Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

Dat is zeker zoals ik bedoel, hoe is dat bij je televisie/internet abonnement? Bij mij gebeurt daar niets met de kortingen. 

Reputatie 7

Hallo @Renam , dat gebeurt ook, vorig jaar voor de inflatieverhoging in oktober 2021 had ik een bepaalde korting op mijn mobiel van €7,50, na de inflatie-correctie heb ik een korting van €7,61, prima toch?

Vreemd want kortingen doen normaliter niet mee in inflatie-correcties.

Reputatie 7
Badge +24

Nog even de inflatie: dat is een verrekening van de geldontwaarding. De euro wordt minder waard. De tarieven moeten dus worden aangepast, dat begrijp ik.

De kortingen blijven echter constant en worden dus steeds lager. Als je consequent bent worden ALLE tarieven met de CPI aangepast. Dus ook de kortingen.

Het zou van eerlijke berekening getuigen als dat ook zo wordt toegepast.

Met vriendelijke groeten

René 

Bij de thuis abonnementen is in ieder geval geen sprake van een inflatiecorrectie. Maar van een prijs aanpassing. Inflatie is natuurlijk voor een groot gedeelte de reden. Maar deze word bij de thuis abonnementen niet zo simpel 1 op 1 doorgezet. Van aanpassing met de CPI is sowieso geen sprake.

Er zijn verschillen. Sommige thuis abonnementen gaan procentueel meer omhoog dan andere. Dat heeft te maken met wat dat thuis abonnement inhoud. Bij Hussel gaat alleen de kale abonnementsprijs omhoog. Dus je zou kunnen zeggen: alleen internet. Tv blijft 10 euro. Een extra tv ontvanger blijft ook 5 euro. Telefonie blijft ook hetzelfde voor zover ik weet.

Bij oudere abonnementen gaat de prijs van het hele pakket omhoog. Waar dus tv en telefonie in zit. Soms nog behoorlijk fors omhoog ook. De berekening daar achter is voor ons als klant niet inzichtelijk. Dus spreken over eerlijk of niet eerlijk lijkt me dan ook niet van toepassing. Je hebt het te accepteren en anders kun je een andere provider zoeken.

Bij mobiele abonnementen is wel sprake van een inflatiecorrectie. Alle mobiele abonnementen gaan dan ook procentueel evenveel omhoog.

1)Oudere abonnementen: die van Telfort waarbij niks zou veranderen zeker…

2)geen inflatiecorrectie maar prijsaanpassing... klinkt als alternatieve waarheid. 

‘Per 1juli veranderen de  tarieven, hoeveel verandert het tarief van 1GB internetsnelheid?

Die van 500 MB gaat van 56,60 naar 57,50.

Ik kan dit nl nergens terug vinden. Hoor het graag.


Admin: samengevoegd met het prijswijzigingen topic

Alweer een verhoging in het abonnement….KPN blijft aan de gang zo…en waar ik mij het ergste aan stoor zijn die tv zenders die ik helemaal niet kijk en wel voor moet betalen zoals: Duitse tv…Franse tv ….Turkse tv…Italiaanse tv….Engelse tv….Belgische tv….allemaal zenders waar de consument voor moet betalen en geen gebruik maakt. Laat diegene die er naar wil kijken ook ervoor betalen dat is veel eerlijker, scheelt mij en vele anderen een hoop geld in de maand. Maar ik weet nu al dat gezeur van ! Ja dat kan niet en zo zijn onze regels nou bullshit is dat HET KAN WEL . Betaal nu €68 in de maand X 12 = € 816 per jaar, en zeker krijg je als antwoord ,dan draait de KPN VERLIES .

Denk dat ik maar een petitie opstel tegen deze sluwe praktijken van de KPN en ZIGGO EN ANDEREN DOEN zijn precies hetzelfde ALLES DRAAIT OM GELD. Met andere woorden al die tv en internet bedrijven hebben het monopolie in handen en dat moet maar eens veranderen.😡


Admin: samengevoegd met het prijswijzigingv topic​​​​​

Hallo @SOZON , de bedoeling is die snelheid niet duurder te maken, maar wacht de mail van KPN af.

