Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022
Reputatie 7
Badge +20

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen. Welke wijzigingen dat zijn, leg ik hieronder verder uit. In mei zullen wij iedereen informeren per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er precies voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 

Per 1 juli zullen de prijzen van KPN Internet abonnementen stijgen met gemiddeld € 1,90 per maand. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Per 1 augustus worden de volgende PSTN en VoIP only abonnementen € 1,- duurder:

  • BelBasis,

  • BelVrij Weekend, 

  • BelVrij Avond & Weekend

  • BelVrij Altijd

 

Per 1 september stijgen de prijzen van XS4ALL Internet abonnementen € 1,- tot € 2,- per maand. De Giga (1GB) en Pro (500 Mbit) abonnementen van XS4ALL verhogen niet in prijs. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. Alvast weten wat er verandert? Bekijk het op xs4all.nl/2022wijzigingen

 

Als laatste: De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

 

Veelgestelde vragen 


Waarom verhogen KPN en XS4ALL de abonnementsprijzen?

XS4ALL en KPN verhogen de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, voeren zowel KPN  als XS4ALL een gematigde prijsverhoging door. Dankzij deze prijsverhoging kan XS4ALL samen met KPN blijven investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten. Denk daarbij aan een betere bescherming tegen cybercriminelen met KPN Veilig en het Malwarefilter.

 

Hoe weet ik wat er voor mij verandert?

Wat de nieuwe abonnementsprijs wordt, hangt af van het abonnement dat jij hebt. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. We versturen deze e-mails en brieven in mei 2022.

 

Ik heb een Oxxio abonnement, wijzigt er iets voor mij?

Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je in de maand mei een persoonlijke een e-mail of brief. 

 

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze houden?

Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting tot de afgesproken einddatum.

 

Gaan de nieuwe prijzen automatisch in?

Ja. Wij zorgen dat je abonnement op de wijzigingsdatum automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

 

Hoe kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?

Door de prijswijziging word je contractvrij. Pas jouw abonnement gemakkelijk aan via de MijnKPN app. Ook heb je het recht om jouw abonnement tot de wijzigingsdatum kosteloos te beëindigen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Wanneer zie ik de prijswijziging terug op mijn factuur?

Dit hangt af van het abonnement dat je hebt:

  • KPN Internet abonnement: vanaf 1 juli 2022
  • KPN Vast Bellen: vanaf 1 augustus 2022
  • XS4ALL Internet abonnement: vanaf 1 september 2022

Op de facturen die je vanaf deze datum ontvangt, staat de nieuwe prijs van jouw abonnement.

 

Laatste update: 05-05-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hoe kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?

Door de prijswijziging word je contractvrij. Pas jouw abonnement gemakkelijk aan via de MijnKPN app. Ook heb je het recht om jouw abonnement tot de wijzigingsdatum kosteloos te beëindigen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Kan ik nu geen gebruik maken van de overstapservice van een andere provider?

Reputatie 7
Badge +30

 

Vraag aan de moderators : Komt er dadelijk nog een verhoging per 1 oktober 2022 

Nee, dat komt er niet!

 

Hoe kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?

Door de prijswijziging word je contractvrij. Pas jouw abonnement gemakkelijk aan via de MijnKPN app. Ook heb je het recht om jouw abonnement tot de wijzigingsdatum kosteloos te beëindigen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Kan ik nu geen gebruik maken van de overstapservice van een andere provider?

Even bellen met 0800-0402 als je wilt opzeggen. Hoe dat zit met de overstapservice is een hele goede: zoek ik uit!

Reputatie 7
Badge +30

@HGD het antwoord kwam sneller dan verwacht: je kunt in dezen wél gebruik maken van de overstapservice. 

Reputatie 7
Badge +28

 

Vraag aan de moderators : Komt er dadelijk nog een verhoging per 1 oktober 2022 

Nee, dat komt er niet!

 

Dankjewel @Marcia_ ,

Mijn abonnement stijgt met ongeveer 2,5 procent. Vergeleken met de inflatie van zeg 9,5 procent is dit een beperkte verhoging. 

Fijn dat er weer wat meer duidelijkheid is. 

 

Het blijft overigens vreemd dat KPN in de overeenkomsten rept over een mogelijke jaarlijkse prijsaanpassing per 1 oktober terwijl in de praktijk de jaarlijkse verhoging per 1 juli plaatsvindt. 

