Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

... er staat toch echt Na 6 maanden 42,50 en niet 44,00 

Precies en dat is het foutje van KPN, die tekst is men vergeten aan te passen.

KPN denkt dat de nieuwe prijs pas vanaf 1 juli op de site vernoemd hoeft te worden maar vergeet daarbij dat voor deze tekst dit ook nu al het geval moet zijn.

En dan denk ik dat hetzelfde is als vorig jaar 

We zullen het mee maken (ik misschien)

Dat ik de overstap naar T-mobile eerder in ga plannen 

Maar ik heb besloten dat vanaf juli/augustus te doen 

Reputatie 7
Badge +22

En dan denk ik dat hetzelfde is als vorig jaar 

We zullen het mee maken (ik misschien)

Dat ik de overstap naar T-mobile eerder in ga plannen 

Maar ik heb besloten dat vanaf juli/augustus te doen 

Hebben ze een mooie aanbieding voor jou @peter-keetfm? 😊

En dan denk ik dat hetzelfde is als vorig jaar 

We zullen het mee maken (ik misschien)

Dat ik de overstap naar T-mobile eerder in ga plannen 

Maar ik heb besloten dat vanaf juli/augustus te doen 

Hebben ze een mooie aanbieding voor jou @peter-keetfm? 😊

Is me niet om geld te doen wil eens wat anders proberen

Als ik ziggo kon krijgen nam ik dat maar 8km coax aanleggen lijkt mij dat niet van toepassing

T-mobile omdat het geen budget provider is 

En de kpn Android tv app werkt waardeloos 

(Kwaliteit boeit) mij niet stabiel en vloeiend wel 

Enige nadeel is t-mobile over gpon levert hier 

Mocht het 1 jaar ellende zijn kan ik op Canaldigitaal schotel terug vallen 

En zie je me weer snel terug bij kpn 

Mijn grote probleem bij kpn is 

Geen eigen kanalen lijst in te delen 

En de tv app voor Android werkt niet vloeiend 

En daarbij moet naar mijn inziens niet elke ontvanger / app allemaal hetzelfde zijn maar profiel gebonden 

Ik hoef geen opnames van een ander gezin lid 

Er zitten nog behoorlijk wat haken en ogen aan bij kpn itv platform 

Daarom eens wat anders proberen 

 

KPN voert wel vaker noodzakelijke wijzigingen op haar site te laat door.

Dat de huidige prijs (€42,50) nog aangegeven wordt i.p.v. de nieuwe prijs (€44,00) is echt zo'n gevalletje "niet bij stilgestaan en daardoor vergeten aan te passen".

Die nieuwe prijs (€44,00) zal echter na die 6 maanden wel in rekening gebracht gaan worden.

En dat kan dus niet, er word met geen enkel woord gerept over een prijsverhoging maar een duidelijke prijs gecommuniceerd, men mag daar niet vanaf wijken, dus maken ze dezelfde “fout” als ze al jaren doen, geen verhoging voor nieuwe klanten, en ik weet wel zeker dat als jij 2 juli kijkt er gewoon 42.50 staat bij een nieuw af te sluiten abonnement.

@peter-keetfm , Denk even goed na over het kopje TV bij T-Mobile, als je de App gebruikt schijnt het nog te gaan, maar de STB is een gevalletje “echt drama” en bij TM gaat het iets anders dan bij KPN, de stream gaat van je internetsnelheid af en niet “er naast” en TM is niet zo scheutig met de snelheid, staat een geval op die over is naar het nieuwe TV platform, oude werkte wel zoals bij KPN en die mag nu over naar een duur abonnement omdat zijn oude Vodafone overeenkomst nog maar 20/20 is, genoeg voor hem maar nu met TV er overheen niet meer, en ze geven niks toe, betalen of jammer.

Reputatie 7

KPN voert wel vaker noodzakelijke wijzigingen op haar site te laat door.

Dat de huidige prijs (€42,50) nog aangegeven wordt i.p.v. de nieuwe prijs (€44,00) is echt zo'n gevalletje "niet bij stilgestaan en daardoor vergeten aan te passen".

Die nieuwe prijs (€44,00) zal echter na die 6 maanden wel in rekening gebracht gaan worden.

