Beantwoord

Probleem met nieuwsserver?

• 6 juli 2017
  • 23 reacties
  • 1344 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Is er momenteel een probleem met de nieuwsserver news.planet.nl? Er komen geen nieuwe berichten binnen en ik krijg de melding dat de wachttijd is verstreken voor verbinding met deze server.

Piet.
icon

Beste antwoord door Joran 13 juli 2017, 14:32

Terugkoppeling ontvangen, dit bleek toch een storing. Inmiddels is news.planet.nl weer in de lucht 🙂
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Het zou me niks verbazen als KPN hiermee gestopt is. Planet is natuurlijk al een oude provider die KPN al lang geleden heeft overgenomen.
KPN heeft zelf zoiets https://www.kpnvandaag.nl/ . Dus met die planet zou het allemaal een beetje dubbel zijn.
Er er zijn natuurlijk nog véél méér sites met nieuws op internet, hè 😉

Ik kom news.planet.nl ook niet tegen bij Google. Dat betekent dat ie al bijna 2 weken niet beschikbaar zal zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Piet doelt op de nieuwsgroepen 🙂 Dat is een manier om bestanden te downloaden, oorspronkelijk werd het meer als discussiemiddel gebruikt.

@P.J.M. van der Vooren: Kun je news.kpn.nl proberen in plaats van de planetvariant? De laatste geeft bij mij ook een probleem met de wachttijd. Het lijkt er op dat die server uit de lucht is gehaald. De KPN-variant werkt wel goed.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo Joran,

news.kpn.nl werkt in ieder geval goed. Kan jij nagaan of news.planet.nl inderdaad uit de lucht is gehaald? Je zit natuurlijk dicht bij het vuur...

Piet.
Reputatie 7
Badge +28
Goede vraag, het is wel vreemd dat dit zonder enige vorm van aankondiging is gebeurd. Nou is het niet duidelijk of dit een storing is of dat dit een bewuste keuze is. Intern heb ik ook geen informatie kunnen vinden. Ik heb navraag gedaan en kom er op terug zodra ik meer weet 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Het was even zoeken wie nu de nieuwsservers beheert. Dit blijkt overgedragen naar xs4all. We wachten nog even op terugkoppeling van hun.
Reputatie 5
Badge +7
Dank voor je update, Joran.

Ik ben benieuwd wat xs4all hierover te melden heeft.

Piet.
Reputatie 7
Badge +28
Terugkoppeling ontvangen, dit bleek toch een storing. Inmiddels is news.planet.nl weer in de lucht 🙂
Reputatie 7
Inmiddels is news.planet.nl weer in de lucht :)
Nou . . . Krijg hier nog steeds hetzelfde. Geen pagina. "Inmiddels" en "in de lucht" klopt nog niet . . .
Reputatie 5
Badge +7
Hier werkt de newsserver news.planet.nl weer als een zonnetje!

Dank, Joran!

Piet.
Reputatie 7
Hier werkt de newsserver news.planet.nl weer als een zonnetje!

Dank, Joran!

Piet.

Hier doet ie niks. Wel gek. Time out melding. In Firefox en Edge.
Via Google ook onvindbaar.
Reputatie 7
Badge +10
Ik denk dat PeterG niet op school was toen de nieuwsgroepen werden behandeld :->
https://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet
Ik gebruik het nog vrij regelmatig, oa de xs4all groepen, die zijn redelijk actief, ( dan heb ik het over tekst en niet de zgn binaries ) en heeft ongeveer dezelfde functie als dit forum.
Dat is de (een vd) oudste toepassingen van het internet en gedecentraliseerd, lang voor dat iedereen (behalve ik) ging communiceren via een klutje servers in een ver land.
http://www.tertium.nl/hoe-verbeteren-we-internet-volkskrant/
Reputatie 5
Badge +7
Zoals eerder opgemerkt door Joran gaat het om nieuwsgroepen. In dit geval dus via de newsserver news.planet.nl. Die werkt nu weer prima bij mij.

Om die nieuwsgroepen te kunnen bekijken moet je een newsreader gebruiken, geen browser. Ikzelf gebruik Thunderbird.

Piet.
Reputatie 7
Om die nieuwsgroepen te kunnen bekijken moet je een newsreader gebruiken, geen browser. Ikzelf gebruik Thunderbird.

Piet.

Oh verhip. Nog nooit van gehoord. En ik heb toch al internet sinds 1996. . . Wat een vreemde manier.
Komt op mij heel onlogisch over. Maarja. Facebook kun je ook niet (goed) bezoeken als je er geen lid van bent. Enorme balk over de pagina's. Alleen al vanwege die agressieve wijze van vragen of je lid wilt worden wil ik het júist niet 😉
Reputatie 7
Badge +10
@PeterG
Ik heb het al eens eerder aangehaald in een "draadje" waar jij ook aan deel nam :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/vox-davo-12-configureren-voor-voip-met-een-fritz-box-7490-392197
Reputatie 7
Uit die post valt, voor mij althans, niet af te leiden dat het niet met een browser kan.
Iets op internet moet je toch met een browser kunnen bezoeken?
Reputatie 7
Badge +28
Niet per se. Denk bijvoorbeeld aan een gameserver voor een bepaald spel. Of een mailserver, je kunt mail.kpnmail.nl ook niet openen in de browser.

Leuk om te lezen dat de xs4all nieuwsgroepen nog actief zijn, ik had geen idee dat het nog gebruikt werd voor discussies 🙂
Badge +3
@Joran Kan je usenet dan nog voor meer dingen gebruiken dan discussies? 😀

Ik gebruik usenet(nieuwsservers) bijna dagelijks. Je moet toch een beetje bijblijven nu KPN HBO met o.a. GOT niet meer in zijn pakket heeft 😋
Reputatie 7
Badge +12
Laat Stichting Brein het niet horen Pierre 😉
Reputatie 7
Brein, en HBO/Liberty Global/Ziggo, weet heus wel dat dat gebeurt. Door de actie met HBO hebben ze het illegaal downloaden alleen maar gestimuleerd.
Badge +3
Brein, en HBO/Liberty Global/Ziggo, weet heus wel dat dat gebeurt. Door de actie met HBO hebben ze het illegaal downloaden alleen maar gestimuleerd.

Die knipoog van @hrh staat er volgens mij niet voor niets 😉
Reputatie 7
Mijn moeder heeft een 26 inch HD ready met de ontvanger op 720p.
Ik belde haar en ze bleek via de BBC te kijken omdat ze dat scherper vindt dan via NPO 2 HD 702.

En ik vind dat nou ook.

Aangezien mijn 79-jarige moeder dit helemaal uit zichzelf zei was ik nogal verbaasd en verrast dat zij dezelfde mening is toegedaan.
Badge +3
Mijn moeder heeft een 26 inch HD ready met de ontvanger op 720p.
Ik belde haar en ze bleek via de BBC te kijken omdat ze dat scherper vindt dan via NPO 2 HD 702.

En ik vind dat nou ook.

Aangezien mijn 79-jarige moeder dit helemaal uit zichzelf zei was ik nogal verbaasd en verrast dat zij dezelfde mening is toegedaan.

Ehhhhh, verkeerde topic?
Reputatie 7
Ehhhhh, verkeerde topic?Jep!
Zie ik nu ook (15:13). Heb je als je ook de tennis halve finale kijkt 😉

Staat nu op de goede plek.

Reageer