Vraag

probleem met poorten openzetten

Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met een ICT opleiding. Daarbij maken we gebruik van een programma genaamd Kali Linux. Hier bij moeten we gebruik maken van poorten om contact te maken met andere pc's.
De poort 4444 word aangeraden.

Als ik naar een website ga zoals canyouseeme.org dan geeft hij aan dat die poort dicht staat.
Dus ik wou hem gaan forwarden. Alleen daar zit het probleem voor mij.
Op welk IP adres moet ik die poort forwarden?
Ik heb de IP van me eigen pc
Ik heb de IP van Kali Linux
Ik heb de IP van wat de site canyouseeme.org aangeeft.

Welke van de 3 moet ik gebruiken om die poort open te zetten?

Met vriendelijke groet,
Rick Ploeg

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kali Linux is geen programma, maar een besturingssysteem met enkele voorgeinstalleerde tools.

Waar je de poort moet forwarden is afhankelijk van het doel. Als je het op de Experiabox doet, wil je je eigen PC daar waarschijnlijk invullen aangezien ik vermoed dat je Kali in een VM draait (tenzij je bridged adapters gebruikt)
Ik draai Kali als een soort live bestand, druk de schijf in me pc en reboot dan, daarnaar start hij automatisch kali linux op via de boot.
Reputatie 7
Badge +30
Als je dan, om wat voor reden dan ook, poorten wilt forwarden op je Experiabox kan je gewoon ze forwarden naar het MAC adres van de netwerkadapter die Kali gebruikt
En hoe moet ik dat precies doen op de ZTE H369A heb al verschillende dingen geprobeert en opgezocht op dit forum maar de poort 4444 blijft dicht staan.
Reputatie 7
Badge +30
Nouja, in dit topic is een handleiding te vinden. Maar die tools op internet zien 4444 TCP pas open als er daadwerkelijk een service op die poort draait die reageert op de requests van die tools. UDP ga je op die manier helemaal niet testen.

Reageer