En dat kan dus niet, er word met geen enkel woord gerept over een prijsverhoging maar een duidelijke prijs gecommuniceerd, men mag daar niet vanaf wijken, dus maken ze dezelfde “fout” als ze al jaren doen, geen verhoging voor nieuwe klanten, en ik weet wel zeker dat als jij 2 juli kijkt er gewoon 42.50 staat bij een nieuw af te sluiten abonnement.

Vanaf 1 juli zal de prijs op de site zeer zeker op €44,00 staan voor een nieuw af te sluiten 50Mbps abonnement, daar ben ik 100% van overtuigd. Dit jaar snapt KPN ook dat je "mooie" afgeronde prijzen moet gebruiken als nieuwe prijs want anders wordt publiceren heel vervelend.

En als je een Hussel abonnement hebt, waar je na 1 juli meer voor betaalt dan de nieuwe prijs of nu meer voor betaalt dan de oude prijs, vergeet dan niet even de snelheid van jouw abonnement te wijzigen en een paar minuten later weer terug te wijzigen. Dan zal je alsnog de gepubliceerde prijs gaan betalen.

Ik doe deze uitspraak op basis van eigen ervaring en omdat ik het onrechtvaardig vind dat er abonnees zijn die voor precies hetzelfde product meer zouden moeten betalen (aanbiedingskortingen daargelaten) dan een andere abonnee. KPN neemt me dergelijke uitspraken vast en zeker niet in dank af maar mijn drang voor rechtvaardigheid doet mij toch besluiten dit te delen. Disclaimer: Het zou kunnen, al verwacht ik het niet, dat dit vanaf 1 juli niet meer werkt maar tot 1 juli werkt het 100% zeker.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nog een ouder Alles-in-1 abonnement. Als ik op dit moment dat abonnement om wil zetten naar Hussel, dan zie ik dit:

€ 42,50 dus. Geen kleine lettertjes er bij. Dus lijkt mij dat het dan voor mij echt € 42,50 zou zijn. Als ze daar 44 euro van willen maken, dan zullen ze toch echt eerst nog weer een mail moeten sturen waarin ze de verhoging aankondigen. Ik ben benieuwd hoe zoiets dan zou gaan...

Reputatie 7
Badge +20

Hi allen,

De prijzen die nu getoond worden op onze website en in MijnKPN, zijn actuele prijzen. Als je nu een nieuw abonnement bestelt waarbij je gebruik maakt van een ander welkomstaanbod dan de korting, is dit de prijs die je gaat betalen tot 1 juli. Ook in het voorbeeld van @Nick83, waarbij je een abonnement aanpast via MijnKPN, zal de nu getoonde prijs van toepassing zijn, tot 1 juli.

Als je bestelt via onze website, wordt in zijn algemeenheid aangegeven (via de informatie ‘i’) dat er een prijswijziging van toepassing zal zijn:

 

 

 

 

Als je een bestelling hebt geplaatst, wordt dit in de bestelbevestiging verder gespecificeerd naar het abonnement dat je daadwerkelijk hebt besteld:

 

Dan heb ik zeker niet goed gekeken waar vinden we deze informatie (I) op de website? 

Die tekst over de prijswijzing voor nieuwe klanten ben ik niet tegen gekomen. Anders had ik dat bericht met de verschillen niet eens geplaatst. 

Via Mijn KPN wordt het inderdaad genoemd als je op Meer informatie over pakketen bekijkt.

In mijn ogen zou dit eerder zichtbaar mogen worden gemaakt.

 

Ps @Maja_  geen idee of ik daar een nieuw topic voor moet starten, wil ik vanwege de prijsstijging mijn snelheid naar 50 Mb terugzetten dan verdwijnt Viaplay die ik nog even gratis heb, ik had dit niet verwacht eerlijk gezegd.

Reputatie 7
Badge +17

@Galdor68 je kan hiervoor een eigen topic aanmaken. Maar in dit geval, als het niet lukt, kan je ook even 0800-0402 bellen. Je moet namelijk gewoon je snelheid kunnen wijzigen zonder dat de korting op een extra pakket vervalt. 

 

@Maja_, Ik denk dat elke jurist gehakt maakt van de verhoging, jammer dat ik niet een abbo kan afsluiten, als er namelijk in de bevestiging staat na 6 maanden 42.50 en het blijkt 44 te zijn want dat stond onder een i en later ergens in kleine lettertjes is dit gewoon misleidend, zijn er al meer mee op de b*k gegaan.

