problemen met draadloos internet

• 26 juni 2012
  • 6 reacties
  • 8133 keer bekeken

Sinds twee maanden heb ik een slechte draadloze verbinding met internet. Op mijn computer moet ik vaak de wifiverbinding herstellen. Op mijn I pad is het nog erger. Ik heb soms dagenlang geen verbinding en dan soms ineens weer vijf minuten. Ik moet elke keer de experiabox resetten, vaak meerdere keren per dag. Als ik op mijn computer wifi aanheb dat de Ipad het soms ook even, maar na korte tijd valt de verbinding weer weg. Op de experia knipperen de lampjes broadband en internet constant. Wat moet ik doen. Had ook problemen met TV maar die doet het de laatste tijd weer.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Hans,

Welk type Experia Box gebruikt u? Als u dit niet zeker weet, een beschrijving van de kleur en aantal lampjes is waarschijnlijk voldoende.

Bedoelt u met een reset het opnieuw opstarten van het modem of een reset met een paperclip?

Met vriendelijke groet,

Joran

Joran,

de kleur is wit en ik geloof met 9 lampjes. reset is in dit geval het opnieuw opstarten van het modem. De lampjes broadband en internet knipperen constant. Kan het iets te maken hebben met het kanaal?

Groet,

Hans

Reputatie 7
Badge +28
Beste Hans,

Ik vermoed dat u de Arcadyan ARV7519 gebruikt, maar het zou ook de ZTE kunnen zijn. Begint de netwerknaam met ARV of met H220?

Los van dat is de kans inderdaad groot dat het aan het kanaal ligt. U kunt deze zelf aanpassen via het volgende stappenplan:

- Ga naar http://192.168.2.254

- Indien u hier voor de eerste keer inlogt; laat het wachtwoord leeg en vul daarna een nieuwe in

In het geval van de Arcadyan:

- Klik links op WLAN, vervolgens op Settings

- Pas hier de 'Channel' aan. 

- Klik op "Apply"

In het geval van de ZTE:

- Klik boven op "Network", vervolgens op "WLAN"

- Pas hier de 'Channel aan'

- Klik op 'Submit'

Ik raad u aan altijd enkele kanalen op te schuiven. Als bijvoorbeeld kanaal 6 niet werkt, zal kanaal 7 waarschijnlijk niet veel beter werken.

Als dit stappenplan niet werkt kunt u mij een privébericht sturen, dan probeer ik het op afstand aan te passen.

Ik hoor graag van u of dit heeft geholpen.

Met vriendelijke groet,

Joran

Joran,

bedankt voor jouw reactie. De netwerknaam begint met ARV.

Hans

Reputatie 7
Badge +28
Beste Hans,

Heeft u het bovenstaande stappenplan voor de Arcadyan al uitgevoerd? Heeft dit geholpen?

Met vriendelijke groet,

Joran

Joran,

ik ben er nog niet aan begonnen, maar zodra ik het heb gedaan meld ik dat. Zou het helpen als ik mijn oude apple router er nog tussen zet. Die kon ik instellen op 5 ghz en toe had ik geen porblemen.

Reageer