Probleem met iTV ontvanger acter accespoint

• 24 december 2014
  • 9 reacties
  • 432 keer bekeken

Hallo allen,

Ik heb een Experiabox v9 via utp kabel naar een netgear router welke als accespoint is geconfigureerd. DHCP op deze router uitgeschakeld. Op een vaste poort van dit accespoint zit de iTV ontvanger. En de wifi van de router werkt op een niet overlappend wifi kanaal, zodat hij de wifi van de experiabox niet stoort.
Na inschakelen werkt alles goed. Ik kan internetten via het accespoint ( draadloos en bedraad), en ook de iTV werkt prima.
Echter na een paar minuten, heb ik geen internet meer terwijl ik nog steeds keurig verbonden met met de wifi. Ook bedraad internet werkt niet meer. De iTV ontvanger blijft wel keurig beeld geven.
Schakel ik de iTV ontvanger uit, heb ik meteen weer internet.

Hoop dat dit topic nog actief is, en iemand een oplossing gevonden heeft.

9 reacties

Reputatie 7
Hoi PatrickEnschede, welkom op het forum.

Kan je mij vertellen op welke poort van de Netgear de UTP kabel naar de Experia Box aangesloten is?

Als het goed is lan poort 1. Op de wan zit niets aangesloten.
Reputatie 7
Dan ben ik bang dat dit helaas niet zal gaan werken.

De enig "officieel" ondersteunde methode om een router (die Netgear blijft een "router", geen volwaardig accesspoint) aan te sluiten op een bovenliggende router (de Experia Box) is via de WAN poort. (Zie: Gebruik een eigen router achter de Experia Box)

Nu maak je "oneigelijk" gebruik van de LAN poorten van de Netgear met als gevolg dat de TV streams vrolijk door de Netgear ook via de wifi gebroadcast worden.

Dat zou nog wel eens goed kunnen gaan als er maar één apparaat via wifi aangesloten is, maar als dit er meerdere worden, dan kan de wifi van de Netgear (en overigens vele andere "routers") dat niet bolwerken en zal "plat gaan".

Sluit je de Netgear echter "officieel" via de WAN poort op de Experia Box aan, dan zal de TV stream helemaal niet meer door de Netgear verwerkt worden, ook niet voor een bedraad aangesloten TV ontvanger.

Vandaar ook mijn opmerking in het aangehaalde topic dat TV ontvangers altijd direct (of via een switch) op de Experia Box aangesloten moeten worden.

En als ik er dan er switch tussen plaats? Dus van de experiabox naar een switch. En van die switch één maal naar de iTV en één maal naar de netgear accespoint.
Probleem is dat ik maar een kabel naar deze ruimte heb liggen. In deze ruimte heb ik geen wifi ontvangst van de experiabox. Vandaar het accespoint om hier een tweede wifi punt te creëren.
Reputatie 7
Dat gaat werken!

Dan ga ik ff zo'n switch kopen en ga dat proberen.
Bedankt voor je hulp. Top!
Laat je weten of het heeft gewerkt.
O ja, moet dit trouwens een manegeable switch zijn?neem aan wel een gigabit uitvoering.
Reputatie 7
Dit hoeft geen managed switch te zijn.

Je kunt deze overigens gratis en voor niets bij KPN krijgen.

Even klantenservice bellen.

Als je toch een switch koopt, koop dan een gigabit switch, maar geen TP-Link SG105/SG108. Deze blijken de TV stream niet door te geven.

Je zult waarschijnlijk alsnog jouw Netgear met de WAN poort op de switch moeten aansluiten.

Vandaag de switch gemonteerd. Signaal van experiabox op poort 1. De netgear op poort 2 en de iTV op poort 3. Helaas zelfde situatie als hiervoor. Internet valt na enkele minuten uit. Televisie werkt dan nog wel. En ook mijn teefoon geeft weer dat hij verbonden is met het wifi netwerk van de netgear. Maar helaas geen internet meer op de telefoon. Als ok de netgear op de wanpoort aansluit, werkt deze dan nog wel als accespoint? Wat moet ik dan aanpassen in de netgear?
Heb hier nu de dhcp uitgeschakeld en heeft een IP-adres 192.169.2.200
Experiabox heeft ipadres192.168.2.254 en kan IP-adressen uitgeven van 192.168.2.1 tot 192.168.2.150
Van beide routers heb ik niet overlappende kanalen gekozen voor de wifi. En het tweede wifi netwerk heeft een ander ssid.
Reputatie 7
Voor het aansluiten van een eigen router zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Reageer