Beantwoord

probleem port forwarding

  • 20 March 2019
  • 3 reacties
  • 139 keer bekeken

De nieuwe V10a experia box levert mij een probleem op met port forwarding.
Ik heb het nodig voor het verwarmingssysteem. De installateur kon voordat ik deze router kreeg extern inloggen. Met de V10a niet meer, maar het is toch gelukt. Alleen kan extern inloggen maar heel even, kort nadat een instelling opnieuw is opgeslagen. De nodige poort blijft dus niet, zoals het hoort, open staan.
Kunt u dit oplossen ?
icon

Beste antwoord door Joran 21 March 2019, 14:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Denelis, welkom op het forum! Ik ben bang dat dit nog geen bekende storing is. Ik heb daarom eerst wat meer informatie nodig.

Blijft de portforward wel staan in de Experia Box? Als je inlogt op http://192.168.2.254 zie je dat bij Network > NAT > Port mapping. Heb je ook al geprobeerd een fabrieksreset uit te voeren? Als je dat nog niet hebt gedaan, kun je dat dan proberen? Je kunt dat via dezelfde modempagina doen bij Administration > Restore. De portforward zal daarna wel opnieuw moeten worden toegevoegd.
Hoi Joran,

De reset naar fabrieksinstellingen heeft veel goeds gedaan.
De instellingen had ik met schermafbeeldingen opgeslagen. Ik heb alleen de meest elementaire poort-instellingen teruggezet, maar allerlei DHCP reseveringen en zo niet. Dat waren ideeën van de levernancier van het device hierzo. Ik laat 't zo staan, het werkt. Dank je
Reputatie 7
Badge +28
Top! Heel graag gedaan 🙂

Reageer