Beantwoord

problem met vdls2 via t-mobile

  • 28 July 2019
  • 8 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik heb al een tijdje last met het verbinden van het internet.

Heb altijd mjjn modem uitstaan.

Het duurt steeds langer voor dat het connect.

Deze keer al 3 uur en langer, beter gezegd heb helemaal geen internet meer. Volgens berichten op internet is kpn hiervoor verantwoordig. Terwijl ik t-mobile heb

Kreeg zelf code 8180
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 July 2019, 22:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Heb altijd mjjn modem uitstaan.
Dat is niet bevorderlijk voor een stabiele internet verbinding.

Ten eerste is het alsmaar in/uit schakelen voor het modem niet echt goed (opwarmen/afkoelen).
En het steeds verbreken van de verbinding met de "centrale" kan tot gevolg hebben dat de snelheid omlaag geregeld wordt, omdat dit gezien wordt als "mogelijke" lijnproblemen.
kan misschien wel zijn, maar ik had daarvoor glasvezel in tilburg via t-mobile. Nooit problemen mee gehad.

En die modem verstookt wel eventjes 15 watt per uur.

En betref snelheid, die werkt prima, ook al zet ik de modem uit als ik het niet gebruik.

Dit doe ik al bijna 1 jaar, de laatste 2 maanden alleen problemen mee.
Zeker voor een dsl verbinding zal het niet bevordelijk zijn. Dit lijkt mij eerder eigen verantwoordelijkheid.
Als de modem/router het aan boord heeft stel dan een eco functie in.

Tmobile maakt dan wel gebruik van het KPN netwerk zij zijn in mijn ogen toch zelf verantwoordelijk je maakt via hun hardware verbinding zover ik goed op de hoogte ben.
modem is een simpele HG659, die weet niet eens wat energie sparen betekend.
Reputatie 7
Badge +21
Terwijl ik t-mobile heb
Dan kan de provider KPN hier niet veel voor je doen.
T-Mobile is dan je aanspreekpunt. Die spreken zo nodig KPN (netwerk) aan.
En betref dat het modem kapot gaat door dat het uit gaat en snelheid verlaagt wordt, is gewoon volledig kwakzalverij. Die vliegen gaat gewoon niet op.

Dan zou ik volgens jou maar even mijn pc 24 uur moeten aan laten staan omdat dat ook zogenaamd slecht is om uit te doen.

Zo heet wordt die modem niet eens, en daarnaast ga ik er wel uit dat na zoveel jaar ervaren daar allang rekening mee gehouden is. Dat betekend kwalitatief beter modems uitgeven.

En mocht die ooit stuk gaan, nou jammer dan. T-mobiel stuurt wel een nieuwe op.
Zoals RBxx terecht schrijft zal Tmobile je hiermee van dienst moeten zijn.
Of de door providers verstrekte routers nu echt van hoogstaande kwaliteit zijn valt te bezien.

De provider tak kan weinig voor je betekenen.
Hooguit kan je zelf met KPNnetwerkNL contact opnemen.

Elk apparaat slijt en gaat juist kapot bij veelvuldig aan en uit zetten. Een jaar lang elke dag uit en aan lijkt mij juist voor een modem/router funest.

Laat Tmobiel je een zyxel sturen.
Reputatie 7
Badge +11

Moet je ‘s nachts je modem uitzetten?

Je kunt er altijd voor kiezen om voor het slapengaan je modem uit te schakelen. Doe je dit om kosten te besparen, dan moeten we je teleurstellen. Kostenbesparing is zó minimaal, dat het de moeite niet is om hiervoor ’s nachts je modem uit te zetten. Wij raden het zelfs af, omdat je modem hierdoor het signaal steeds langzamer gaat zenden. Uiteindelijk houd je hierdoor een lagere wifi-snelheid over. Dat wil je natuurlijk niet!

https://www.online.nl/blog/modem-verzorgen/

Reageer