Problemen Experia Box V10A

  • 21 June 2020
  • 11 reacties
  • 298 keer bekeken

Mijn experia box V10A, is veel minder stabiel dan mijn vorige Experia box 9. 

Gisteren een upgrade voor mijn Sonos  app gehad verschrikelijk nadat ik mijn V10A 3 x opnieuw gestart had herkende deze eindelijk mijn Sonos systeem.

Mijn vrouw haar telefoon kende Sonos eerst wel maar nu de boodsçhap Sonos systeem niet gevonden.

Heimwee naar de zo stabiele vorige kpn Experiabox zeker voor mijn Sonos muziek en radio ontvangst .

Dagen goed en dan weer bericht op telefoon kan geen verbinding krijgen.

Alles gedaan ook op telefoon aan uit App opnieuw laden etc

Meer klanten problemen met de kpn Eperiabox V10A???

 

 

Groet Harry

 

Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

 

Hawil 3 jaar geleden

Bedankt voor antwoord  op mijn klacht.

Na wéér mijn experiabox V10A uit stopcontact  gehaald te hebben( in 3 maanden wel 20 keer) werkt mijn Sonos perfect zonder problemen op beide telefoons heel blij wel met angst van tot wanneer???

Nog steeds frustrerend dat het ons bij vorige oudere experia box nooit overkwam.

Grt 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Hawil, welkom op het forum! Jammer te horen dat je verbinding minder stabiel is. Ik vermoed eigenlijk dat dit komt omdat de V10A zowel 2,4 al 5 Ghz wifi heeft terwijl de V9 alleen 2,4 Ghz had. Standaard hebben beide frequenties dezelfde naam en wachtwoord. Hierdoor kiezen je apparaten zelf op welke frequentie ze verbinden, afhankelijk van welke het sterkst is. Wat er bij je vrouw dan waarschijnlijk gebeurd is dat haar telefoon op de ene frequentie zit, en de Sonos op de andere, waardoor ze elkaar niet kunnen vinden. 

 

Bedankt voor antwoord  maar na 2 dagen perfect mijn Sonos te kunnen bedienen, krijg ik nu bericht op mijn tel "Sonos kan geen verbinding krijgen met wifi" terwijl mijn wifi aanstaat en prima internet heeft.ffffff

Alleen als ik de Experia box even uitzet  doet daarna mijn Sonos het prima

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is naar, Hawil. Ik heb alleen niet echt een definitieve oplossing voor je. Het is een samenspel tussen de verschillende apparaten, en waar dan precies de oorzaak zit, en wat het oplost, is dan lastig vast te stellen. Het is een beetje afhankelijk van wat je aan Sonos apparaten hebt. Maar vaak werkt het beter als je het hoofdapparaat bekabeld aansluit op de Experia Box. De Sonos kan dan een eigen wifinetwerkje opzetten waardoor de overige Sonosapparaten vaak beter verbinden.

Bedankt voor antwoord  op mijn klacht.

Na wéér mijn experiabox V10A uit stopcontact  gehaald te hebben( in 3 maanden wel 20 keer) werkt mijn Sonos perfect zonder problemen op beide telefoons heel blij wel met angst van tot wanneer???

Nog steeds frustrerend dat het ons bij vorige oudere experia box nooit overkwam.

Grt 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is goed om te horen, Hawil. Mocht het nou toch nog weer misgaan. Probeer dan eens een reset van de Experia Box in plaats van het herstarten wat je tot nu toe steeds doet.

Reputatie 7
Badge +24

Wat er bij je vrouw dan waarschijnlijk gebeurd is dat haar telefoon op de ene frequentie zit, en de Sonos op de andere, waardoor ze elkaar niet kunnen vinden. 

Dit klopt niet, dit zou niets uit moeten maken.

Reputatie 7
Badge +24

Nog steeds frustrerend dat het ons bij vorige oudere experia box nooit overkwam.

Wat was er met uw v9 dat u deze om heeft moeten laten ruilen?

Nic 83,

Op mijn experiabox V9 deed Sonos het goed maar TV  deed het destijds niet goed en toen kreeg ik advies deze om te ruilen voor een V10

Resetten van mij Experia V10A heb ik niet gedaan uit angst dat zo'n 15 apparaten  zoals verlichting energie, ovens etc  dan allemaal opnieuw ouden moeten worden ingesteld.

Of vergis ik mij hier in

Reputatie 7
Badge +24

Nic 83,

Op mijn experiabox V9 deed Sonos het goed maar TV  deed het destijds niet goed en toen kreeg ik advies deze om te ruilen voor een V10

En dat was de oplossing voor de tv?

Reputatie 7
Badge +24

Resetten van mij Experia V10A heb ik niet gedaan uit angst dat zo'n 15 apparaten  zoals verlichting energie, ovens etc  dan allemaal opnieuw ouden moeten worden ingesteld.

Of vergis ik mij hier in

Heeft u voor al die apparaten instellingen in de Experiabox gemaakt dan?