Vraag

Problemen bij aanleggen KPN glasvezel aansluiting

  • 20 March 2023
  • 25 reacties
  • 521 keer bekeken

Beste lezer,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om geholpen te worden, maar andere routes hebben tot nu toe niks geholpen. Ik ben al maanden bezig met een glasvezel aansluiting in mijn woning krijgen, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en ik ben in bijna een halfjaar tijd geen steek verder gekomen en met klachtenformulieren wordt niks gedaan.

Mijn vraag is simpel, wanneer krijg ik een aansluiting naar het glasvezel netwerk in mijn woning?

Het verhaal samengevat:

  • in september 2022 aanvraag gedaan (KPN adres check gaf aan dat glasvezel klaar lag op mijn adres)
    • KPN bevestiging: in oktober zou mijn aansluiting werken
  • bij ontvangen KPN apparatuur bleek dat ik nog niet de juiste aansluiting had in huis, KPN gaf aan dat er binnen twee weken een monteur langs zou komen
  • monteur kwam maar niet, veel belletjes en valse beloftes verder, in maart 2023 zou er een monteur komen om de aansluiting te leggen
  • monteur is langsgekomen, kon geen aansluiting vinden, de aansluiting moet nog gelegd worden. (dat was toch het doel van dit bezoek van deze monteur?)
  • KPN heeft mij constant verteld dat zij geen planning konden geven van het aanleggen van het netwerk, dit deed hun onderaannemer, UB Infra. UB Infra vertelt mij nu dat zij geen toestemming om het netwerk bij mij aan te leggen, dit moet KPN doen? Het is allemaal erg onduidelijk.
  • Mijn laatste twee ingevulde klachtenformulier bleven onbeantwoord, vandaar dat ik nu direct naar dit forum kom.

Ik voel mij erg misleid en voorgelogen door KPN, ten eerste dat zij adverteerde met een gebruiksklaar netwerk op mijn adres, en verder met het steeds weer uitrekken van de planning en beloftes van gebruiksklaar maken. De onderaannemer lijkt ook niet erg op de hoogte van wat er wel en niet ligt, blijkt uit het feit dat ze een team van twee monteurs moeten langs sturen om te constateren dat er nog geen kabels liggen.

Ik hoor graag van een KPN vertegenwoordiger met hopelijk wat duidelijkheid. 

 


25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Woont u nog maar net op dit adres? Of al heel lang?

Hebben uw buren glasvezel? 

Woont u nog maar net op dit adres? Of al heel lang?

Hebben uw buren glasvezel? 

Inmiddels 3 jaar, ik weet niet of de buren wel glasvezel hebben. Ik weet wel dat op meerdere plekken in de straat de oranje kabels uit de straat steken, ook bij mijn gebouw. 

Hallo @Kees Kl. via www.kpnnetwerk.nl kun je via je huisnummer/postcode de status van de glasvezelaanleg volgen en via onderstaande link kun je lezen hoe het glasvezeltraject verloopt c.q. behoort te verlopen:

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het? | KPN Community

Succes

 

Hallo @Kees Kl. via www.kpnnetwerk.nl kun je via je huisnummer/postcode de status van de glasvezelaanleg volgen en via onderstaande link kun je lezen hoe het glasvezeltraject verloopt c.q. behoort te verlopen:

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het? | KPN Community

Succes

 

Beste Jan, bedankt voor het meedenken, echter is dit geen nieuwe informatie, de status is ‘Woning aansluiten’. Zover waren we al, ik wil heel graag weten wanneer dit gebeurt, er is reeds toestemming gegeven en zoals ik al beschreef ben ik al geruime tijd bezig met een aansluiting naar mijn woning krijgen en zijn hier ook al (loze) beloftes over gedaan.

Ik wil graag duidelijkheid van KPN, als ik pas over een jaar een aansluiting hoef te verwachten dan is dat ook een antwoord, maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Reputatie 7
Badge +24

Die duidelijkheid word lastig denk ik. Het werk word uitgevoerd door onderaannemers. Die hebben geen planning. Of die planning veranderd zo vaak dat je er ook niets aan hebt.

