Beantwoord

Probleem met overstap glasvezel

  • 20 June 2020
  • 9 reacties
  • 120 keer bekeken

Badge

Hi,

Een ruime tijd geleden (2-3 maanden) heeft KPN Netwerk bij ons het glasvezelaansluitpunt aangesloten. Na afloop zeiden ze dat er nog een andere monteur moest komen om het af te ronden.

De afgelopen week hebben we twee e-mails gehad met daarin het bericht dat onze glasvezelverbinding gereed is, en dat we het stappenplan kunnen volgen om gebruik te kunnen maken van de verbinding. Echter, volgens mij ontbreekt er nog iets. We hebben letterlijk alleen maar het aansluitingspunt met geen enkele mogelijkheid om deze via een ethernetkabel te verbinden met onze router.

Ik heb hier contact over opgenomen met de klantenservice, maar de mevrouw die ik aan de lijn kreeg leek erg weinig verstand van zaken te hebben en verwees me telkens naar het stappenplan zonder te begrijpen wat nou exact het probleem is.

Hier wat foto's:

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 June 2020, 11:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er moet nog een monteur langs komen om het glasvezel modem te plaatsen. Dat word over dit kastje heen geschoven. Een KPN medewerker hier op het forum kan dat vast wel voor u regelen. Vult alvast uw profiel in:

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Badge

Hi Nick,

Bedankt voor de reactie. Mijn profiel is inmiddels aangevuld, ik hoor graag van een medewerker of hij/zij me kan helpen!

Badge

Bump :)

Bump :)

Glasvezelaanleg kan hier en daar een kwestie van maanden of zelfs jaren zijn van plan tot uiteindelijk iedereen die het wenste aangesloten. Als je uberhaupt geen internet hebt, krijg je wel mobiele vervanging. Als die glasvezel GPON wordt, krijg je o.a. een zwarte NTU (Nokia brand) opgestuurd. Anders, als het AON is, kun je, nu er kennelijk ‘licht’ opstaat, e.v.t. een eigen apparaat met de juiste fiber connector/ingang aan koppelen. ALS je weet wat je doet. Getuige de foto niet, want op deze manier in/naar de fiber kijken is juist 1 van de redenen waarom KPN monteurs langsstuurt. Die weten wat stofdeeltjes en ‘last met de ogen’ zoal betekenen.

Badge

Bump

Hoi @stefanjaspers97 . Ik denk dat het raadzaam is dat je zelf een installatiemonteur inboekt.

Dat kan via deze link: kpn.com/bestelstatus

Mocht het niet lukken, laat het mij weten. 

Badge

Hoi @stefanjaspers97 . Ik denk dat het raadzaam is dat je zelf een installatiemonteur inboekt.

Dat kan via deze link: kpn.com/bestelstatus

Mocht het niet lukken, laat het mij weten. 

Hoi Erwin, bedankt voor de reactie. Helaas krijg ik de volgende melding bij het volgen van mijn bestelstatus:

Helaas is het nog niet mogelijk om online de status van uw pakketwijziging in te zien. Bekijk de bevestigingsmail of brief voor informatie over uw wijziging.

@stefanjaspers97 . Ik heb het namens jou geprobeerd en krijg dezelfde melding. Ik heb nu een ticket aangemaakt.

Je wordt binnen drie werkdagen teruggebeld voor het inplannen van een monteur. Kun je proberen om de komende tijd bereikbaar te zijn op het mobiele nummer dat eindigt op: 987 ?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.