Beantwoord

Problemen met de Experia V10A

  • 22 October 2020
  • 57 reacties
  • 796 keer bekeken

Ik heb nu sinds dit jaar de Experiabox V10A echter ik kan niet inloggen op de modem via mijn ip. Tevens wil ik een electrische verwarming op het 2,4 GHZ netwerk aansluiten, echter krijg ik na het koppelen van het apparaat en verbinden met het 24 GHZ net werk dat er niets is gevonden. Ik heb al geprobeerd om telefonisch contact met KPN te krijgen maar dat is een drama. Daar langs deze weg zou ik KPN willen verzoeken een nieuwe modem te sturen. Of als er iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 November 2020, 20:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @bizar1, leuk dat je het forum weer gevonden hebt! Zoals je merkt, is het hier ook behoorlijk druk. Wat gebeurt er als je inlogt via  http://192.168.2.254 ? Wat voor elektrische verwarming heb je? Het nadeel is een beetje dat we tegenwoordig de 2,4 en 5 ghz frequenties niet meer kunnen splitsen. De apparatuur is er zo op ingesteld dat het in de meeste gevallen een stuk beter werkt als alle opties beschikbaar zijn. Een nieuwe V10A zal daar niet bij gaan helpen :-(.

Ik gebruik nu een adax neo wifi elektrische verwarmimg en als ik mijn ip adres invoer zie ik wel het inlog scherm met admin maar als ik mijn wachtwoord invult dan accepteer deze mijn wachtwoord niet. Ik denk dat het probleem zit in het feit dat deze nieuwe modem op de naam van de oude modem staat en dat ikl daarom problemen heeft. Ik heb alles al geprobeerd en zelfs gereset maar niets helpt en ik zou graag dit probleem opgelost zien zodat ik met de app mijn verwarming kan bedienen en kan programmeren voor de hele week. 

Reputatie 7
Badge +24

Welk wachtwoord gebruikt u om in te loggen? Toch niet het WiFi wachtwoord? 

Ik gebruikt mijn laatst bekende wachtwoord die ik had gebruikt voor de admin op de website, maar die werkt dus niet meer en het meegeleverde wachtwoord van de modem ook niet. Dus zoals gezegd kan ik niets veranderen. Ik kan alleen inloggen op mijn wifi netwerk met mijn huidige wachtwoord. Verder weet ik het ook niet meer en hoop dan ook een oplossing via kpn te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan zult u hem moeten resetten. Dan is het admin password wat achter op de box achter het kaartje taat wat je overdwars schuift weer actief.

Theoretisch klopt dat maar ik heb dit al 6 maal geprobeerd maar dat werkt niet. Anders had ik geen probleem gehad met inloggen. Misschien toch een nieuwe modem? of mijn oude experiabox aansluiten? maar dan weet ik niet of deze gaat werken, ik weet het niet meer. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben nog wel even benieuwd hoe je 'm gereset hebt. Heb je echt een paperclip in het ‘reset’ gaatje gestoken? Hou 'm een paar seconden ingedrukt, totdat het powerlampje gaat branden. Mocht dat echt geen soelaas bieden, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

ik heb mijn modem 3 keer gerest op diverse manieren, eerst door 15 minuten de stroom van de modem houden. Daarna een paar keer met een paperclip in het rest gaatje gehouden. Echter geen soelaas. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Er bestaat maar één “factory” reset zoals Marcia_ beschrijft.

Daarna kun je inloggen op dit scherm.

Houdt rekening met de hoofdlettergevoeligheid, cijfers en leestekens in het password anders gaat het niet lukken.:disappointed:

 

Dat weet ik en dat heb ik nu al 10 keer gedaan en ik kan nog steeds niet in loggen. Daarnaast heb ik een!idem nodig met alleen de 2,4 GHz netwerk. Dit probleem valt niet op te lossen. Dus ik denk dat ik eerdaags mijn modem losmaakt en bij KPN inleverd. Ik kan nog 10 keer resetten maar het resultaat blijft hetzelfde.ik kom er niet meer uit. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Het is mij wel gelukt het modem te resetten, sorry als je daar hinder van hebt ondervonden.. Wil je nu eens kijken of het lukt met inloggen?

nee helaas kan ik nog steeds niet inloggen.