Hallo @Kees Kl. , zoals @Nick83 ook schrijft, het zijn planningen en die kunnen maanden uitlopen is mijn persoonlijke ervaring ook.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Kees Kl. en welkom hier op ons forum :)

Duidelijk verhaal en ik begrijp heel goed dat jij wilt weten waar je aan toe bent dus goed dat je hier je vraag stelt. Mijn eerste vermoeden is dat je hiervoor bij KPN Netwerk moet zijn maar ik wil ook graag alvast even met je meekijken. Mag ik jou daarom vragen om je forumprofiel in te vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik hier eens wat dieper induiken en hopelijk kan ik je (direct of indirect) van wat meer duidelijkheid voorzien!

Hoi @JanZ_ , bedankt! Ik heb mijn profiel aangevuld met relevante gegevens, ik hoop dat dit voldoende is. Ik treed ook graag in contact met KPN netwerk indien dit nodig is, dan ontvang ik graag de juiste contact details. Bedankt voor het meekijken in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JanZ_ , bedankt! Ik heb mijn profiel aangevuld met relevante gegevens, ik hoop dat dit voldoende is. Ik treed ook graag in contact met KPN netwerk indien dit nodig is, dan ontvang ik graag de juiste contact details. Bedankt voor het meekijken in ieder geval.

Dankjewel @Kees Kl. :)

Ik heb net een ticket aangemaakt omdat dit allemaal veel te lang duurt. Dit betekent dat dit verder zal worden opgepakt door een achterliggende afdeling. Voor zover ik kan zien wachten wij op KPN Netwerk en dat duurt gewoon te lang. Daarom hoop ik de situatie een zetje te geven middels het ticket dat ik net heb ingeschoten. Ik houd dit zelf ook even in de gaten en hoop dat dit voor een beetje schot in de zaak gaat zorgen!

Bedankt @JanZ_ ! Ik ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt @JanZ_ ! Ik ben benieuwd.

Graag gedaan @Kees Kl. en ik houd het in de gaten!

Hoi @JanZ_ , ik doe hier weer even een update, want ik ben nog niet verder gekomen. Na jouw acties 2 weken geleden werd ik door een KPN medewerker gebeld, dat klonk allemaal erg positief, hij was het met mij eens dat het allemaal veel te lang duurde, er zou nu met spoed wat geregeld worden. Voor de zekerheid, mocht het te lang duren, heeft hij mij een nummer en een code gestuurd zodat ik direct in contact kon komen met de afdeling die mij zou helpen. Deze afdeling heb ik zojuist gebeld, de dame die ik sprak was niet op de hoogte, volgens haar was het laatste contact geweest in november van afgelopen jaar. Mijn klantdossier is dus helemaal niet geüpdatet. Zij kon mij wel doorverbinden aan KPN netwerk, daar zouden ze wel op de hoogte zijn. Zij heeft mij doorverbonden, ik heb meerdere keuze menu's moeten doorlopen, uiteindelijk ben ik afgehaakt toen ik weer bij een andere onderaannemer als zoveelste in de wachtrij kwam.

Ondertussen heb ik contact gehad met 4 verschillende partijen, KPN (provider), KPN netwerk, UB Infra en nu dus weer een andere aannemer waarvan ik de naam niet heb onthouden. Iedereen verschuilt zich achter een ander.
Ik vind dit bijzonder vervelend, ik dacht dat ik klant was bij KPN, maar niemand van KPN kan mij schijnbaar laten weten waar ik aan toe ben.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JanZ_ , ik doe hier weer even een update, want ik ben nog niet verder gekomen. Na jouw acties 2 weken geleden werd ik door een KPN medewerker gebeld, dat klonk allemaal erg positief, hij was het met mij eens dat het allemaal veel te lang duurde, er zou nu met spoed wat geregeld worden. Voor de zekerheid, mocht het te lang duren, heeft hij mij een nummer en een code gestuurd zodat ik direct in contact kon komen met de afdeling die mij zou helpen. Deze afdeling heb ik zojuist gebeld, de dame die ik sprak was niet op de hoogte, volgens haar was het laatste contact geweest in november van afgelopen jaar. Mijn klantdossier is dus helemaal niet geüpdatet. Zij kon mij wel doorverbinden aan KPN netwerk, daar zouden ze wel op de hoogte zijn. Zij heeft mij doorverbonden, ik heb meerdere keuze menu's moeten doorlopen, uiteindelijk ben ik afgehaakt toen ik weer bij een andere onderaannemer als zoveelste in de wachtrij kwam.