 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 7

Wat jij blijkbaar wil is "TV à-la-carte" en jij denkt dat het daardoor goedkoper zal worden. Welnu, het tegendeel is waar, het zal er alleen maar duurder op worden. Je ziet het al gebeuren bij de OTT diensten waarbij content versnipperd raakt over meerdere leveranciers (Netflix, Videoland, Disney+, ...) en je al snel abonnementen bij meerdere leveranciers moet afsluiten om jouw voorkeuren te kunnen bekijken.

 

Admin: meeverplaatst

Dag Jan,

Dank je,.

Dit betekent dus dat 500MB net zoveel kost als 1GB en kunnen ze iedereen toch ongewild overzetten.

 

Admin meeverplaatst

Hallo @SOZON , daarom wordt op veel plekken d 500Mbit/s ook al niet meer aangeboden.

Men wordt niet automatisch naar 1Gigabit opgeschaald, omdat KPN in veel woningen en centrales dan nog een aanpassing moet doen, vooral in GPON-gebieden.

 

Admin; meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +7

De KPN’s, Ziggo’s en T-Mobile’s van deze wereld dragen ook geld af aan degene die content leveren aan de providers en dat wordt dus ook doorberekend aan de consumenten, u en ik dus. Ook het netwerk zal onderhouden moeten worden, want de content moet door de ‘draadjes’ of als ‘licht’ door naar uw TV of device… 

 

Admin: meeverplaatst

Bij KPN zijn de kosten voor “televisie” vanaf € 10,00 /mnd.  Dit lijkt mij voor het aantal zenders die dan gekeken kunnen worden zelfs te goedkoop. Erg belangrijk hierbij is dat zover ik weet je alleen “televisie” kan afnemen als er ook voor KPN “internet” vanaf € 42,50 /mnd betaald word. Samen is dit €52,50 (lager dan de door u genoemde €68). 

Er kunnen dus nog onderdelen aangepast worden om de prijs per maand te verlagen.

Persoonlijk zou ik graag zien dat “televisie” van KPN als OTT beschikbaar is (zonder extra kosten voor de 1e KPN ITV ontvanger (zoals het nu ook is) zodat er geen abonnement “internet” van KPN nodig is. Waardoor er een ander en/of goedkoper “internet” abonnement van een andere provider gebruikt kan worden.

Een andere mogelijkheid voor “televisie” met minder zenders en een lagere prijs is bijvoorbeeld een dienst zoals NLZIET (of de lossen onderdelen NPO Start, KIJK.nl en  RTL XL).

 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 7

Hoi @SOZON, zoals je ziet hebben we je vraag samengevoegd met dit topic. In het eerste bericht van dit topic lees je alles over deze prijswijzigingen, wordt je vraag daarmee beantwoord?

Dag Jasper,
Helaas nog net. Ik heb bericht gehad dat mijn tarief verhoogd wordt (500 MB), maar kan nergens de tariefsverhoging van de andere snelheden vinden. Het enige wat er staat is dat het gemiddeld met € 1,90  stijgt.

Ik wil graag weten wat het betekent voor de 1GB aansluiting.

Want die 90 cent die er nu verhoogt wordt was ook het verschil tussen 500 MB en 1GB van afgelopen jaar.

Dus concreet is mijn vraag wat wordt het tarief van de 1GB per 1 juli bij KPN?

 

Reputatie 7

Ik wil graag weten wat het betekent voor de 1GB aansluiting.

KPN wil van het 500Mbps abonnement af en maakt deze daarom waarschijnlijk even duur als het 1000Mbps abonnement.

Ik neem aan dat KPN dan ook automatisch het abonnement zal omzetten naar 1000Mbps of is dat teveel gevraagd?

Hallo @SOZON 

Prijzen KPN 2022Zoals je ziet staat de 500Mbit/s er niet (meer) tussen, omdat deze niet meer nieuw aangeboden wordt.

 

 

Ik neem aan dat KPN dan ook automatisch het abonnement zal omzetten naar 1000Mbps of is dat teveel gevraagd?