Daarnaast, waarom heeft KPN het over inflatie en daarom tussentijds verhogen, in de voorwaarden kan dit gewoon per 1/10, geef daar eens antwoord op, lijkt wel struisvogeltje spelen door daar niet op te reageren vanuit KPN.

In hoeverre kan ik als reeds naar KPN gemigreerde Xs4all klant met vast contract tot 12/2022 overstappen naar de KPN hussel 12x€35 aanbieding?

Ik heb nog geen brief of mail ontvangen dat ik een prijswijziging ga krijgen.

In hoeverre kan ik als reeds naar KPN gemigreerde Xs4all klant met vast contract tot 12/2022 overstappen naar de KPN hussel 12x€35 aanbieding?

Ik heb nog geen brief of mail ontvangen dat ik een prijswijziging ga krijgen.

Dat kan niet, want je wordt als bestaande klant beschouwd.

 

In hoeverre kan ik als reeds naar KPN gemigreerde Xs4all klant met vast contract tot 12/2022 overstappen naar de KPN hussel 12x€35 aanbieding?

Ik heb nog geen brief of mail ontvangen dat ik een prijswijziging ga krijgen.

Dat kan niet, want je wordt als bestaande klant beschouwd.

 

Oke. Blijft alleen de optie over om de aanbieding op naam van partner aan te gaan?

Als jij een prijsverhoging krijgt kan dat inderdaad, je moet wel voortijdig kunnen opzeggen en je kan geen overstap service gebruiken, dus word het, opzeggen, alles terugsturen, en je nieuw afgesloten abonnement op naam van je partner een dag later laten ingaan.

 

Als jij een prijsverhoging krijgt kan dat inderdaad, je moet wel voortijdig kunnen opzeggen en je kan geen overstap service gebruiken, dus word het, opzeggen, alles terugsturen, en je nieuw afgesloten abonnement op naam van je partner een dag later laten ingaan.

 

als ik het allemaal goed gelezen heb gaan Xs4all klanten per 01/09 de prijsverhoging betalen. De brief/mail moet ik en wellicht meerdere mensen nog ontvangen daarover. Dus het is nog even afwachten daarop.

Dat zelf opzeggen en terugsturen van de Fritz 5490 is geen probleem.

Overstapservice is wel een dingetje... wat ik niet helemaal begrijp is dat laten ingaan van een dag later. Als ik Xs4all per 01/09 opzeg, dan gaat KPN Hussel (op naam van partner) toch ook 01/09 in? Anders zit je 1 dag of meer zonder internet of mis ik hier iets?

Reputatie 6
Badge +9

Nog 1 dag en mei is voorbij. Ik heb nog geen mail of brief gehad. Morgen dan?

Nog 1 dag en mei is voorbij. Ik heb nog geen mail of brief gehad. Morgen dan?

Als jij een gigabitverbinding hebt krijg je geen mail, want die prijs wijzigt niet.

 

Reputatie 6
Badge +9

Nog 1 dag en mei is voorbij. Ik heb nog geen mail of brief gehad. Morgen dan?

Als jij een gigabitverbinding hebt krijg je geen mail, want die prijs wijzigt niet.

 

Die heb ik ja. Dat had ik ook gelezen. Maar ik nam aan dat je dan evengoed een bericht zou krijgen. Verder niet belangrijk hoor. Bedankt voor je reactie.👍

Als jij een prijsverhoging krijgt kan dat inderdaad, je moet wel voortijdig kunnen opzeggen en je kan geen overstap service gebruiken, dus word het, opzeggen, alles terugsturen, en je nieuw afgesloten abonnement op naam van je partner een dag later laten ingaan.

 

als ik het allemaal goed gelezen heb gaan Xs4all klanten per 01/09 de prijsverhoging betalen. De brief/mail moet ik en wellicht meerdere mensen nog ontvangen daarover. Dus het is nog even afwachten daarop.

Dat zelf opzeggen en terugsturen van de Fritz 5490 is geen probleem.

Overstapservice is wel een dingetje... wat ik niet helemaal begrijp is dat laten ingaan van een dag later. Als ik Xs4all per 01/09 opzeg, dan gaat KPN Hussel (op naam van partner) toch ook 01/09 in? Anders zit je 1 dag of meer zonder internet of mis ik hier iets?

