Beantwoord

Problemen Experia v10 met verschillende routers geconnect

  • 4 March 2019
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

Momenteel woon ik in een studentenwoning waar wij ons 'nieuwe' zakelijk abbonement met KPN hebben afgesloten. Hiervoor hebben wij een Experia v10 box aangesloten op onze glasvezel. Aangezien wij met veel mensen het internet delen stuk of 12 man wordt er gebruik gemaakt van een splitter. Vanuit deze splitter die verbonden is met de Experia box lopen draden naar ieders kamer waar iedereen zijn/haar router op aansluit.

Hierbij zijn verschillende problemen ontstaan, zo kan ik op mijn wifi netflix, youtube en google search gebruiken zonder probleem. Maar op het moment dat ik naar een nieuwe site ga zoals nu.nl / sharepoint krijg ik de melding dat ik geen verbinding heb. Dit probleem heb ik via mijn wifi en via kabel. Dit probleem heeft iedereen in mijn huis sinds een paar dagen, sommigen kunnen niet eens op hun router komen.

Hiervoor hadden wij zelf een particulier abonnement afgesloten bij kpn met dezelfde xperia box, toen deed iedereen zijn internet het gewoon.

Wanneer ik de splitter (met iedereen zijn routers) van de box afhaal, deze opnieuw opstart en alleen mijn laptop direct verbind met de experia box het internet gewoon normaal doet. Voeg ik de splitter of een aparte router toe, krijg ik het zelfde probleem als eerst.

Heb hierover 3 uur lang gebeld met klantenservice, maar die wist ook niet waar het probleem lag. Online kon KPN geen apparaten zien die verbonden waren met de experia box. Dit terwijl ik hiermee direct verbonden was?


Dingen geprobeerd
  • andere dns-serveradressen gebruikt
  • dns geflushed
  • experia v10 box naar fabrieksinstellingen
  • Nieuwe experia v10 box
Ik heb verschillende problemen ooit met internet gehad, maar weet mij met dit probleem geen raad. Heeft een van jullie toevallig hier een mogelijke oplossing voor? Kan het liggen aan het nieuwe zakelijke abonnement?
icon

Beste antwoord door Joran 5 March 2019, 15:37

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Thijs, welkom op het forum!

Het voelt een beetje vervelend om je door te verwijzen na zo'n uitgebreide probleemomschrijving maar ik wil je adviseren je vraag op ons zakelijke forum te stellen. Hoewel wij graag met je meedenken kunnen zij daadwerkelijk metingen uitvoeren en actie ondernemen. Kun je je vraag op dat forum plaatsen? Dan helpen mijn collega's je verder en hoop ik dat jullie snel van dit probleem af zijn.

Reageer