Laat me nu niet lachen zeg, KPN en automatisch de snelheid verhogen, als dat gebeurt bestaan wonderen echt.😁😜🙀

Reputatie 7
Badge +28

‘Per 1juli veranderen de  tarieven, hoeveel verandert het tarief van 1GB internetsnelheid?

Die van 500 MB gaat van 56,60 naar 57,50.

Ik kan dit nl nergens terug vinden. Hoor het graag.


Admin: samengevoegd met het prijswijzigingen topic

Dan gewoon via Mijn KPN naar 1000 Mbit/s upgraden. Betaal je ook 57,50 voor.  

Reputatie 3

Ik ben per 27-12-2022 overgestapt naar KPN.

Dit is een jaar contract dat loopt tot 26-12-2023.

In mijn contract staat :

Inflatiecorrectie
KPN heeft het recht om 1 x per kalenderjaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe te passen volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni

Hoe kan het dat KPN dan toch per 1 juli de prijzen wijzigt ?

Kan een KPN medewerker hier op reageren ? Ik ben het namelijk niet eens met deze verhoging

 

 

@barts, Daar kan een niet medewerker maar medeklant ook op reageren.

KPN verhoogd idd zonder blikken of blozen hun tarieven van veel vaste aansluitingen buiten het contract om, en daar kan je maar 2 dingen mee doen,

het accepteren en vrolijk doorgaan ondanks een hoger tarief,

het er niet mee eens zijn en zonder afkoopsom je abonnement opzeggen omdat KPN contractbreuk pleegt.

Als jij dat zou doen dan mag je een afkoopsom betalen, zou eigenlijk ook andersom moeten zijn.

Reputatie 3

@Doornekamp33 

Er staat duideijk in het cotnract per 1 oktober. Dit is dus zeer duidelijk een contract breuk. Maar eens pollen of ze bij een opzegging de tv nog terug willen hebben. Ik neem aan van niet omdat ik ook contract breuk mag plegen als zij dat doen … toch ?

Reputatie 3

@Jasper Wat gaat KPN doen met contracten waarin duidelijk vermeld staat dat prijswijzigingen per 1 oktober plaats vinden ? Gaat KPN die toch per 1 juli verhogen ? En dus contractbreuk plegen ?

1)Oudere abonnementen: die van Telfort waarbij niks zou veranderen zeker…

2)geen inflatiecorrectie maar prijsaanpassing... klinkt als alternatieve waarheid. 

  1. Er zou niks veranderen aan de voorwaarden van het abonnement, die zouden 1 op 1 meegaan en zolang je niks veranderde blijft dat zo.
  2. Inderdaad geen inflatie correctie maar prijs aanpassing voor het verbeteren van het netwerk, en degene die het netwerk het meest (kunnen) belasten betalen straks nog steeds hetzelfde als nu, 57.50 voor de 1000 Mb lijn.
  • Maar 1 voordeel, je kan als je een vaste contract periode hebt voortijdig wegwezen zonder afkoopsom, als dat er nu eens hordes doen kijken ze de volgende keer wel uit.

@Doornekamp33 

Er staat duideijk in het cotnract per 1 oktober. Dit is dus zeer duidelijk een contract breuk. Maar eens pollen of ze bij een opzegging de tv nog terug willen hebben. Ik neem aan van niet omdat ik ook contract breuk mag plegen als zij dat doen … toch ?

Die TV mag je dus houden, jij pleegt geen contractbreuk.

Reputatie 7
Badge +24

@JasperWat gaat KPN doen met contracten waarin duidelijk vermeld staat dat prijswijzigingen per 1 oktober plaats vinden ? Gaat KPN die toch per 1 juli verhogen ? En dus contractbreuk plegen ?

KPN kan per 1 oktober een inflatiecorrectie doorvoeren. Maar bij de thuis abonnementen doet KPN dat nooit. 

Bij de thuis abonnementen voert KPN altijd een prijswijziging door. Dat is iets anders. Daarbij heeft u het recht om het contract zonder extra kosten op te zeggen.

Bij de mobiele abonnementen voert KPN wel de inflatiecorrectie door. Zoals in het contract staat. Daarbij kan de klant niet opzeggen. Want het staat in het contract.