Beantwoord

Probleem Geforce Now door Firewall

  • 15 September 2019
  • 23 reacties
  • 953 keer bekeken

Hallo,

Ik gebruik sinds een tijdje de gamingstreamdienst 'Geforce Now'. Het werkte allemaal goed tot dat ik sinds kort een error kreeg. Ik ben meteen aan het googlen gegaan en vond dit: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4566 hierin staat dat ik contact moet opleggen met mijn internetprovider en dat deze mij verder kan helpen. Dit heb ik gedaan maar de persoon waarmee ik contact had wist het niet. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen..

Met vriendelijke groet,
Mark Vermaeten
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 September 2019, 10:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hoi @Mark-V . Welkom op het forum.
Erg hinderlijk dat je plotseling deze storing ervaart. De melding spreekt van blokkade's op bepaalde poorten. KPN kan en mag geen verkeer blokkeren. Ik denk daarom dat het probleem ergens anders vandaag komt. Hoe maak jij precies gebruik van deze dienst? Heb je een nvidia shield? Of via een pc?
Wat voor type experiabox heb je trouwens?
Hallo @Erwin_ ,
Ik heb ook het gevoel dat het probleem bij de streamingdienst ligt. Maar deze verwijst me elke keer naar jullie. Ik gebruik de streamingdienst via PC. En ik heb een Experiabox v8. Ik heb trouwens gistermiddag de streamingdienst nog kunnen gebruiken werkten niet al te soepel maar deed het wel. Maar nu treed de error weer op.

(Sorry voor de late reactie had het druk met school.)
Geen probleem, Mark. Ik vind het héél lastig om hier iets zinnigs over te zeggen. Ik denk ook dat het met de streamingdienst of bepaalde instellingen op je pc te maken heeft. Werk je op windows 10? Kun je eens een 'schoon' nieuw profiel aanmaken? Kun je ook eens kijken wat voor programma'tjes je allemaal hebt draaien ( rechtsonder, de ikoontjes ).
Het mooiste zou zijn als je het even kunt testen op een andere pc/laptop via de dezelfde verbinding. Dat geeft je meer houvast en zo weet je of je pc er iets mee te maken heeft.
Je kunt trouwens in het modem poorten open zetten. Ik ben terughoudend met advies hierin. Vaak is het namelijk niet nodig. Als er ergens in de instructies van je stream dienst staat dat er poorten open moeten kan ik je hier wel bij helpen.
Hallo @Erwin_ ,

Deze middag heb ik het programma getest op een andere laptop (met Windows 10 mijn eigen laptop had ook Windows 10) en ook op een ander account. Dit werkte ook daar niet goed op. Morgen vraag ik aan een vriend of bij hem de streamingdienst wel werkt. Als dit wel zo is dan ga ik modem poorten open zetten. Bij het eerste bericht staat de site van geforce genoemd en daar zeggen ze ook dat ik TCP- of UDP-verkeer afkomstig van de netwerkpoorten tussen 10.000 - 20.000 moet blokkeren. Ik weet echter niet zo goed hoe ik dit moet doen (Het lukte me al wel op de modem site te komen maar snap niet hoe ik de netwerkpoorten blokkeer).

Ps: Ik waardeer je hulp echt.
Geen probleem, Mark.
Ik ben nog eens aan het googl'n geweest.
Betreft het deze dienst? https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/geforce-now/

Mocht dat zo zijn, weet je zeker dat het ook in Nederland ondersteund wordt?Aangezien het een beta betreft
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/geforce-now/system-reqs/
Beste @Erwin_,

Het is inderdaad die streamingdienst, deze wordt ondersteund in Nederland. Mijn vriend heeft het zelf ook getest en het werkt bij hem wel dus ik ga mijn poorten open zetten en kijken of het dan wel werkt.
Reputatie 4
Badge +4
Beste Mark-V.

Geforce Now wordt in Nederland ondersteund. Ik speel zelf namelijk ook op Geforce Now.
Bij mij werkt het goed, daarom vind ik het raar dat deze dienst niet bij u werkt.
Heeft u al geprobeerd op een andere Geforce Now server te spelen (Bijvoorbeeld op EU West).
Ook zou ik graag willen weten op welke server u speelt en hoe u op Geforce Now speelt (Bekabeld of via WiFi)

Met Vriendelijke groet,
Ice Minelandr
Beste @Ice minelandr,

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om op een andere server te spelen. Dit werkt helaas niet. Normaal speel ik op EU Central 2 en gebruik ik bekabeld. Ook als ik de netwerk test doe haal ik alles boven aanbevolen.

Mvgr,
Mark
@Ice minelandr : Heb jij misschien nog speciale poorten moeten open zetten om het aan de praat te krijgen?
Reputatie 4
Badge +4
Beste Erwin_
Ik heb geen poorten moeten open zetten, maar wel UPNP.
Mark-V, heb je ook al gekeken naar UPNP:
https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4262/~/upnp-op-kpn-routers
Als dit niet werkt, zou ik graag willen weten welke technologie u gebruikt
(DSL, Glasvezel of 4G Buitengebied).

