problemen met e-mail server

• 6 augustus 2013
  • 9 reacties
  • 5428 keer bekeken

Hallo,

Sinds ik ben overgestapt op KPN glasvezel heb ik thuis problemen met mijn zakelijke e-mail.

Ik heb Outlook 2010, geen kpn mail adres en de server (Exchange 2013) staat in de cloud.

Ik krijg continu de melding "er worden gegevens opgevraagd van de server". Ik heb het idee dat KPN dit signaal blokkeert ofzo. Bij andere internet verbindingen ervaar ik deze problemen niet.

mvg Saskia

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Alleen onversleutelde uitgaande mail via SMTP wordt geblokkeerd door KPN.

Controleer of outlook blijft hangen bij het ophalen van e-mail of het verzenden van e-mail.

Als je geen versleutelde toegang hebt tot je uitgaande mail server moet je mogelijk de stmp* server van kpn gebruiken. Echter komt dit weinig voor, een beetje mail provider heeft zijn zaakjes op orde.

*stmp = mail verzend server

Het probleem doet zich vooral voor als ik een e-mail geopend heb. En daarnaast Internet open.

Kmt alleen voor als ik thuis op het internet van KPN zit (draadloos of WIFI)

mvg Saskia

Reputatie 4
Badge +1
Het kan zijn dat er inhoud in de e-mail zit welke online moet worden opgehaald.

Wat op dat moment dus juist even niet lukt.

Want het ontvangen en verzenden van e-mail werkt wel 100%?

Ja!! mal versturen en ontvangen werkt wel....mits die rode **bleep** niet verschijnt.

Denk dat je de oorzaak van het probleem goed ziet, maar nu nog de oplossing.

Elke keer outlook afsluiten is niet werkbaar.

Reputatie 4
Badge +1
Ik denk toch dat het aan de e-mail ligt die je probeert te openen.

Dat lijkt me vreemd, want de melding komt ook voor als ik géén e-mails open heb staan.

De e-mail wordt op een gegeven moment gewoon afgelsoten door de KPN verbinding. Nu weer, tijdens het inloggen op deze site. Rode **bleep**, e-mail afsluiten en heropenen en het is weer hersteld.

bleep staat voor zand loper. vreemd dat dat niet wordt getoond.

Reputatie 4
Badge +1
Ik kan je niet verder helpen omdat ik geen flauw benul heb wat er gebeurt.

Het zou kunnen dat je zakelijke e-mail provider KPN als internetverbinding blokkeert.

Verder blokkeert KPN alleen onversleutelde SMTP, en DNS server toegang. Dat houdt in dat je geen e-mail/dns server kan hebben. Maar dat heeft toch niemand.

ik krijg steeds de melding " bericht niet gedownload van server'' op mijn ipad.

kan het bericht eerst lezen, maar als het dan weer wil lezen is het weg, wat kan ik hier aan doen is blijkbaar een veel voorkomend probleem

Reageer