Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022
Reputatie 7
Badge +20

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen. Welke wijzigingen dat zijn, leg ik hieronder verder uit. In mei zullen wij iedereen informeren per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er precies voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 

Per 1 juli zullen de prijzen van KPN Internet abonnementen stijgen met gemiddeld € 1,90 per maand. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Per 1 augustus worden de volgende PSTN en VoIP only abonnementen € 1,- duurder:

  • BelBasis,

  • BelVrij Weekend, 

  • BelVrij Avond & Weekend

  • BelVrij Altijd

 

Per 1 september stijgen de prijzen van XS4ALL Internet abonnementen € 1,- tot € 2,- per maand. De Giga (1GB) en Pro (500 Mbit) abonnementen van XS4ALL verhogen niet in prijs. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. Alvast weten wat er verandert? Bekijk het op xs4all.nl/2022wijzigingen

 

Als laatste: De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Veelgestelde vragen 


Waarom verhogen KPN en XS4ALL de abonnementsprijzen?

XS4ALL en KPN verhogen de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, voeren zowel KPN  als XS4ALL een gematigde prijsverhoging door. Dankzij deze prijsverhoging kan XS4ALL samen met KPN blijven investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten. Denk daarbij aan een betere bescherming tegen cybercriminelen met KPN Veilig en het Malwarefilter.

 

Hoe weet ik wat er voor mij verandert?

Wat de nieuwe abonnementsprijs wordt, hangt af van het abonnement dat jij hebt. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. We versturen deze e-mails en brieven in mei 2022.

 

Ik heb een Oxxio abonnement, wijzigt er iets voor mij?

Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je in de maand mei een persoonlijke een e-mail of brief. 

 

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze houden?

Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting tot de afgesproken einddatum.

 

Gaan de nieuwe prijzen automatisch in?

Ja. Wij zorgen dat je abonnement op de wijzigingsdatum automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

 

Hoe kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?

Door de prijswijziging word je contractvrij. Pas jouw abonnement gemakkelijk aan via de MijnKPN app. Ook heb je het recht om jouw abonnement tot de wijzigingsdatum kosteloos te beëindigen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Wanneer zie ik de prijswijziging terug op mijn factuur?

Dit hangt af van het abonnement dat je hebt:

  • KPN Internet abonnement: vanaf 1 juli 2022
  • KPN Vast Bellen: vanaf 1 augustus 2022
  • XS4ALL Internet abonnement: vanaf 1 september 2022

Op de facturen die je vanaf deze datum ontvangt, staat de nieuwe prijs van jouw abonnement.

 

Laatste update: 05-05-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

Reputatie 3
Badge

@HertogBas

Zie ook dit topic van de vorige verhoging

Kijk ook regelmatig in mijn kpn nu zijn er ook diverse tv pakketten voor 3 maand gratis of helft van de prijs voor 3 maand

Doe je voordeel ermee

 

 

Daar kijk ik zeker ook regelmatig. Al is door gebrek aan interesse in TV in het algemeen van mij daar minder voordeel voor mij persoonlijk te halen. 

Reputatie 7
Badge +7

Klopt, dat is niet uit te leggen.

Ik was al wat eerder op de hoogte van dit trucje.

 

@wjb vraagje: Weet jij of dat trucje ook andersom werkt? Ik heb nu Hussel 50 Mbit. Werkt het ook als ik even verhoog naar 100 Mbit en meteen weer terug naar 50?

Klopt, dat is niet uit te leggen.

Ik was al wat eerder op de hoogte van dit trucje.

 

@wjb vraagje: Weet jij of dat trucje ook andersom werkt? Ik heb nu Hussel 50 Mbit. Werkt het ook als ik even verhoog naar 100 Mbit en meteen weer terug naar 50?

ja hoor dat werkt

ik heb ook 50mbit

 

Reputatie 7
Badge +21

@Katana321 , heb je glas of koper?
Als er bijv. pairbonding nodig is voor de snelheidsverhoging heeft het meer voeten in de aarde….

