Beantwoord

Problemen met de Experia V10A

  • 22 oktober 2020
  • 11 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb nu sinds dit jaar de Experiabox V10A echter ik kan niet inloggen op de modem via mijn ip. Tevens wil ik een electrische verwarming op het 2,4 GHZ netwerk aansluiten, echter krijg ik na het koppelen van het apparaat en verbinden met het 24 GHZ net werk dat er niets is gevonden. Ik heb al geprobeerd om telefonisch contact met KPN te krijgen maar dat is een drama. Daar langs deze weg zou ik KPN willen verzoeken een nieuwe modem te sturen. Of als er iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 11 november 2020, 20:42

Ik ben nog wel even benieuwd hoe je 'm gereset hebt. Heb je echt een paperclip in het ‘reset’ gaatje gestoken? Hou 'm een paar seconden ingedrukt, totdat het powerlampje gaat branden. Mocht dat echt geen soelaas bieden, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +29

Ha @bizar1, leuk dat je het forum weer gevonden hebt! Zoals je merkt, is het hier ook behoorlijk druk. Wat gebeurt er als je inlogt via  http://192.168.2.254 ? Wat voor elektrische verwarming heb je? Het nadeel is een beetje dat we tegenwoordig de 2,4 en 5 ghz frequenties niet meer kunnen splitsen. De apparatuur is er zo op ingesteld dat het in de meeste gevallen een stuk beter werkt als alle opties beschikbaar zijn. Een nieuwe V10A zal daar niet bij gaan helpen :-(.

Ik gebruik nu een adax neo wifi elektrische verwarmimg en als ik mijn ip adres invoer zie ik wel het inlog scherm met admin maar als ik mijn wachtwoord invult dan accepteer deze mijn wachtwoord niet. Ik denk dat het probleem zit in het feit dat deze nieuwe modem op de naam van de oude modem staat en dat ikl daarom problemen heeft. Ik heb alles al geprobeerd en zelfs gereset maar niets helpt en ik zou graag dit probleem opgelost zien zodat ik met de app mijn verwarming kan bedienen en kan programmeren voor de hele week. 

Reputatie 7
Badge +15

Welk wachtwoord gebruikt u om in te loggen? Toch niet het WiFi wachtwoord? 

Ik gebruikt mijn laatst bekende wachtwoord die ik had gebruikt voor de admin op de website, maar die werkt dus niet meer en het meegeleverde wachtwoord van de modem ook niet. Dus zoals gezegd kan ik niets veranderen. Ik kan alleen inloggen op mijn wifi netwerk met mijn huidige wachtwoord. Verder weet ik het ook niet meer en hoop dan ook een oplossing via kpn te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +15

Dan zult u hem moeten resetten. Dan is het admin password wat achter op de box achter het kaartje taat wat je overdwars schuift weer actief.

Theoretisch klopt dat maar ik heb dit al 6 maal geprobeerd maar dat werkt niet. Anders had ik geen probleem gehad met inloggen. Misschien toch een nieuwe modem? of mijn oude experiabox aansluiten? maar dan weet ik niet of deze gaat werken, ik weet het niet meer. 

Reputatie 7
Badge +29

Ik ben nog wel even benieuwd hoe je 'm gereset hebt. Heb je echt een paperclip in het ‘reset’ gaatje gestoken? Hou 'm een paar seconden ingedrukt, totdat het powerlampje gaat branden. Mocht dat echt geen soelaas bieden, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

ik heb mijn modem 3 keer gerest op diverse manieren, eerst door 15 minuten de stroom van de modem houden. Daarna een paar keer met een paperclip in het rest gaatje gehouden. Echter geen soelaas. 

 

Reputatie 1
Badge

Er bestaat maar één “factory” reset zoals Marcia_ beschrijft.

Daarna kun je inloggen op dit scherm.

Houdt rekening met de hoofdlettergevoeligheid, cijfers en leestekens in het password anders gaat het niet lukken.:disappointed:

 

Dat weet ik en dat heb ik nu al 10 keer gedaan en ik kan nog steeds niet in loggen. Daarnaast heb ik een!idem nodig met alleen de 2,4 GHz netwerk. Dit probleem valt niet op te lossen. Dus ik denk dat ik eerdaags mijn modem losmaakt en bij KPN inleverd. Ik kan nog 10 keer resetten maar het resultaat blijft hetzelfde.ik kom er niet meer uit. 

 

Reputatie 7
Badge +29

Het is mij wel gelukt het modem te resetten, sorry als je daar hinder van hebt ondervonden.. Wil je nu eens kijken of het lukt met inloggen?

Reageer