Vraag

Probleem van Experiabox V8 naar Experiabox V10

  • 21 November 2020
  • 12 reacties
  • 218 keer bekeken

Na vele jaren de Experiabox V8 bij Telfort gebruikt te hebben, viel het ons op dat de Experiabox V8 ontzettend vergeeld was ten opzichte van onze witte muur in de woonkamer. Daarom een spierwitte Experiabox V10 aangeschaft en deze aangesloten. Probleem met de Experiabox V10 is dat er geen internet is. Het lampje van internet op de Experiabox V10 blijft rood branden. Ook na diverse keren resetten. Ik heb met de Experiabox V10 wel televisie. Met de Experiabox V8 had ik geen problemen met het internet. Wat kan het probleem zijn?


12 reacties

U heeft een V10 niet via KPN in ontvangst genomen en daarom kan KPN niets voor u doen. De V8 is een oud model maar functioneert nog gewoon prima. Wifi problemen hebben vaak niets te maken met de vergeling of een oud modem.

KPN levert modems en helaas kunnen zij niets met dit zelf geleverde modem. Officieel is dit modem van KPN. ik neem aan dat u hem via marktplaats heeft gekocht.

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Na dit antwoord is het me weer duidelijk dat ik bij het grote KPN zit en niet meer bij het kleine Telfort. 

Maar heeft u problemen? Wij helpen u graag.

Als het V10 modem niet van Telfort of KPN afkomstig is geef ik je weinig kans om het modem aan de praat te krijgen .

Heel misschien heb je nog eens kans door de V10 te resetten door het  resetgaatje 10 sec in te drukken met een paperclip

Ps ik ben niet van KPN maar heb vele jaren geholpen op het Telforf forum

Reputatie 7
Badge +21

@Evers123 De Experia Box v10 is er in twee ‘smaken’, een KPN versie en een TFT versie. Als jij de verkeerde versie hebt ‘opgepikt’ (met andere software) dan gaat dat niet werken. Daarom moet je alleen een modem gebruiken, die je in bruikleen van de provider krijgt.

V10 is gewoon van KPN. Ook na diverse keren resetten (ook via het resetgaatje) blijft het rode lampje branden. Ga er nu maar vanuit dat de V10 defect is en regelrecht de prullenbak in kan. Ik hang de V8 wel weer terug en ga kijken wat ik verder ga doen. Bedankt voor uw reactie.

 

Heeft u problemen met de V8? Kunnen wij u op weg helpen? 

V10 is gewoon van KPN. Ook na diverse keren resetten (ook via het resetgaatje) blijft het rode lampje branden. Ga er nu maar vanuit dat de V10 defect is en regelrecht de prullenbak in kan. Ik hang de V8 wel weer terug en ga kijken wat ik verder ga doen. Bedankt voor uw reactie.

 

Hall9 @Evers123 als je gemigreerd bent naar KPN werkt je modem nog via de TFT techniek en gaat een KPN modem niet werken, daar KPN een andere techniek. Volgend jaar worden de TFT modems omgezet naar de KPN techniek.

 

Reputatie 7
Badge +21

Precies waar ik ook al aan dacht @JanD :wink:

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Evers123 Het is inderdaad niet de bedoeling om een modem die niet afkomstig is van KPN aan te sluiten. Het beste is om de V8 weer aan te sluiten.  Als je nog steeds wifi problemen hebt, zou het doorlopen van de ’ wifi manager ‘ een oplossing kunnen zijn. Mochten er dan nog steeds problemen zijn, zou er even contact opgenomen kunnen worden met de klantenservice (0800-0402).

Voor alle duidelijkheid nog een keer: De V10 modem is gewoon afkomstig van KPN. De complete installatiedoos (nog nieuw) van KPN zit erbij.  Maar inmiddels is het probleem opgelost. We stappen over naar Ziggo, dus deze discussie mag gesloten worden.

Reputatie 4
Badge +5

De V10 is inderdaad een modem van KPN. Wat ik opmaakte uit dit topic was dat deze echter niet is ontvangen d.v.m. de logistieke afdeling van KPN zelf. Jammer dat je bij ons weggaat. 

Reageer