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321 , heb je glas of koper?
Als er bijv. pairbonding nodig is voor de snelheidsverhoging heeft het meer voeten in de aarde….

@RBxx Ik heb koper met pairbonding. In het verleden had ik 100 Mbit. Vorig jaar ben ik overgestapt naar Hussel en daarbij een lagere snelheid gekozen vanwege de kosten. Ondanks dat we hier grootverbruiker zijn heb ik aan snelheid 50 Mbit genoeg. In de praktijk is dat trouwens: 70 down en 20 up. 

Reputatie 7
Badge +21

Ok, dan zou het trucje 50 → 100 → 50 ook voor jou moeten werken.

Reputatie 7
Badge +25

Ik hoop dat kpn precies dezelfde fout maakt als vorig jaar.

Toen was er ook een prijsverhoging van €1,45 op mijn 200Mbps glasvezelabonnement die van €50,- naar €51,45 ging. Ik heb begin juli mijn abonnement even terug gezet naar 100Mbps en vervolgens direct weer naar 200Mbps en dat was het einde van de prijsverhoging.

Ssst, niet doorvertellen hoor. 😎

 

Ik heb het even voor de zekerheid nagevraagd, maar deze “truc” werkt dit jaar niet.

Reputatie 7

Ik hoop dat kpn precies dezelfde fout maakt als vorig jaar.

Toen was er ook een prijsverhoging van €1,45 op mijn 200Mbps glasvezelabonnement die van €50,- naar €51,45 ging. Ik heb begin juli mijn abonnement even terug gezet naar 100Mbps en vervolgens direct weer naar 200Mbps en dat was het einde van de prijsverhoging.

Ssst, niet doorvertellen hoor. 😎 

Ik heb het even voor de zekerheid nagevraagd, maar deze “truc” werkt dit jaar niet.

Maar dit zal vast en zeker nog wel blijven werken voor iedereen die meer betaalt voor Internet dan dat het abonnement voor nieuwe abonnees gaat kosten.

Ik adviseeer dan ook iedereen die meer (teveel) betaalt om van dit "trucje" gebruik te maken. Persoonlijk vind ik ook dat je als abonnee recht hebt om voor dezelfde dienst ook dezelfde prijs te betalen, los van eventuele kortingsacties. Als mijn 200Mbps Hussel Internet abonnement dus €52,- gaat kosten dan vind ik dat dat ook zou moeten gelden voor alle andere abonnees en niet voor de één €52,- en voor de ander €53,46.

 

Ik hoop dat kpn precies dezelfde fout maakt als vorig jaar.

Toen was er ook een prijsverhoging van €1,45 op mijn 200Mbps glasvezelabonnement die van €50,- naar €51,45 ging. Ik heb begin juli mijn abonnement even terug gezet naar 100Mbps en vervolgens direct weer naar 200Mbps en dat was het einde van de prijsverhoging.

Ssst, niet doorvertellen hoor. 😎

 

Ik heb het even voor de zekerheid nagevraagd, maar deze “truc” werkt dit jaar niet.

Jammer 😂

Ik ga het zeker weer proberen 

50mbit (70 snelheid) werkt redelijk 

Maar in juli wordt het weer 100mbit pakket 

 

Reputatie 7
Badge +8

Mee een @wjb 

Hier kort geleden verlengd en dan gelijk weer dit eroverheen 

Ik dacht dat het voor een redelijk recent abonnement niet gold zulke verhogingen 

Mee een @wjb 

Hier kort geleden verlengd en dan gelijk weer dit eroverheen 

Ik dacht dat het voor een redelijk recent abonnement niet gold zulke verhogingen 

Dat geldt/gold alleen voor nieuwe klanten die korter dan 3 maanden een nieuw abo hebben.

 

Ik hoop dat kpn precies dezelfde fout maakt als vorig jaar.

Toen was er ook een prijsverhoging van €1,45 op mijn 200Mbps glasvezelabonnement die van €50,- naar €51,45 ging. Ik heb begin juli mijn abonnement even terug gezet naar 100Mbps en vervolgens direct weer naar 200Mbps en dat was het einde van de prijsverhoging.

