Problemen KPN Experia Box Arcadyan

• 10 juni 2012
  • 3 reacties
  • 12001 keer bekeken

Ik heb tot 2 maanden geleden altijd een speedtouch draadloos modem gehad, en bijna nooit problemen gehad. Helaas ging deze stuk en kreeg ik ter vervanging de KPN Experia Box van Arcadyan. Met de eerst Arcadyan kon ik met maar twee apparaten tegelijk verbonden zijn, zodra een derde apparaat zich verbond werd een ander apparaat van het netwerk afgegooid. Probleem kon niet worden gevonden dus kreeg ik een nieuwe Arcadyan.

Deze werkte de eerste week naar behoren, maar de problemen worden weer steeds erger. Het begon met een weg vallende verbinding, waarbij ik dan in eens geen verbinding meer had met het netwerk, waarna ik me weer opnieuw moest aanmelden. Dit heb ik kunnen oplossen door de dichtstbijzijnde pc via een ethernet kabel te verbinden met het modem, hierna waren de problemen dacht ik op gelost. Alleen de laatste twee weken zijn ze weer terug en erger dan eerst. Naast het weg vallen van de verbinding, valt nu ook regelmatig gewoon het hele netwerk weg, het is dan gewoon helemaal niet meer zichtbaar, pas na herstarten van het modem is het netwerk dan weer zichtbaar.

Ik heb alles al zon beetje geprobeerd, alle kanalen gehad, hard reset maar niets mocht helpen! Ook doen de problemen zich voor bij alle apparaten, Windows pc, Macbook, iphone, android telefoon dat maakt allemaal niet uit.

Iemand nog ideeën waardoor ik eindelijk weer eens normaal gebruik kan maken van internet?

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste sebas01,

Vervelend om te lezen dat uw probleem blijft bestaan. Uit uw omschrijving is echter nog niet op te maken of het hetzelfde probleem betreft, of toch een ander. Een netwerk dat veel wegvalt en soms helemaal niet zichtbaar is kan ook een verstoring van elders betekenen.

Ik ontvang graag uw postcode en huisnummer in een privébericht.

Daarmee kan ik uw verbinding bekijken en beoordelen en eventueel wijzigingen aanbrengen in het signaal.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Het betreft een ander probleem alleen wel weer met het draadloze netwerk. Met het eerste modem konden er maar 2 apparaten tegelijker tijd worden verbonden. Met het nieuwe modem verliezen de pc's de verbinding met het draadloze netwerk, en soms is het hele draadloze netwerk niet zichtbaar. Ik hiervoor altijd een draadloos netwerk gehad en nooit last gehad van bovenstaande problemen, deze zijn pas begonnen toen mijn oude modem stuk ging, en ik het nieuwe Arcadyan modem kreeg.

De pc die via de ethernetkabel verbonden is heeft nergens last van.

ARCADYAN V8 heeft zwak wifi-signaal.

Sinds begin juli 2012 beschik ik ook over een EB Arcadyan V8 en glaszevel. Een grote voortuitgang zou je zeggen echter het wifi-signaal van deze EB is erbarmelijk. Met mijn oude TG987 kon probleemloos (bv online videochatsessies) in de tuin houden, afstand 30 meter. De EB hangt nog steeds op dezelfde plek. 

De V8 geeft op 7 meter afstand al een zwaksignaal.  ALs je met je rug naar de EB  zit kun je jezelf het beste omdraai zodat je smartfone, tab of laptop een betere ontvangst krijgt. Na diverse keren contact en omzetten naar alle mogelijke frequenties blijft het probleem overeind.  Het laatse advies is om een extender er tussen te zetten maar ik vind dit te gek voor woorden.  Je praat hier weer of 30 tot 60 euro als dank voor de overstap.

Als je een dergelijke EB levert dan zou ik als provider er standaard maar 1 of meer extenders erbij gaan leveren. Hoeveel zouden er dan trouwens nodig zijn om je oude wifi bereik te evenaren

Met overgang naar glaszevel denk je voor een betere en snelle service te gaan (voor TV en bellen geldt dit wel) voor voor wifi is het kompleet drama. 

Wellicht toch naar een andere provider gaan omzien of is er wellicht toch nog andere EB beschikbaar? Wie weet het.

Reageer