Vandaag zul je bericht moeten krijgen van de tariefs verhoging, anders is KPN te laat, dit moet men minimaal een maand van tevoren aankondigen.

Overstap service kan niet, je gaat van klant A naar klant B, dus moet het handmatig, als jij op 30/7 de lijn vrijmaakt en voor op 30/7 een nieuwe lijn aanvraagt heb je kans op dat het misgaat en je weken zonder zit omdat men dan twee zaken tegelijk moet doen op de lijn, het kan goed gaan als het niet mis gaat in de systemen.

Het systeem "ziet”dat de lijn niet vrij is en gooit de order er uit, geen verbinding en men moet dit handmatig in de systemen verwerken en dat kan lang duren, vraag je een dag later aan zit je inderdaad maar 1 dag zonder maar de kans op een vastlopende order in het systeem is er niet, dus of gegarandeerd 24 uur zonder of de kans op een langere periode van onzekerheid, gaat het vandaag werken, o weer niet misschien morgen.

 

Ik heb een actie tarief voor internet only  tm 31 augustus '22 voor 32,50 euro

De afspraak waar ik voor getekend heb is dat ná de actie het abonnement bedrag 42,50 euro zal worden.

Het is tegen onze afspraak in om te verhogen naar 44,00 euro als de actie beëindigd is.

Dat kan pas per volgende prijsverhoging, t.w. ná 1 juli 2022, want wij hebben al de afspraak staan van 42,50.

Ik heb voor KPN gekozen om de betrouwbaarheid. 

Ik hoop dat dit uw bedrijf blijft sieren.

In afwachting van uw antwoord, verblijf ik,

 

Admin: Reactie verplaatst naar topic over de prijswijzigingen

Je hebt de mail van de verhoging voor 1 juni gekregen?

Dan zit je er helaas aan vast, je kan nog t/m donderdag er onderuit door telefonisch op te zeggen per 1 Juli, KPN zegt eenzijdig de met jou gesloten overeenkomst op en is dat de mogelijkheid om er onderuit te komen.

Nog even om kosteloos op te kunnen zeggen voor degene die nog een vast contract hebben, na 20.00 ben je te laat omdat KPN dan niet meer bereikbaar is, morgen gaat de verhoging definitief in.

Ben ik de enige die nooit een email of bref krijgt over prijsstijgingen!? Vandaag, net als voorgaande jaren weer 10 onzinnige antwoorden van de klantenservice gekregen en uiteindelijk de mededeling dat ze het niet verplicht zijn?!

Dus weer zonder opgaaf van reden een prijsstijging per juli 2022, geen persoonlijk bericht gehad hierover> dat gaat al zo vanaf ik van Telfort> "KPN" klant ben.

Ik vind het acceptabel als er jaarlijks een bepaalde prijsverhoging is met reden, maar wat ik niet voor elkaar krijg is daar persoonlijk over bericht te worden, vraag mij vaak af wat ik nog meer "niet ontvang" van belang?!

Krijg wel keurig de factuur iedere maand, heb vanaf april specifiek mijn spambox in de gaten gehouden, maar nee... Het klopt dus niet dat er staat dat je als KPN klant een persoonlijk bericht per mail of brief krijgt, ik wist weer van niets en helaas eindigde het gesprek met de klantenservice hierover wederom met "ik weet het niet"; na zoals ik al zei, eerst 10 onzinnige antwoorden.

Ik heb ook geen brief gehad of mail over een vermeende prijsstijging, daar sommige abo's geen prijsverhoging krijgen per 1 juli, daar val jij misschien ook onder @ME123 

 

Ik heb ook geen brief gehad of mail over een vermeende prijsstijging, daar sommige abo's geen prijsverhoging krijgen per 1 juli, daar val jij misschien ook onder @ME123 

 

Helaas, JanD... Ik heb wel een prijsverhoging, dat zag ik meteen aan mijn maandelijkse factuur!

Maar geen enkele uitleg van kpn klantenservice, die niet als een tang op een varken slaat?!

Ik zie dat U 1Gb glasvezel heeft en die prijzen worden inderdaad niet verhoogd en daarom heeft U geen mail gehad, mijn prijs IS dus verhoogd, maar zonder mail... zonder reden… of mogelijkheid er op te anticiperen als ik dat in mei/juni had gewild. KPN ontneemt mij die keuze, door te zeggen dat ze mij niet hoeven te berichten, wat m.i. onjuist is.