Met Vriendelijke groet,
Ice Minelandr
Beste @Ice minelandr,
Zonet heb ik UPNP aangezet maar dit zorgde er niet voor dat de streamingdienst werkte. En ik gebruik glasvezel.

Mvgr,
Mark
Reputatie 4
Badge +4
Mark-V.
Heeft u al gekeken naar de firewall van uw computer. Misschien staat daar wel dat Geforce Now geblokkeerd wordt.
U kunt dat hier bekijken:
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1064-uitzonderingen-toevoegen-aan-windows-firewall-met-windows.
Wanneer er bij toegestane apps en onderdelen een vinkje staat bij geforcenowstreamer.exe (bij zowel particulier als bij Openbaar), kijken we verder.
Beste @Ice minelandr ,

Bij toegestane apps en onderdelen staat bij geforcenowstramer.exe bij particulier en openbaar een vinkje.

Mvgr,
Mark
Fijn dat het gelukt is om UPnP aan te zetten. Als je nu weer inlogt in het modem staat het dan ook daadwerkelijk aan? Zou je tevens een herstart van het modem willen doen? Ik wil even zeker weten dat dit werkt.
Heb je ook geprobeerd om een 'schoon' profiel in windows aan te maken en daar op in te loggen? Is windows ook helemaal up-to-date?
De storing is grillig toch? Soms werkt het wel? En soms krijg je die foutmelding? Of is het nu consequent die error melding?
Beste @Erwin_ ,

Ik heb de modem herstart en als ik dan inlog op de modem staat er nog steeds een vinkje bij UPnP. Ik heb ook al geprobeerd om op een schoon profiel het programma te laten opstarten en mijn windows is altijd helemaal up-to-date. Sinds 1 en een halve week heb ik de error. Maar 1 dag werkte het wel (niet al te goed maar het deed het). Nu krijg ik de error consequent.

Mvgr,
Mark
Heb je misschien ook de beschikking over een VPN ? Ik ben benieuwd of het daarmee wel werkt.
Je schrijft dat je glasvezel hebt. Dan is het betrekkelijk eenvoudig om een eigen router aan te sluiten. Heb jij misschien nog ergens een andere router ter beschikking. Uiteraard puur om te testen. @wjb heeft een paar hele goede topics geschreven over gebruik van eigen router.
Het feit dat deze dienst nog in Beta is, zou er mee te maken kunnen hebben dat jij die errors krijgt. Dat is voor mij ook speculeren.
Je hebt nu een v8. Ik denk dat het mij wel lukt om je een ander type modem te sturen maar dan moet ik wel redelijk zeker weten dat het iets met die v8 te maken heeft. Daar wijst het nu nog niet echt op.
Hoi! Ik heb dit probleem ook, maar het gekke is dat dit probleem zich alleen voordoet op mijn laptop. Ik gebruik Geforce Now nu al een anderhalf jaar en dit probleem heb ik nog nooit gehad op mijn PC of m'n Macbook. Op m'n ASUS laptop (die ik nu pas een maand heb) heb ik deze error al 1 keer eerder gehad, maar ging het weg na een tijdje. Nu is het weer terug en ik vraag me af hoe dat kan. Ik neem aan dat er dan niks is veranderd aan mijn internet provider (Ziggo), vandaar dat ik hier op een KPN forum reageer voor hulp 🙂. Ik speel op WiFi.
Dank voor je reply, @jadeisabot . Ik begin nu toch te vermoeden dat het los staat van het modem. Zeker als jij aangeeft dat het op andere apparaten wel werkt en blijkbaar een storing is die er soms wel en soms niet is. Aangezien het beta is kunnen jullie toch ook bug reports doorsturen?
Is er een gebruikersforum van Nvidia zelf? Want dan lijkt het me zeker raadzaam dat jullie beide daar je ervaringen neerzetten. Hopelijk leest er dan een developer mee.
Ik heb gekeken op het forum en ik zie echt heel veel mensen met dit probleem. Ligt dan denk ik aan Geforce Now, bedankt voor uw hulp!
Graag gedaan. Mocht er een doorbraak zijn, laat het ons weten!
@Mark-V : Kun jij je vinden in deze conclusie? Heb jij ook al op de forums van nvidia gekeken?
@Erwin_ Gisteravond heb ik het probleem weten op te lossen het was het programma Bitdefender die GeForce now blokkeerde. Hier kwam ik achter omdat ze deze site https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4566 heben vernieuwd en daar nieuwe oplossingen opstaan. Hopelijk werkt dit ook voor jou @jadeisabot.

Bedankt voor alle hulp iedereen.
Dat is goed nieuws, Mark! Ik hoop inderdaad dat andere hier ook baat bij hebben. Dank voor het delen!