Ondertussen heb ik contact gehad met 4 verschillende partijen, KPN (provider), KPN netwerk, UB Infra en nu dus weer een andere aannemer waarvan ik de naam niet heb onthouden. Iedereen verschuilt zich achter een ander.
Ik vind dit bijzonder vervelend, ik dacht dat ik klant was bij KPN, maar niemand van KPN kan mij schijnbaar laten weten waar ik aan toe ben.

Bedankt voor de update @Kees Kl., al is dit natuurlijk zeker niet de update waar we op hoopten :( 

Ik zie dat er contact is geweest maar ook dat er nog altijd geen duidelijkheid is. Daarom heb ik de situatie nogmaals doorgezet en zal er binnen 3 werkdagen contact met je worden opgenomen. Mocht je aan het einde van de week nog niks hebben gehoord, laat mij dit dan via deze weg weten.

Dag @JanZ_ , jij ook weer bedankt voor de reactie.
Ik ben inmiddels weer gebeld, maar ik heb de oproep gemist. Ik heb weer een nieuwe code gehad om terug te bellen, maar elke keer als ik dat doe dan gaat er iets fout. Ik bel het nummer, volg de instructies, toets de code + de optie in, dan hoor ik het bandje dat zegt “de wachttijd bedraagt minder dan 1 minuut”, vervolgens gaat hij 1 keer over, dan valt het stil. Ook na 1 of 2 minuten wachten gebeurt er niks meer. Ik heb dit inmiddels 4 keer geprobeerd en steeds het zelfde resultaat. Kan ik nog een keer gebeld worden?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Kees Kl. , ik heb een nieuw verzoek ingediend en binnen 3 werkdagen zal er opnieuw contact met je worden opgenomen!

Beste @JanZ_ en andere lezers, weer een update van mijn kant; Ik ben niet verder gekomen met KPN, zij hebben niks van zich laten horen, ik heb nog geen glasvezel aansluiting en geen idee wanneer dit eventueel geregeld gaat worden. KPN kan dan wel het beste internet netwerk hebben, maar het interne en externe communicatie netwerk lijkt een puinhoop te zijn.

Ik ga verder met mijn huidige provider, het is dan wel geen glasvezel, maar ik heb in ieder geval internet en duidelijke communicatie.

@JanZ_ niks ten nadelen van jou, bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +12

Beste @JanZ_ en andere lezers, weer een update van mijn kant; Ik ben niet verder gekomen met KPN, zij hebben niks van zich laten horen, ik heb nog geen glasvezel aansluiting en geen idee wanneer dit eventueel geregeld gaat worden. KPN kan dan wel het beste internet netwerk hebben, maar het interne en externe communicatie netwerk lijkt een puinhoop te zijn.

Ik ga verder met mijn huidige provider, het is dan wel geen glasvezel, maar ik heb in ieder geval internet en duidelijke communicatie.

@JanZ_ niks ten nadelen van jou, bedankt voor je hulp.

Dat is natuurlijk heel erg teleurstellend (van onze kant) @Kees Kl. en ik baal er ook van dat ik moet lezen dat het is gegaan zoals het is gegaan :( Desondanks toch bedankt voor deze update, al hadden we beide graag een andere update gezien denk ik. Gezien de situatie begrijp ik dan ook heel goed dat je verder gaat met je huidige provider.