Kun je daar ook nog over vertellen? Waarom niet per 1 oktober de jaarlijkse verhoging? Of de datum 1 juli voortaan opnemen in de overeenkomsten? Zoals je merkt scheelt dat een hoop vragen van de klanten. 

Reputatie 7

Het blijft overigens vreemd dat KPN in de overeenkomsten rept over een mogelijke jaarlijkse prijsaanpassing per 1 oktober terwijl in de praktijk de jaarlijkse verhoging per 1 juli plaatsvindt. 

Er vind ook elk jaar een inflatiecorrectie plaats op 1 oktober.

Reputatie 7
Badge +21

Per 1 oktober is de inflatiecorrectie voor de mobiele abonnementen.

En het ergste van alles is , ze kunnen niet eens een storingsvrij product leveren.

Gisterenavond alleen maar NPO 1 2 en 3 terug te kijken , voor de rest helemaal niets , ja , de melding ,,bla bla bla bla . . . .het netwerk’’ , ,,DE’’ gebruikte melding voor alles en nog wat als er iets mis is.

Vanmiddag na het kijken van een opname het hele systeem geblokkeerd , zelf de aan en uit knop op het kastje weigerde functie.

Ik heb toen maar de schakelaar achterop even uitgezet en toen werkte alles weer.

Reputatie 7

Dat klopt @Doornekamp33 , maar dan moet 1 oktober ook niet worden betrokken bij dit topic.

De afgelopen jaren was het steeds hetzelfde: prijswijziging thuis abonnement per 1 juli en inflatiecorrectie voor de mobiele abonnementen per 1 oktober.

Precies.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb even wat berichten weggepoetst, laten we het vooral overzichtelijk houden heren😄

Reputatie 7
Badge +30

@HGD ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Ik ben net begonnen en zag een bericht van mijn collega. Hij gaf aan gisteren te snel geweest zijn: het is tóch mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice binnen deze periode. 

 

 

Wil iedereen gewoon on-topic blijven? Vragen of opmerkingen over de prijswijzigingen bij KPN kunnen hier geplaatst worden. Voor alle andere berichten zijn vast andere topics te vinden (of snel aangemaakt). Deze worden in dit topic verwijderd.

Fijn dat de overstapservice wel kan. Bij breedband winkel waren ze er niet zeker van namelijk, dus fijn om vanuit KPN bevestiging te krijgen. Ik heb telefonisch opgezegd per 30 juni en zal per die datum een overstap doen middels overstapservice.

@Martijnder , Dat zal dan niet gaan, bij de overstap service geef je het opzeggen juist uit handen aan je nieuwe provider, je hebt dus al opgezegt, ik zou gewoon de nieuwe iets eerder laten aansluiten.

@Martijnder, Dat zal dan niet gaan, bij de overstap service geef je het opzeggen juist uit handen aan je nieuwe provider, je hebt dus al opgezegt, ik zou gewoon de nieuwe iets eerder laten aansluiten.

Hmm dan denk ik dat ik officieel nog niet opgezegd heb, maar dat de KPN medewerker mij alleen contractvrij heeft gemaakt...

Zo jammer, mijn kortingsperiode is voorbij ik ga dus van € 37,00 meteen naar € 49,00.

Wat nu zo flauw is wil ik naar 50 Mb raak ik wel Viaplay kwijt, wat ansich geen ramp is het gaat in December toch uit. Ik had niet verwacht dat de snelheid aanpassen hier invloed op zou hebben.

 

 

Ook hier in het mail bericht het woordje inflatie gebruikt. Mijn gedachte is dan of hier de inflatiecorrectie van oktober van het voorgaande jaar in verwerkt zit dan klopt het wel.

Ik vind er weinig jammer aan @Galdor68 , Mijn kortingsperiode begint op 1/7, de kogel is door de kerk, Welkom Ziggo.🙀😁😳

Reputatie 2
Badge

#cloud en gemak. De server van deze Cloud gooit de verbinding weg als je een paar honderd bestanden wil uploaden!

