Beantwoord

Problemen met bereiken websites, DNS probleem ???

  • 13 November 2019
  • 22 reacties
  • 1764 keer bekeken

Zojuist met helpdesk contact gehad en van alles gedaan inclusief modem reset, modem gewisseld met oude Telfort V10 en weer terug naar de V10a, echter blijven we problemen houden met het benaderen van bepaalde websites.

Pingen naar de website resulteert in een numerieke DNS maar geeft verder time out bij opdracht.

Tracert geeft onderstaand weer:

Helpdesk KPN per telefoon heeft het inmiddels opgegeven, wie o wie weet wat het probleem is?

 

icon

Beste antwoord door Jeroen001 18 November 2019, 14:28

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De site doet het bij mij gewoon hoor. Bij u doet die het niet? 

 

Nee bij mij doet hij het niet via de KPN glasvezel verbinding, via andere providers kan ik er gewoon komen.  Website is het probleem dus ook duidelijk niet. Overigens is dezelfde site ook via elektromotoren-online.nl te bereiken maar ook die werkt niet. 

 

Reputatie 7
Badge +24

En als je in datzelfde venster "ipconfig /all" doet, welke dns server krijg je dan te zien?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja die dns is goed. Werkt de website op een andere pc / laptop / tabled / mobiel via WiFi/ kabel verbonden ook niet?

Niet via de KPN verbinding, wel als ik via een andere provider werk maar dat is natuurlijk erg omslachtig als je van KPN een glasvezel verbinding hebt. Zowel wifi als kabel geeft problemen.

 

Ook de hosting van de websites heeft al allerlei dingen gecontroleerd maar geconstateerd dat alles bij hun functioneert, problemen spelen sinds vandaag.

Reputatie 7

Heb je al eens een ipconfig /flushdns uitgevoerd?

Zojuist gedaan maar blijft hetzelfde

Niemand die hier enig idee voor heeft om dit te verhelpen? 

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt wel alsof je gewoon geblokkeerd word, want zelfs pingen naar het ip lukt niet. Dus het heeft niets met DNS te maken.

Reputatie 7

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op de netwerkadapter van die PC.

Kan je de site dan wel benaderen?

Reputatie 7
Badge +7

Ik kom dit vaker tegen (de klanten worden regelmatig naar Abuse gestuurd) en ben erg benieuwd naar wat het probleem is. Ik dacht ook altijd een DNS probleem, maar resolving lijkt goed te gaan. Een van de speculaties hier is een blacklisting van je IP door Akamai, waardoor er partijen zijn die je verkeer droppen.

 

Kan je je profiel aanvullen met klant gegevens, zodat ik je verbinding erbij kan pakken en ook wat na kan kijken?

Reputatie 7
Badge +7

Hrm. Ik heb inmiddels aardig wat blacklist tools en drop lists bezocht en dat lijkt niet het probleem te zijn. Op basis van de trace lijkt het echter wel alsof de hoster van de site je verkeer simpelweg dropped. Zeker als je ook niet kan pingen.

Reputatie 7
Badge +7
  • DNS resolving gaat goed.
  • Trace loopt door tot de laatste hop (de hoster) welke alles lijkt te droppen.
  • De route is hetzelfde bij iemand (ik) waarbij de site wel werkt.
  • Geen blacklisting, geen entries op drop of malware lists.
  • Site heeft een AAAA record (IPv6) dus het zou en IPv6 issue kunnen zijn. Dat verklaart nog niet dat de trace stopt en ping niet werkt.

De suggestie van @wjb is zeker nog te proberen, werkt dat ook niet dan denk ik echt dat je het bij de hoster moet zoeken.

IPv6 reeds uitgezet gehad en dat lost het ook niet op, host is benaderd en IPv6 is daar in orde en ook geen blokkade vanuit de host van de sites.

 

Is er een mogelijkheid om het IP adres wat ik nu heb aan te passen, dan zou een block uit te sluiten zijn?

 

Probleem is nu dat ik dus mijn verschillende email adressen niet binnen krijg maar ook niet goed bij mijn eigen websites kan komen. Deze zijn nml. ook beveiligd met een IP adres in de toegang tot bepaalde functies.

Al met al moet ik nu omslachtig werken om bestellingen en alles te kunnen verwerken en het probleem ligt alleen bij de KPN verbinding, zodra ik een hotspot op een telefoon pak (niet KPN) dan werkt het allemaal wel.

Reputatie 7
Badge +7

Een block door de hoster is eigenlijk nog de enige overblijvende verklaring, gezien het vanuit verschillende andere KPN verbindingen wel te benaderen is over precies dezelfde route. Het kan zijn dat je hoster een reseller is en simpelweg geen volledige inzage heeft in wat er aan inkomend verkeer geblocked word.

 

Je zou eens navraag kunnen doen bij de eigenaar van het IP adres (Cloudprovider.nl. Het abuse contact is abuse@xxlwebhosting.nl).

 

Een ander IP adres is overigens niet mogelijk.

Reputatie 7

Probleem is nu dat ik dus mijn verschillende email adressen niet binnen krijg 

Wat bedoel je hier mee?

Waar draait de mailserver voor die emailadressen?

De email van de websites verloopt via dezelfde host.

Reputatie 7
Badge +24

Is dit altijd al zo geweest? Werkte het voorheen wel? Is het uw site? Misschien een idee om gewoon te verhuizen naar een andere hoster?

Het heeft altijd gewerkt tot afgelopen week, zijn inderdaad mijn eigen websites echter verplaatsen heeft ook weer haken en ogen.  Probleem oplossen zou wat mij betreft de beste optie zijn. 

 

Heb inmiddels de hoster een email gestuurd om nogmaals te laten kijken naar een IP blokkade.

Reputatie 7

Heb inmiddels de hoster een email gestuurd om nogmaals te laten kijken naar een IP blokkade.

Alles wijst op een IP blokkade, ik ben benieuwd waar die hoster mee terugkomt.

Bedankt voor de hulp, probleem is gevonden en opgelost door degene waar de server staat, helaas was de reseller hier degene die het fout had en heeft rechtstreeks contact geholpen om het probleem op te lossen.

 

Was inderdaad een IP blokkade, nu nog even in het netwerk de veroorzaker van de blokkade vinden want er wordt ergens vanuit het netwerk een verkeerde inlog gegenereerd wat de problemen heeft veroorzaakt.

Reageer