problemen experiabox v8

• 4 januari 2016
  • 12 reacties
  • 289 keer bekeken

goedendag alemaal

ik heb een probleem met mijn experiabox v8 namelijk sinds de afgelopen weken valt wel 10x op 1 dag de DROADBAND EN INTERNET EN WIRELESS WEG.

het duurt wel tot 2 minuten voordat ale lampjes weer knipperen ,vanavond is het al 6x gebeurt dat het elke keer wegvalt

word er een beetje gek van

dus kpn kom met een oplossing aub

12 reacties

Reputatie 7
Je bent de vierde al in de afgelopen dagen die een dergelijk probleem meldt.

Er lijkt iets goed mis te gaan met de introductie van routed-ITV op de V8.

Hiervoor is in de afgelopen weken een firmware update uitgerold en die lijkt behoorlijk veel problemen te veroorzaken.

Ik hoop dat iemand van het WebCare team dit topic snel onder ogen zal krijgen en jou zal ondersteunen in het verhelpen van dit probleem.

wjb schreef op 4 jan '16 om 21:35uJe bent de vierde al in de afgelopen dagen die een dergelijk probleem meldt.

Er lijkt iets goed mis te gaan met de introductie van routed-ITV op de V8.

Hiervoor is in de afgelopen weken een firmware update uitgerold en die lijkt behoorlijk veel problemen te veroorzaken.

Ik hoop dat iemand van het WebCare team dit topic snel onder ogen zal krijgen en jou zal ondersteunen in het verhelpen van dit probleem.

ja dat hoop ik ook word er helemaal gek van

Reputatie 7
Wat je ook kunt proberen is morgen met die V8 inclusief stroomadapter en jouw paspoort naar de dichtsbijzijnde KPN-XL winkel te gaan en dat ding te ruilen voor een V10.

Het lijkt er echt op dat die laatste firmware update de V8 bij vele klanten om zeep heeft geholpen.

Reputatie 7
Badge +30
Echter is bovenstaande "oplossing" geen oplossing. Tuurlijk heb jij er dan geen last meer van. Maar de echte oplossing is wanneer KPN dit beseft en OF alle V8's vevrangt, of de firmware weer aanpast dat deze problemen weg zijn.

Robin
Reputatie 7
Helemaal eens, ik ben alleen bang dat het verhelpen van die (vermoedelijke) bug in de firmware wel weer minstens een half jaar in beslag gaat nemen. Bij andere bugs hebben we ook ongeveer een jaar moeten wachten op een firmware update.

Inderdaad zou KPN dit probleem bij iedereen die er last van heeft eigenlijk direct moeten verhelpen. We weten echter allemaal dat de praktijk anders is en dus moet je als klant dan maar alle mogelijke wegen bewandelen om het opgelost te krijgen.

Reputatie 2
Badge
Hoi,

Heb ook een experia V8. En moet ook regelmatig mijn modem opnieuw opstarten. Het probleem is misschien ontstaan toen ' meer tv' erop kwam. Hoop dat het snel opgelost word. Want mijn smartlife doet het dan ook gelijk niet meer. Ook die opnieuw opstarten.
Reputatie 7
Simon_dw69 schreef op 4 jan '16 om 23:42uHoi,

Heb ook een experia V8. En moet ook regelmatig mijn modem opnieuw opstarten. Het probleem is misschien ontstaan toen ' meer tv' erop kwam. Hoop dat het snel opgelost word. Want mijn smartlife doet het dan ook gelijk niet meer. Ook die opnieuw opstarten.
En dat is nummer vijf. :(

KPN, ik heb het vermoeden dat we hier met een vrij ernstig probleem te maken hebben die veroorzaakt wordt door de laatste firmware update die voor routed-ITV en daarmee MéérTV uitgerold is.

vandaag gebeld maar ze sturen eerst een monteur langs want ze zeiden dat er een storing op de lijn zit vanuit hoogeveen.

beetje raar want dan zou je toch heel de dag er last van hebben dat de modem uit valt maar het is vooral avonds.

wel gelijk ff gevraagd of de monteur aanstaande donderdag ook een nieuwe modem meeneemt.

nou ff afwachten maar

ik laat nog ff weten hou het afgelopen is

Reputatie 7
Badge +30

marco9 schreef op 5 jan '16 om 13:21u

vandaag gebeld maar ze sturen eerst een monteur langs want ze zeiden dat er een storing op de lijn zit vanuit hoogeveen.

beetje raar want dan zou je toch heel de dag er last van hebben dat de modem uit valt maar het is vooral avonds.

wel gelijk ff gevraagd of de monteur aanstaande donderdag ook een nieuwe modem meeneemt.

nou ff afwachten maar

ik laat nog ff weten hou het afgelopen is

Ik ben erg benieuwd of het daadwerkelijk met je lijn te maken heeft, maar ik verwacht dat de monteur een andere Experiabox ophangt en klaar.

Robin

Reputatie 5
Badge +7
Zoals ik het lees, eerst valt de Broadband weg.

Dan vallen vervolgens internet en wifi weg.

Op basis hiervan zou ik, net als de monteur, eerst naar de lijn kijken.

M.a.w. als broadband wegvalt heb je als gevolg daarvan niets meer.

ze vallen tegelijkertijd weg en dan duurt het wel 2 minuten voordat de modem het weer doet

Reputatie 5
Badge +7
marco9 schreef op 5 jan '16 om 14:17uze vallen tegelijkertijd weg en dan duurt het wel 2 minuten voordat de modem het weer doet

Ervan uitgaand dat de overige leds aan blijven kan dit kloppen.

De oorzaak kan zijn dat de lijnkwaliteit dermate onderuit gaat waardoor de linesync ofwel het xDSL signaal wegvalt.

Het opnieuw "intrainen" van het xDSL signaal kan enige tijd in beslag nemen.

Reageer