Ssst, niet doorvertellen hoor. 😎 

Ik heb het even voor de zekerheid nagevraagd, maar deze “truc” werkt dit jaar niet.

Maar dit zal vast en zeker nog wel blijven werken voor iedereen die meer betaalt voor Internet dan dat het abonnement voor nieuwe abonnees gaat kosten.

Ik adviseeer dan ook iedereen die meer (teveel) betaalt om van dit "trucje" gebruik te maken. Persoonlijk vind ik ook dat je als abonnee recht hebt om voor dezelfde dienst ook dezelfde prijs te betalen, los van eventuele kortingsacties. Als mijn 200Mbps Hussel Internet abonnement dus €52,- gaat kosten dan vind ik dat dat ook zou moeten gelden voor alle andere abonnees en niet voor de één €52,- en voor de ander €53,46.

 

Daar ben ik het mee eens 

De prijzen gelijk maken 

Maar dan verliest kpn omzet 

Er zijn genoeg mensen die er niet naar omkijken en zo onbewust teveel betalen 

Mijn pakket gaat juli naar 100mbit 

We gaan het zien 😉

 

Reputatie 7
Badge +21

Mee een @wjb 

Hier kort geleden verlengd en dan gelijk weer dit eroverheen 

Ik dacht dat het voor een redelijk recent abonnement niet gold zulke verhogingen 

Dat geldt alleen voor nieuwe klanten die korter dan 3 maanden een nieuw abo hebben.

 

Nee, dit geldt voor alle klanten. Zie het topic van vorig jaar: Prijswijziging KPN 2021

De drie maanden periode geldt alleen bij de inflatiecorrectie per 1 oktober.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm

Reputatie 3
Badge

Ik hoop dat kpn precies dezelfde fout maakt als vorig jaar.

Toen was er ook een prijsverhoging van €1,45 op mijn 200Mbps glasvezelabonnement die van €50,- naar €51,45 ging. Ik heb begin juli mijn abonnement even terug gezet naar 100Mbps en vervolgens direct weer naar 200Mbps en dat was het einde van de prijsverhoging.

Ssst, niet doorvertellen hoor. 😎

 

Ik heb het even voor de zekerheid nagevraagd, maar deze “truc” werkt dit jaar niet.

 

Het omzetten van 200 naar 100 en weer terug naar 200 zorgde er wel mooi voor vanmiddag dat ik nu toch €50 i.p.v. €51,45 per maand betaal en als het dan straks dus €52,- i.p.v. €53,46 wordt heb ik de prijsstijging toch mooi verminderd. Jammer dat ik afgelopen jaar deze truc niet eerder had toegepast😂

Bij mij komt er ook € 2,01 bij. Ik ga maar eens terug naar Hussel 100.  Waarschijnlijk is dat voor mij ook wel genoeg. 

Bij mij komt er ook € 2,01 bij. Ik ga maar eens terug naar Hussel 100.  Waarschijnlijk is dat voor mij ook wel genoeg. 

Waarschijnlijk is hussel 50 genoeg 

Ik heb veel streaming diensten 

Youtube 4k werkt allemaal 

Meerdere gebruikers 

Gewoon proberen 

Ik haal met hussel 50 glasvezel zo,n 70mbit up en down ruim 

Reputatie 7

Bij mij komt er ook € 2,01 bij. Ik ga maar eens terug naar Hussel 100.  Waarschijnlijk is dat voor mij ook wel genoeg. 

Als jij jouw abonnement even van 200Mbps naar 100Mbps zet en dan vervolgens weer naar 200Mbps dan ga jij geen €53,46 maar €52,00 betalen. Dat is €0,55 meer dan wat je nu betaalt. Je had eigenlijk in jullie vorig jaar jaar abonnement even terug moeten zetten immers dan had je al die tijd geen €51,45 maar €50,00 per maand betaald.

Bij mij komt er ook € 2,01 bij. Ik ga maar eens terug naar Hussel 100.  Waarschijnlijk is dat voor mij ook wel genoeg. 

