Beantwoord

Probleem met mijn KPN 4G buitengebied modem.

  • 13 June 2019
  • 9 reacties
  • 2290 keer bekeken

Ik heb de Sagemcom FAST 4360 Air 4g modem en die heb ik bekabeld op mijn Experia Box V10. Alles heeft goed gewerkt voor een paar maanden totdat het 4g lampje op de 4g modem ineens rood bleef. Verder geeft de 4g modem wel gewoon aan goed te zijn aangesloten met de Experiabox v10, dit kan ik zien aan de lampjes. Ook knipperen de lan poorten die ik gebruik.

Kort gezegd, ik ontvang geen 4g signaal terwijl alles correct is aangesloten. Bij een speedtest zie ik dus nu ook dat ik terug ben op mijn oude snelheid toen ik nog geen gebruik maakte van kpn 4g buitengebied.

Ik heb meerdere keren alles gereset en andere lan kabels gebruikt maar ik blijf hetzelfde probleem behouden. Ik ben radeloos, alle hulp is welkom!
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 June 2019, 09:47

Bekijk origineel

9 reacties

Probleem opgelost! Het 4g signaal blijkt ineens weer terug te zijn na ongeveer 24 uur. Wel met slechter bereik dan wat ik altijd heb gehad terwijl alles precies hetzelfde staat.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @raptorludo, Welkom hier. Ik lees dat het probleem met je 4G buitengebied modem al is opgelost. Fijn! 🙂 Je ervaart nu wel een slechter bereik dan wat je altijd hebt gehad. Welke problemen ervaar je hierdoor? Zou je jouw gegevens incl. het nummer van je 4G simkaart willen toevoegen aan je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen wat betreft het bereik.
Hoi @raptorludo, Welkom hier. Ik lees dat het probleem met je 4G buitengebied modem al is opgelost. Fijn! 🙂 Je ervaart nu wel een slechter bereik dan wat je altijd hebt gehad. Welke problemen ervaar je hierdoor? Zou je jouw gegevens incl. het nummer van je 4G simkaart willen toevoegen aan je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen wat betreft het bereik.

Hoi @Marina_ bedankt voor je reactie 🙂 Mijn gegevens waren al toegevoegd aan mijn forumprofiel alleen ik heb geen idee hoe ik aan het nummer kom van het 4g simkaartje, deze zit namelijk in de 4g modem en die krijg ik er niet uit. Is er nog een andere manier om daar achter te komen?

De problemen die ik erdoor ervaar is dat mijn internet langzaam blijft. De speedtest van KPN geeft dit aan: https://i.imgur.com/uWu8RTO.png (3.2 mb/s download & 2.3 mb/s upload) terwijl ik normaal gesproken met 2 streepjes bereik boven de 10 mb/s download uit kom. De upload is wel hoger dan zonder het 4g modem, namelijk van 0.5 mb/s naar 2.3 mb/s.

Zojuist nog een tweede speedtest gedaan: https://i.imgur.com/LzN7ZKe.png (3.1 mb/s download & 1.0 mb/s upload) Dit zijn erg slechte resultaten... Dat is ongeveer wat ik hoor te krijgen zonder jullie 4g buitengebied dienst erbij.
Sinds gister avond opnieuw geen 4g signaal meer. Het 4g lampje brand constant rood.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @raptorludo, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie dat je verbinding inderdaad erg slecht is op dit moment. (niet alleen je 4G) Wat de oorzaak is van het probleem kan ik vanaf hier niet achterhalen. Daarvoor moet een monteur langs komen. Dit kan kosten met zich meebrengen wanneer het probleem veroorzaakt is in huis. Dit is waarschijnlijk niet het geval, maar moet dit uiteraard wel noemen. Als dit het geval is, zal de monteur de kosten met je bespreken. Zou je aan kunnen geven wanneer je tijd hebt voor de monteur? Wanneer je meerdere tijden doorgeeft, kan ik de monteur voor je inplannen op één van deze wenselijke tijdstippen.
Goedemorgen @raptorludo, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie dat je verbinding inderdaad erg slecht is op dit moment. (niet alleen je 4G) Wat de oorzaak is van het probleem kan ik vanaf hier niet achterhalen. Daarvoor moet een monteur langs komen. Dit kan kosten met zich meebrengen wanneer het probleem veroorzaakt is in huis. Dit is waarschijnlijk niet het geval, maar moet dit uiteraard wel noemen. Als dit het geval is, zal de monteur de kosten met je bespreken. Zou je aan kunnen geven wanneer je tijd hebt voor de monteur? Wanneer je meerdere tijden doorgeeft, kan ik de monteur voor je inplannen op één van deze wenselijke tijdstippen.

Goedemiddag @Marina_ , graag ergens tussen 13:00 - 17:00. Dag maakt niet uit, het liefst wel deze week als dat nog mogelijk is.
Goedemiddag @Marina_ , graag ergens tussen 13:00 - 17:00. Dag maakt niet uit, het liefst wel deze week als dat nog mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @raptorludo, Dat is mogelijk. Ik heb de afspraak gepland op donderdag 20 juni tussen 15.00 en 17.00. Mocht dit tijdstip toch niet uitkomen, dan kan ik de afspraak herplannen. Als ik niets van je hoor ga ik ervan uit dat het uitkomt dat de monteur morgen langs komt. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het uiteraard wel graag!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @raptorludo, Hoe is het afgelopen?

Reageer