Beantwoord

Problemen ipv6

• 24 juni 2017
  • 12 reacties
  • 679 keer bekeken

Hallo,
Ik kan met mijn experiabox v8 geen ipv6 gebruiken.

Ik vindt het heel apart, soms een reply (weliswaar heel langzaam) soms een time-out. Soms geeft hij ook een "Destination net unreachable."
Volgens de support wordt de software automatisch up-to-date gehouden, dus hier kan het niet aan liggen.
Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 29 juni 2017, 11:51

Hallo @bramvanberkel, leuk dat je je vraag hier stelt! Vrij late reactie van mijn kant, sorry daarvoor. Ik zie op de FAQ over ipv6 op onze website inderdaad dat de software van de V8 ipv6 niet ondersteunt.

@motomarz en Robin dank voor jullie hulp!

Admin edit: daarnaast is het wel zo dat IPv6 geactiveerd moet zijn op je verbinding. Dit is op dit moment nog niet bij alle klanten zo.
Bekijk origineel

12 reacties

Nog wat info:

Reputatie 7
Badge +30
Maar, je gebruikt een IPV6 tunnel?
Wat is een ipv6 tunnel?
Reputatie 7
Badge +30
Dat je IPv6 door IPv4 gooit. En dat is hier vrij duidelijk het geval want de 2e hop is direct al HE.net en dat is o.a. een aanbieder van IPv6 tunnels.

Ik zou gewoon de tunnel uitzetten of dit probleem met HE oplossen.
Sorry, maar ik heb echt nog nooit van he.net of uberhaupt een ipv6 tunnel gehoord. Hoe kan ik een tunnel uitzetten?
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, maar ik heb echt nog nooit van he.net of uberhaupt een ipv6 tunnel gehoord. Hoe kan ik een tunnel uitzetten?Als je Windows gebruikt (en zo lijkt het in de screenshot) kan je in Netwerkcentrum > Netwerkadapters verschillende adapters uitschakelen. Ook tunneladapters.

Als dit op je router draait, wat volgensmij niet zo is (wat kan, als je achter de Experiabox een router hebt) dan moet je het daar op aanpassen.
Ik heb het geloof ik uitgezet, maar nu zegt mijn ethernet adapter dat er geen ipv6-connectiviteit is. Is er uberhaupt wel ipv6 op onze glasvezel lijn?
Reputatie 7
Badge +30
Waarschijnlijk niet
De experiabox V8 ondersteunt toch geen IPv6?
Reputatie 7
Badge +29
Hallo @bramvanberkel, leuk dat je je vraag hier stelt! Vrij late reactie van mijn kant, sorry daarvoor. Ik zie op de FAQ over ipv6 op onze website inderdaad dat de software van de V8 ipv6 niet ondersteunt.

@motomarz en Robin dank voor jullie hulp!

Admin edit: daarnaast is het wel zo dat IPv6 geactiveerd moet zijn op je verbinding. Dit is op dit moment nog niet bij alle klanten zo.
Hallo @Marcia_, bedankt voor je reactie. Ik las ergens dat de V8 een update nodig heeft om ipv6 te ondersteunen, en omdat mijn eerste contact met de support zei dat de faq pagina al een beetje oud was dacht ik dat de update er eventueel al was,
Ondertussen heb ik nogmaals contact opgenomen met support en krijg een nieuwe router opgestuurd.
Mag ik iedereen bedanken die heeft gereageerd.
Reputatie 7
Badge +29
Goed om te lezen! Hopelijk krijg je een V9 of V10, want een V8 wordt ook gewoon nog uitgeleverd. Veel plezier ervan en hopelijk tot ziens op het forum.

Reageer