Als jij jouw abonnement even van 200Mbps naar 100Mbps zet en dan vervolgens weer naar 200Mbps dan ga jij geen €53,46 maar €52,00 betalen. Dat is €0,55 meer dan wat je nu betaalt. Je had eigenlijk in jullie vorig jaar jaar abonnement even terug moeten zetten immers dan had je al die tijd geen €51,45 maar €50,00 per maand betaald.

Als je naar hussel 1gbit gaat en weer terug is hetzelfde

Dat is sinds hussel al zo 

Ik zeg maar zo het maakt niet uit welke je pakt 

Gewoon ff 2x switchen en je hebt je (oude) hussel pakket weer terug 

En voor de (oude) prijs 

 

@jc-1954 u kunt ook beter over naar Hussel denk ik.

Uw rekeningnummer staat nog in de afbeelding...

 Thanks , die had ik gemist. 

Maar als je wat wil storten , voel je vrij , ik zal je niet tegenhouden 😉 😊

Reputatie 7
Badge +7

@wjb vraagje: Weet jij of dat trucje ook andersom werkt? Ik heb nu Hussel 50 Mbit. Werkt het ook als ik even verhoog naar 100 Mbit en meteen weer terug naar 50?

ja hoor dat werkt

ik heb ook 50mbit

@peter-keetfm Heb jij dat inmiddels al gedaan? Zo ja, waar kun je dan zien dat het trucje werkt?

Ik heb gisteravond mijn abo verhoogd naar 100 Mbit. En vanmorgen weer verlaagd naar 50 Mbit. Volgens mij zie ik nu nergens een andere prijs dan voor die switch.

    

Overigens had het wijzigen van de snelheid hier als gevolg dat de tv uitviel en dat we ongeveer 10 minuten geen internet hadden.

Het snelheidsverschil tussen die 2 abo's is hier trouwens niet groot: 

100 Mbit: 95 down, 19 up

50 Mbit: 72 down, 18 up

Reputatie 7

Ik heb gisteravond mijn abo verhoogd naar 100 Mbit. En vanmorgen weer verlaagd naar 50 Mbit. Volgens mij zie ik nu nergens een andere prijs dan voor die switch.

Wat betaalde je dan voorheen voor jouw abonnement en wat betaal je nu volgens MijnKPN?

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb gisteravond mijn abo verhoogd naar 100 Mbit. En vanmorgen weer verlaagd naar 50 Mbit. Volgens mij zie ik nu nergens een andere prijs dan voor die switch.

Wat betaalde je dan voorheen voor jouw abonnement en wat betaal je nu volgens MijnKPN?

Voorheen: totaal 77,48

Nu: totaal 77,48

Reputatie 7

Voorheen: totaal 77,48

Nu: totaal 77,48

En wat waren (zijn) de kosten dan voor het onderdeel "Hussel Internet"?

Reputatie 7
Badge +7

En wat waren (zijn) de kosten dan voor het onderdeel "Hussel Internet"?

42,50

@wjb vraagje: Weet jij of dat trucje ook andersom werkt? Ik heb nu Hussel 50 Mbit. Werkt het ook als ik even verhoog naar 100 Mbit en meteen weer terug naar 50?

ja hoor dat werkt

ik heb ook 50mbit

@peter-keetfm Heb jij dat inmiddels al gedaan? Zo ja, waar kun je dan zien dat het trucje werkt?

Ik heb gisteravond mijn abo verhoogd naar 100 Mbit. En vanmorgen weer verlaagd naar 50 Mbit. Volgens mij zie ik nu nergens een andere prijs dan voor die switch.

    

Overigens had het wijzigen van de snelheid hier als gevolg dat de tv uitviel en dat we ongeveer 10 minuten geen internet hadden.

Het snelheidsverschil tussen die 2 abo's is hier trouwens niet groot: 

100 Mbit: 95 down, 19 up

50 Mbit: 72 down, 18 up

Zie mijn screenshot van mijn kpn