Beantwoord

Probleem met VPN verbinding maken thuis met server op kantoor

  • 27 February 2019
  • 17 reacties
  • 1701 keer bekeken

Heb en tijdje een nieuw modem Experia V10A
Heb een tijdje wel een VPN verbinding kunnen maken , maar sinds vorige week lukt dat niet meer
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 March 2019, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi @Kuppie49 . Valt het samen met de komst van de v10a? Of gebeurde het zomaar? Wat gebeurt er precies? Is dit een VPN verbinding met je bedrijf? Heb je al contact gehad met de systeembeheerder? Heb je misschien een screenshot?
Ik kan ook sinds een week niet meer met de VPN verbinding contact krijgen met het werk van mijn vrouw.
Ik heb ook sinds een tijdje een nieuwe experiabox.
Hoe los ik dat op. Is er een nieuwe update geweest en zit daardoor poort 1723 dicht.
Zo ja hoe kan deze opengezet worden?
Reputatie 7
Voor uitgaande verbindingen hoef je nooit poorten te openen, die horen gewoon open te staan.
De nieuwe firmware van de V10A lijkt PPTP VPN verbindingen te blokkeren.
Dit is een zeer ernstige zaak immers dit is in strijd met de telecommunicatiewet en het beperkt de gebruiker sterk in het beveiligen van hun communicatie met bijvoorbeeld werkgever of eigen thuisnetwerk.
Ik ga er vanuit dat KPN er alles aan zal doen om dit issue zo snel mogelijk te verhelpen.

Dit zijn nu van die situaties waarom ik in nauw contact sta met de Autoriteit Consument & Markt om te proberen de vrije router keuze wettelijk afdwingbaar te maken.
Overigens gebruik ik geen Experia Box maar een EdgeRouter en heb ik voor dit topic even een PPTP VPN server op mijn Synology NAS ingericht en van buitenaf een VPN verbinding opgezet. Dat werkt prima dus kunnen we zeggen dat de oorzaak in ieder geval niet in de centrale infrastructuur van KPN gezocht moet worden.
Het is gebeurd enkele weken nadat de Experia box V10A is geplaatst.
Eerste weken geen problemen, vorige week is probleem gekomen.
Heb ook met systeembeheerder geprobeerd probleem op te lossen.
Is niet gelukt, als die met mijn inloggegevens verbinding probeerde te maken lukte het wel, dus het vermoeden was inderdaad dat aan de Experia box ligt.
Hierbij het screenshot. PPTP server
In eerste instantie kreeg ik foutmelding 628
Kan screenshot niet toevoegen, bestand wordt niet geaccepteerd
Hoi @Kuppie49 : Het lijkt er op dat de nieuwe firmware van de v10a hier wat mee te maken heeft. Deze nieuwe firmware lost een heleboel narigheid met DHCP en wifi op maar er lijkt iets ingeslopen wat de VPN betreft. Ik zoek contact met de developers wat we nu het beste kunnen doen. We zitten tegen het weekend dus het antwoord laat een paar dagen op zich wachten, ben ik bang. Ik laat je volgende week weten wat we kunnen doen. Uiteraard hoop ik dat ik goed nieuws heb!
@Kuppie49 Heb jij momenteel nog steeds dezelfde problemen?
Inmiddel heb ik de vpn verbinding op mijn laptop getest bij mijn dochter (geen KPN).
Daar geen probleem. Pakte hem gelijk. Thuis (wel KPN) niet.
Doet jouw bedrijf ook iets met openVPN. Er is een kans dat dat wel werkt. Werkt jouw bedrijf ook met verbindingen die op een ander protocol gebaseerd zijn? Ik wil het probleem niet naar jou verschuiven en we werken aan een oplossing maar ik kan onmogelijk voorspellen wanneer die doorgevoerd wordt.
Zal morgen nog overleggen met systeembeheer of die mogelijkheid bestaat of anders zit er niets anders op dan wachten tot KPN het heeft hersteld
Ik hoop het en uiteraard houd ik je op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen betrffende bovenstaande probleem met Experia box
Kun jij je profiel aanvullen met gegevens, @Kuppie49 en mij een seintje geven? Ik stuur je tevens een privéberichtje.
Op 6 maart heb ik een klacht ingediend bij KPN. Hierop zou binnen 10 werkdagen gereageerd worden. Dat is nu 2 dagen geleden. Nog niets vernomen. Inmiddels via hotspot op mijn mobiel de vpn verbinding gelegd. Als mijn bundel op is zal ik dit ook maar claimen bij KPN. Triest dat dit zo lang moet duren.
Reputatie 7
Heb je je al aangemeld voor de firmware update?
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vpn-werkt-niet-meer-op-experiabox-v10a-468863/index3.html#post739639
Hoi @MountR1 . Erg vervelend dat je zo in het ongewisse wordt gelaten. Ik hoop dat ik het voor je kan oplossen. Op het forum hebben we een aantal van deze issues gebundeld en contact gelegd met de technische dienst. Gelukkig is daar een aangepaste firmware uitgerold. Als je wilt regel ik voor je dat die ook naar jouw modem gestuurd wordt. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd.
Firmware is geïnstalleerd. VPN werkt weer. Bedankt. Over die klacht waar KPN teruggebeld zou hebben en email om zelf contact op te nemen is ons totaal onbekend. Ik zal een dezer dagen zelf met ze contact opnemen.

Ik zag in het andere topic dat het VPN issue in ieder geval is opgelost. Hoe is dat met die klacht afgelopen? Mocht er nog onduidelijkheid zijn, zoek ik dat met liefde voor je uit! Laat maar weten!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het is opgelost. Mocht er toch nog iets zijn, weet je mij te vinden!