Beantwoord

Probleem upload snelheid bij 100/100

  • 10 April 2019
  • 3 reacties
  • 597 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hoi,

Sinds enkele dagen ervaar ik problemen met de upload snelheid van mijn internet verbinding.
Ik zou een theoretische uploadsnelheid moeten kunnen halen van 100 Mbps, maar als ik een speedtest doe via KPN Speedtest krijg ik het volgende resultaat:



Zoals je ziet is de downloadsnelheid wel goed, maar is de uploadsnelheid totaal niet wat het zou moeten zijn.

Zijn er meer mensen die dit probleem op dit moment ervaren?
En wat kan ik doen om mijn uploadsnelheid weer te krijgen zoals deze voorheen was, en zou moeten zijn?

Alvast bedankt voor de replies op mijn vraag.
icon

Beste antwoord door ThijsNL 11 April 2019, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @ThijsNL . Dat is inderdaad wel een dramatisch verschil. Ik probeer je net te bellen maar kreeg je helaas niet pakken. Dan maar even zo ;-)
Wat ik mij voornamelijk afvraag: Hoe is dit getest? Via een wifi verbinding of via een bedrade verbinding.
Om een zuivere meting te doen wil ik je adviseren om het even bedraad te testen.
Verder is mijn advies om, voordat je dat doet, het glasvezel kastje dertig seconden spanningsloos te maken. En ook de experiabox een reset te geven. Hier staat uitgelegd hoe dat moet. Als het daarna zo blijft afwijken wil ik dat graag weten. Dan lijkt het er namelijk op dat het issue ergens in het KPN domein zit.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Erwin_ .

Ik was op het moment dat je belde idd niet thuis.
Ik ben net zelf nog wat aan het testen geweest, en ik heb het probleem al gevonden/opgelost.

Bij mijn Asus moederbord werd ook de Asus Turbo Lan software meegeleverd.
Dit programma heb ik al zeker 1-2 jaar draaien op mijn pc, maar om de één of andere onduidelijke reden, zorgde dit programma er sinds enkele dagen voor dat mijn uploadsnelheid niet was wat het zou moeten zijn.

Zojuist een nieuwe speedtest gedaan:



De behaalde snelheden zijn nu, dus zonder Asus Turbo Lan, weer zoals ze zouden moeten zijn.
En deze speedtest snelheden haal ik dus wireless.

Probleem opgelost dus. 😀

Ik wil je uiteraard toch bedanken voor de hulp. 😉
Ha! Fijn dat je hier bent achter gekomen. Dat had ik op afstand nooit geraden, uiteraard 😉
Mochten er ooit andere vragen of issues zijn, weet je mij te vinden!