Ik vind er weinig jammer aan @Galdor68 , Mijn kortingsperiode begint op 1/7, de kogel is door de kerk, Welkom Ziggo.🙀😁😳

Ik ben vanwege Crime en Investigation in het basispakket juist teruggekomen. En het wel 7 dagen terug kunnen/mogen kijken via de TV box. Ik had natuurlijk voor langer korting kunnen kiezen maar ik was benieuwd naar Viaplay.

 

Ik denk dat ik er een hobby van ga maken elk jaar een andere provider om zo de laagste jaar kosten te houden.

... ja @wjb net nog even gekeken, degene die een 50/50 afsluiten betalen na 6 maanden gewoon de huidige 42.50, dus niet met de verhoging erbij, ...

De prijzen voor het 50/50 abonnement gaan op 1 juli 2022 van €42,50 naar €44,-.

Is daar een bron voor, dat komt in het start topic niet duidelijk naar voren en bij het plaatsen van een bestelling wordt dit niet genoemd.

 

Kpn

Na zes maanden wordt dit dus €44,00

 

Ziggo

 

@Galdor68 Zo gaat het al jaren bij KPN, wel een verhoging er voor de vaste klanten doordrukken maar niet doorvoeren naar de nieuwe klanten, volgen @wjb gaat het nu wel gebeuren en ik geloof er dus niks van om de reden die jij laat zien, KPN rept er met geen woord over en Ziggo staat het te pas en te onpas in de communicatie en op de site, als je er overheen leest gaat er iets mis met je.

Maar we wachten 1 Juli af, en inderdaad, misschien maak ik er ook een sport van om jaarlijks over te stappen, scheelt je zo 6 maanden de helft en als je alle kabels hebt liggen en de achterliggende apparatuur in orde is het een kwestie van stekkertjes omprikken en gaan.

Ik heb wel een opmerking van Paul gelezen dat KPN niet weer dezelfde 'fout' zou maken, maar ik kan echt nergens vinden dat de abonnementen voor nieuwe klanten ook duurder worden. Behalve met de overschakeling naar Hussel en andere momenten dat er een nieuwe 'propositie kwam heb ik dit nog niet meegemaakt. Zover ik weet is de instap prijs al redelijk gelijk sinds 2018/19 uit mijn hoofd gezegd.

 

We zullen het wel zien. 

Reputatie 7

KPN voert wel vaker noodzakelijke wijzigingen op haar site te laat door.

Dat de huidige prijs (€42,50) nog aangegeven wordt i.p.v. de nieuwe prijs (€44,00) is echt zo'n gevalletje "niet bij stilgestaan en daardoor vergeten aan te passen".

Die nieuwe prijs (€44,00) zal echter na die 6 maanden wel in rekening gebracht gaan worden.

@wjb

Maar waar vinden we dat die prijzen voor nieuwe klanten ook veranderen of moeten we genoegen nemen met de opmerking van Paul eerder in dit topic? 

Ah gevonden 

Reputatie 7

Maar waar vinden we dat die prijzen voor nieuwe klanten ook veranderen of moeten we genoegen nemen met de opmerking van Paul eerder in dit topic? 

Dat is nu typisch KPN of eigenlijk typisch des telecom provider. De nieuwe prijzen worden pas publiek gemaakt als ze zijn ingegaan. Tot die tijd wordt alleen de bestaande klant via één op één communicatie ingelicht over de nieuwe prijzen.

 

KPN voert wel vaker noodzakelijke wijzigingen op haar site te laat door.

Dat de huidige prijs (€42,50) nog aangegeven wordt i.p.v. de nieuwe prijs (€44,00) is echt zo'n gevalletje "niet bij stilgestaan en daardoor vergeten aan te passen".

Die nieuwe prijs (€44,00) zal echter na die 6 maanden wel in rekening gebracht gaan worden.

Dat lijkt mij echt raar er staat toch echt Na 6 maanden 42,50 en niet 44,00 

Ik weet bijna zeker dat voor de vaste klanten een swap tussen de snelheid verhoging weer op de (oude) prijs komen 

En een keus naar een andere aanbieder is zo gemaakt

 

Reputatie 7

... er staat toch echt Na 6 maanden 42,50 en niet 44,00 

Precies en dat is het foutje van KPN, die tekst is men vergeten aan te passen.

KPN denkt dat de nieuwe prijs pas vanaf 1 juli op de site vernoemd hoeft te worden maar vergeet daarbij dat voor deze tekst dit ook nu al het geval moet zijn.