor de super wifi, terwijl dat lijkt mij een verbetering is. dan vind prijsstijging weer ruk om zo te zeggen.. 

Reputatie 7
Badge +24

Snap de prijsstijgingen, want wat word nou niet duurder..

Maar aangeven ter verbetering, maar als je al jaren klaagt over wifi in huis, en je moet als trouwe klant zelf betalen voor de super wifi, terwijl dat lijkt mij een verbetering is. dan vind prijsstijging weer ruk om zo te zeggen.. 

WiFi behoort tot uw eigen thuisnetwerk. Het valt niet onder het abonnement. Het abonnement is voor internet tot op de Experiabox/KPN Box. Alles daarachter, dus ook WiFi, is voor eigen kosten.

Reputatie 1

Als KPN de prijs gaat verhogen, dan moet Kpn iedereen hun internet snelheid verhogen gratis, toch.

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN de prijs gaat verhogen, dan moet Kpn iedereen hun internet snelheid verhogen gratis, toch.

Nee... de bakker maakt het brood toch ook wel eens duurder zonder dat hij het groter maakt?

Reputatie 7
Badge +22

Als KPN de prijs gaat verhogen, dan moet Kpn iedereen hun internet snelheid verhogen gratis, toch.

Nee... de bakker maakt het brood toch ook wel eens duurder zonder dat hij het groter maakt?

😂🤣 LOL!

Als KPN de prijs gaat verhogen, dan moet Kpn iedereen hun internet snelheid verhogen gratis, toch.

Nee... de bakker maakt het brood toch ook wel eens duurder zonder dat hij het groter maakt?

Als we toch al Ziggo er bij gesleept hebben, daar gaan veel snelheden netjes omhoog per 1 juli, mijn abonnement die ik er heb lopen gaat omhoog van 40/5 naar 50/20 en de prijs 3.50 als het goed is, KPN zet er weer eens helemaal niks tegenover, alleen een verhoging voor de vaste klanten, de nieuwe worden weer buiten schot gelaten, ja @wjb net nog even gekeken, degene die een 50/50 afsluiten betalen na 6 maanden gewoon de huidige 42.50, dus niet met de verhoging erbij, alles wat je nu bij Ziggo afsluit gaat de verhoging er gewoon bij.

 

Internet waar je op kunt rekenen
Videobellen, gamen, shoppen en streamen. Ja, ook dit jaar zijn we weer meer online. We hebben goed nieuws. Je internetsnelheid gaat binnenkort omhoog van 40 naar 50 Mbit/s download en van 5 naar 20 Mbit/s upload. En het mooie is: je hoeft er helemaal niks voor te doen.

Je mag erop vertrouwen dat je internet gewoon met je gebruik meegroeit. Wij investeren voortdurend in meer capaciteit van ons krachtige GigaNet. Zo blijft je internet stabiel, snel en veilig.

Reputatie 7
Badge +24

Ik had het over de bakker. Niet over Ziggo 

 

Reputatie 7

... ja @wjb net nog even gekeken, degene die een 50/50 afsluiten betalen na 6 maanden gewoon de huidige 42.50, dus niet met de verhoging erbij, ...

De prijzen voor het 50/50 abonnement gaan op 1 juli 2022 van €42,50 naar €44,-.

Reputatie 7
Badge +22

Ik had het over de bakker. Niet over Ziggo 

 

😂🤣 LOL!!!

Ik had het over de bakker. Niet over Ziggo 

 

Klopt, daarvoor was het al over Ziggo gegaan, dus paste mooi bij jou bakker.😁😁

... ja @wjb net nog even gekeken, degene die een 50/50 afsluiten betalen na 6 maanden gewoon de huidige 42.50, dus niet met de verhoging erbij, ...

De prijzen voor het 50/50 abonnement gaan op 1 juli 2022 van €42,50 naar €44,-.

Niet voor nieuwe klanten die nu afsluiten, staat er duidelijk bij dat de prijs na 6 maanden 42.50 word, KPN kan dan geen 44 euro gaan rekenenen dan is het na 1Juli nog maar de vraag of de prijzen voor nieuwe klanten ook echt stijgen, nog effe wachten dus, is nog nergens 100% duidelijkheid gegeven.

Nog even de inflatie: dat is een verrekening van de geldontwaarding. De euro wordt minder waard. De tarieven moeten dus worden aangepast, dat begrijp ik.

De kortingen blijven echter constant en worden dus steeds lager. Als je consequent bent worden ALLE tarieven met de CPI aangepast. Dus ook de kortingen.

Het zou van eerlijke berekening getuigen als dat ook zo wordt toegepast.

Met vriendelijke groeten

René 

Hallo @Renam , dat gebeurt ook, vorig jaar voor de inflatieverhoging in oktober 2021 had ik een bepaalde korting op mijn mobiel van €7,50, na de inflatie-correctie heb ik een korting van €7,61, prima toch?