Ik heb exact dezelfde ervaring. Sinds 3 dec wacht ik op glasvezel aansluiting die al wel in mijn meterkast zit en de appartementen op dezelfde etage in mijn woonblok zijn al aangesloten. Ondanks bellen en weer bellen; interne actie is heden midden maart nog geen enkel zicht op aansluiting. Je hoort ook niets dan de onderaannemer. Ik wordt er ziek van zonder snel internet. Ik sloot n contract met kpn onder mooie belofte snel te zullen worden aangesloten maar niets van dat al. De info op de kpnapp belooft steeds n datum die gewoon steeds ook weer verstrijkt. De klant is koning kent Kpn kennelijk niet. Ik hoop dat het nog eens komt. Indien het kpn management deze kwestie die bij veel meer mensen zich snel gaat aantrekken  Blomjous

Badge +19

@Huzaar2 je zal echt bij kpnnetwerk moeten aankloppen.  Zij zijn een zelfstandig bedrijf en de beheerder van het netwerk. Dit forum is van kpn de provider en die levert het alleen het signaal. 

Dat is aardig. Ik heb geen contact met kpn netwerk. Ik heb een contract in dec 2023 met kpn afgesloten. Die beloofden snel aan de gang te gaan met aansluiting. Nu alleen maar ellende en dan zegt kpn ga maar naar Kpnnetwerk. Dat is toch geen zakendoen met kpn? Ik hoef toch niet binnen kpn naar de verantwoordelijken te gaan zoeken?

Badge +19

U kunt een contract hebben met een energiebedrijf maar als de netwerkbeheerder zoals bijvoorbeeld Stedin geen kabel maar uw huis heeft getrokken kunnen ze niets. Zo is het ook met glasvezel. 

Hier reageer ik maar niet op! Als dat de service van kpn aan klanten is.

Badge +19

Als ik het te moeilijk uitleg dan kan je hier lezen hoe het zit. Geschreven door een medewerker van kpn. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Huzaar2, welkom hier op onze Community en bedankt ook voor je bericht :)

Ik heb exact dezelfde ervaring. Sinds 3 dec wacht ik op glasvezel aansluiting die al wel in mijn meterkast zit en de appartementen op dezelfde etage in mijn woonblok zijn al aangesloten. Ondanks bellen en weer bellen; interne actie is heden midden maart nog geen enkel zicht op aansluiting. Je hoort ook niets dan de onderaannemer. Ik wordt er ziek van zonder snel internet. Ik sloot n contract met kpn onder mooie belofte snel te zullen worden aangesloten maar niets van dat al. De info op de kpnapp belooft steeds n datum die gewoon steeds ook weer verstrijkt. De klant is koning kent Kpn kennelijk niet. Ik hoop dat het nog eens komt. Indien het kpn management deze kwestie die bij veel meer mensen zich snel gaat aantrekken  Blomjous

Als je op 3 december glasvezel hebt aangevraagd dan snap ik heel goed dat je inmiddels wel eens wilt weten waar je aan toe bent. Wel klopt het wat @Joep1965 hierover aangeeft. KPN Netwerk legt alles aan en het lijkt er inderdaad op dat zij hier aan zet zijn. Ik ben bang dat ik er vanaf hier niet voor kan zorgen dat dit proces voor je wordt versneld, hoe jammer ik het ook vind om je dat te moeten zeggen, ik snap namelijk ook wel wat jij zegt. Ik hoop oprecht dat KPN Netwerk snel in de lucht komt en jou gaat voorzien van duidelijkheid 🙏🏻

Allemaal leuk en aardig hoor, maar ik begrijp de frustratie van @Huzaar2 wel. KPN verkoopt het wel alsof het netwerk per direct beschikbaar is (bij mij in ieder geval wel). Als dan blijkt dat er eerst nog anderhalf jaar nodig is voordat KPN Netwerk aan de slag gaat dan vind ik dat er sprake is van desinformatie.

Reageer