Beantwoord

Probleem met glasvezelverbinding

  • 30 September 2019
  • 26 reacties
  • 566 keer bekeken

Afgelopen vrijdag om 1 uur ‘s middag een melding gemaakt dat glasvezel er uit lag. Er kon pas zaterdagochtend een monteur langskomen. Deze monteur heeft uitgevonden dat de glasvezel ergens kapot moet zijn. Dit heeft hij gemeld bij KPN waarbij hij de toezegging kreeg dat er op maandagochtend (dus 3 dagen later pas) tussen 9 en 12 een monteur zou komen om de glasvezelkabel te repareren. Inmiddels zitten we dus al sinds vrijdag 1 uur zonder internet, televisie en telefoon, en kunnen dus ook niet werken. Vanmiddag om half 1 wordt ik pas gebeld door KPN waarbij doodleuk wordt gemeld dat ze een afspraak willen inplannen voor morgenochtend. Lekker bezig KPN. Weer een dag niet kunnen werken.

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst en titel aangepast
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 6 October 2019, 09:08

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @edjuhdee. Wat vervelend dat je zo'n lange tijd zonder diensten zit. Goed om te lezen dat er morgenvroeg een monteur langs komt om de glasvezelkabel te repareren. Ik begrijp dat je graag eerder een oplossing had gehad. Ik heb geen gegevens van je en kan daarom niet bekijken wat er precies aan de hand is geweest. Zoals ik het begrijp hebben we dit probleem niet in één keer kunnen verhelpen en moest er daarom een vervolgafspraak gemaakt worden. Ik ga er van uit dat de monteur het probleem morgen verhelpt. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je.
GoedeMIDDAG Vikash,

Vervelend is nog wel het meest positieve woord dat je hiervoor kunt gebruiken. Maar goed is het zeker niet dat morgen pas iemand komt om het probleem op te lossen. Ik heb het vrijdag aan het begin van de middag gemeld. Dat het tot dinsdag ochtend moet duren voordat er zicht is op een oplossing is niet meer van deze tijd. Misschien zit het probleem wel in het feit dat je je bericht begint met goedemorgen terwijl het al ver in de middag is. Toen ik afgelopen vrijdag en zaterdag aan het begin van de middag met jullie belde, werd er opgenomen met goedenavond. En de eerste persoon die ik aan de lijn kreeg sprak de legendarische woorden: “weer een klant”. Jullie maken reclame met de tekst “meest duurzame telecombedrijf” maar misschien moeten jullie eens druk gaan maken over de klanttevredenheid en klantvriendelijkheid.
Reputatie 7
Badge +21
GoedeMORGEN, @ , dat is het nu wel. Ik heb dat gisteren verkeerd geschreven. Het spijt me om te zien dat het je zo in het verkeerde keelgat is geschoten. Ik heb dat uiteraard niet bewust gedaan. Ik kan me trouwens best voorstellen dat je er boos om wordt: je hebt een aantal dagen moet wachten totdat er een monteur kan komen én je hebt aan de telefoon niet heel positieve ervaringen gehad. Dan zal mijn opmerking niet goed geland zijn.

Ik gaf in mijn bericht ook aan dat ik geen gegevens van je heb en dus niet kan kijken wát er precies is gebeurd. Je hebt dit probleem op vrijdag gemeld, geef je aan, en op zaterdag is er een monteur langs geweest. Dat is in mijn optiek behoorlijk snel, al zul je dat heel anders ervaren als je degene zonder diensten bent. Ik begrijp dat de monteur zaterdag heeft vastgesteld dat het probleem stuk groter is, omdat er een kabel defect is geraakt. Dan kan het inderdaad langer duren voordat dit is opgelost. Ik snap dat elke dag zonder diensten te lang is, al weet ik zeker dat men er alles aan doet om je zo snel mogelijk weer online te krijgen en ik hoor heel graag van je of dat gelukt is.