Reputatie 6
Badge +9

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experia Box het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

nee dit lukt ook niet, dit heb ik ook al 6 keer geprobeerd echter steeds hetzelfde resultaat dat ik nog steeds niet kan inloggen. En als ik deze gebruikt dan reset de tool standaard naar de 5gh modus en daar heb ik niet veel aan. Ik heb alleen de 2,4ghz nodig zodat ik mijn elektrische kachel via wifi kan bedienen.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Bij de eerste modellen van de Experia Box v10A kon je het typeplaatje uitnemen. Bij de nieuwe modellen zit er een typeplaatje sticker op de kast. Dat een oude typeplaatje over de sticker zit….verwisseling?

Andere mogelijkheid is dat een Windows international keyboard roet in het eten gooit. Start een tekstverwerker en type het password. Is dat dan hetzelfde?

Groet,

Bart

Reputatie 7
Badge +10

…..en sommige karakters zijn niet altijd duidelijk geprint op het stickertje achterop. Dan is de inkt een beetje dik uitgelopen of beschadigd en interpreteer je dat misschien net wat anders dan wat er staat. Kijk heel goed om welke karakters het werkelijk gaat. (Met een sterk vergrotend loepje → het is een erg klein letter font om goed te kunnen lezen).

Karakters waar onderling wel eens vergissingen in gemaakt worden:
!  = uitroepteken
i  = kleine letter “ie” van isaak / isodoor
j = kleine letter j van jan / jannes / johan
l = kleine letter l van leo / lodewijk
1 = cijfer één

Ik heb alles al geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde, ik kom er gewoon niet in.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb alles al geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde, ik kom er gewoon niet in.

Achter dat kaartje op de modem staat het WiFi wachtwoord en een Admin Password of Web password. Je gebruikt toch wel dat 2de password? En niet het WiFi password? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Zoals Nick83 aangeeft staat achterop de sticker het Admin password (niet de WPA2 Wireless key).

Welke foutmelding krijg je terug?

Groet,

Bart

Ik alleen te zien dat ik nog een aantal keer kan inloggen na het invoeren van het wachtwoord op het kaartje. Verder gebeurt er niets. Dus ik heb erg weinig aan de adviezen die ik nu krijg, dat heb ik allemaal al gedaan.  Het is gewoon onmogelijk om in te loggen op welke manier dan ook. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Sorry hoor, we proberen te helpen. Je hebt het over een kaartje, wat staat er achterop de sticker van de Experia Box v10A is dat hetzelfde admin password ?

 

Groet,

Bart

Reputatie 7
Badge +10

…..na het invoeren van het wachtwoord op het kaartje.

Niet de gegevens van dat kaartje gebruiken, maar zoals geprint op een sticker op de V10A zelf,
als je dat kaartje wegschuift.

Eerder zijn daar namelijk wel eens ooit bij een aantal exemplaren verschillen in geweest.
(Verkeerde kartonnen kaartje achterin geschoven).

Men heeft toen standaard het advies gegeven het kaartje opzij te schuiven.
Echt alleen de gegevens zoals ze op het apparaat zelf staan.

Eerder ook expliciet hier in dit onderwerp aangegeven.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @bizar1, ik volg het topic nu al even, maar wil toch even inhaken. Gebruik je nu het wachtwoord op het kaartje of die onder het kaartje op de sticker staat? Het gaat echt om het wachtwoord dat op de sticker staat. Dat gaat om het Admin password

 

Ook wil ik nog even teruggaan naar waarom je in wilt loggen. Los van dat het gewoon moet werken. Het splitsen van de 2.4 en 5 Ghz frequentie kan niet in de V10A. Is er nog een andere reden? Kunnen wij je er nog mee helpen?

Ik heb alles geprobeerd ook het admin wachtwoord wat op de experiabox zelf staat maar kan nog steeds niet inloggen. Ik begin er op dit moment genoeg van te krijgen dat er niets lukt en dat ik niets kan aanpassen. Gaarne een oplossing voor dit probleem?. met vriendelijke groet 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Welke foutmelding krijg je nu ?

Groet Bart