Mocht je het willen, dan kan ik nog kijken of ik kan achterhalen wat er nu gebeurd is. Zou je in dat geval jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
De gegevens zijn toegevoegd. Ben benieuwd waar je mee terugkomt. Ik ben ook vooral benieuwd naar waarom er gezegd wordt dat er maandagochtend iemand langskomt om het probleem te verhelpen, terwijl er maandagmiddag pas gebeld wordt met de opmerking dat er een afspraak moet worden gemaakt voor dinsdag.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geprobeerd om te achterhalen waarom je gisteren in de middag pas bent gebeld, helaas is dat niet gelukt. Ik zie dat de opdracht om deze storing te verhelpen nog open staan bij de monteurs afdeling. Er is geen update achtergelaten. Ik kan je daarom ook geen update geven. Zodra er meer updates zijn vanuit onze kant contact met jou opgenomen. Ik laat zelf nog een notitie achter met daarin de vraag om telefonisch contact met jou op te nemen voor een update.
Dag 6 zonder glasvezelverbinding! Gisteren zou het echt gerepareerd worden volgens KPN. Ik heb nog steeds geen verbinding in huis. Ik ga maar eens een bericht sturen aan de consumentenbond.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zie dat er zojuist een storing is gemeld bij jouw in de buurt. Meerdere klanten kunnen op dit moment geen gebruik maken van hun vaste diensten. KPN verwacht dat deze storing vandaag aan het einde van de middag verholpen is. Onze excuses voor het ongemak, we doen er alles aan om deze verstoring zo snel mogelijk te verhelpen.😥
Hoezo is er ‘zojuist’ een storing gemeld bij mij in de buurt? Ik heb vorige week vrijdag al een storing gemeld? Jullie service wordt steeds lachwekkender. Alhoewel, er is niets om te lachen. Dit is gewoon triest. En dan druk ik me nog beschaafd uit.
Dag 7 van de storing. Ondanks toezeggingen dat het gisteren opgelost zou worden, is er nog steeds niets gebeurd. De grap is dat er een storing was gemeld op de site van KPN en dat om 17.00 uur de storing zou zijn opgelost. Ik merk er echter niets van. Heb gisteren weer gebeld met verschillende afdelingen en niemand kan er wat aan doen. ‘Morgen’ wordt er weer gekeken of het opgelost wordt. En het meest trieste is dat ene casemanager Mark zelfs durfde te suggereren dat wij zelf het probleem hebben veroorzaakt. Blijkbaar zouden wij zelf een kabel hebben opgegraven en kapotgetrokken hebben.
Reputatie 7
Badge +21
Ik ben het met je eens dat het erg lang duurt. Ik had zelf ook verwacht dat deze storing gisteren verholpen zou worden, deze oplostijd stond namelijk bij de storing. Wellicht is de kabelbreuk inmiddels verholpen en moet er bij jou thuis nog wat gedaan worden om weer gebruik te kunnen maken van onze diensten.

Ik begrijp dat dit erg verwarrend is en dat je wilt dat het zo snel mogelijk wordt verholpen. Ik zou je graag wat meer duidelijkheid willen geven, maar ik vind het eerlijk gezegd zelf ook lastig en verwarrend om hier een goed antwoord op te geven. Ik heb de casemanager daarom opnieuw gevraagd om contact met je op te nemen en jou meer duidelijkheid te geven. Ik heb doorgegeven je je niet serieus genomen voelt, omdat de casemanager heeft aangegeven dat jij dit probleem zelf veroorzaakt hebt. Ik zie dat een collega gisteren een noodpakket heeft toegestuurd. Ik hoop dat je deze noodpakket niet hoeft aan te sluiten.
Het probleem is na bijna een week eindelijk opgelost. Blijkbaar hebben onze tirades aan de telefoon gisteren toch zin gehad want de monteurs zeiden dat ze te horen hadden gekregen dat ze niet eerder weg mochten dan dat we weer aangesloten waren. Jammer dat het zo moet lopen.
Reputatie 7
Badge +21
Het probleem is na bijna een week eindelijk opgelost. Blijkbaar hebben onze tirades aan de telefoon gisteren toch zin gehad want de monteurs zeiden dat ze te horen hadden gekregen dat ze niet eerder weg mochten dan dat we weer aangesloten waren. Jammer dat het zo moet lopen.
Wat goed om te lezen dat een KPN monteur het probleem eindelijk heeft verholpen. Deze netwerkstoring duurde langer dan 12 uur waardoor je geen gebruik kon maken van internet of tv. Je hebt daarom recht op een vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Op deze pagina kan je het aanvragen. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!
Hoezo “goed dat het probleem ‘eindelijk’ is verholpen? Het zou goed zijn als het probleem meteen verholpen zou zijn. En helemaal omdat een KPN monteur zelf het probleem heeft veroorzaakt. Dat het dan een week moet duren voordat het probleem verholpen wordt, noem ik niet goed, maar ronduit slecht. En als goedmakertje krijg je dan alleen maar je geld terug over de dagen dat je geen verbinding had. Een schamele €15. Terwijl ik dagenlang moeizaam tot niet heb kunnen werken.
Badge +19
Het is zo makkelijk lullen he vanaf de zijlijn. Jij denkt natuurlijk opgraven die kabel en lassen die handel. Nou nee dus. Ik verwacht zelfs dat er een vergunning van de gemeente nodig is of in ieder geval toestemming.
Wie lult er nu van de zijlijn? Hou je er buiten als je niet weet wat er aan de hand is. Ga wat nuttigs doen met je leven.
Reputatie 7
Badge +21
Ik snap dat het meer dan vervelend is om een week zonder diensten te zitten. Deze storing heeft langer geduurd dan dat we van te voren hadden verwacht. Wettelijk is de vergoeding vastgesteld op 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Helaas kan ik daar niks anders van maken. Verder is het niet nodig om op deze manier op elkaar te reageren. Hier op het forum zijn we om elkaar te helpen. 😉
@Vikash: ik neem aan dat je laatste opmerking over reageren aan Joep1965 is gericht...was namelijk een weinig behulpzame post van hem...
Ik ben trouwens benieuwd wanneer jullie het trottoir weer komen dicht gooien. Die ligt al 2 weken open. Niet zo netjes om dat niet te herstellen...
Reputatie 7
Badge +21

Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling. Zou je hier een foto van willen maken en delen in dit topic, dan kan ik dit doorgeven aan mijn collega's.

Waarom zou ik een foto moeten maken? Geloof je me niet?

Volgens mij kun je deze melding ook gewoon zo doorgeven. Ik mag hopen dat jullie wel weten wat jullie allemaal hebben gedaan, door wie het is uitgevoerd en waar jullie zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +21

Natuurlijk geloof ik je! Ik heb het gisteren al doorgegeven aan mijn collega's. Een foto maakt het een stuk duidelijker en op deze manier kan het sneller verholpen worden.:wink:

 

Moet ik dan voortaan een foto meesturen van het glasvezelkastje bij mij in huis om een storing sneller verholpen te krijgen?

Reputatie 7
Badge +21

Dan doen we het zonder foto, het was bedoeld om het makkelijker te maken voor onze planners om een inschatting te maken van wat er precies moet gebeuren. Zoals ik al eerder aangaf heb ik dit inmiddels al doorgezet. Ik hoop dat het probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan kan je altijd een nieuw topic starten. 

Inmiddels weer anderhalve maand verder en het trottoir ligt nog steeds open. Laten jullie het zo liggen voor het geval er weer een storing optreedt?

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @edjuhdee. Dat is lijkt mij niet de bedoeling. Ik heb het opnieuw doorgezet. Ik hoop dat het zo snel mogelijk wordt herstelt. 

Reageer