Beantwoord

Problemen met experiabox 8

  • 25 June 2020
  • 18 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik heb het idee dat mijn experiabox v8 op zijn laatste benen loopt.

Het apparaat wordt erg heet (heter dan normaal)
Mijn verbindingen bedraad, maar zeker met wifi zijn erg instabiel.
Ik start het systeem regelmatig opnieuw op, laat hem ook regelmatig eerst afkoelen voordat ik hem weer opstart.
Kan dit opgelost worden door een nieuwer modem op te sturen?

icon

Beste antwoord door FransOZ 22 July 2020, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode  en huisnummer, klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Hoi @FransOZ . Ik wil er graag even met je naar kijken.

Kun jij je profiel aanvullen en een seintje geven als dat gebeurd is?

Done

Hoi @FransOZ . Ik heb een verzoek naar de logistieke afdeling gestuurd. Er is daar wat achterstand dus het kan een weekje duren voordat het verzoek in behandeling wordt genomen, helaas.

 

Er viel mijn nog iets op. Jij hebt verouderde itv tuners. Die kun je gratis omruilen. De nieuwe kastjes zijn veel sneller en hebben ondersteuning voor netflix:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Goedemiddag,
De nieuwe experiabox werkt prima. 

Ik heb op advies van Erwin ook mijn TV ontvangers omgeruild.
Nu heb ik een probleem, één van de ontvangers, werkt niet.
Hij start continue opnieuw op.
Je kunt er niet normaal TV mee kijken. 

Hoi @FransOZ Welk type ontvanger heb je gekregen? En hoe vaak is hij al opnieuw opgestart? (soms moet een ontvanger een serie updates binnenhalen. Dit kan dan even duren. Maar als hij maar blijft resetten is er meer aan de hand)

 

Het is een tv ontvanger van Arcadyan model: HMB2260

Hij is al ontelbare keren opnieuw opgestart. (Echt wel meer dan alleen maar binnenhalen van nieuwe updates.)
De ontvanger staat er nu 2 weken, en hij beland dagelijks in een loop van opnieuw opstarten.
Wij zetten hem dan maar helemaal uit. En proberen het de volgende dag opnieuw. 

Hoi @FransOZ .

Ik moet eigenlijk even weten welke het betreft.

Ik meet nu 2 tuners

  1. HMB2260 (xxxxxx214/NMC7)

2.HMB2260 (xxxxxxx531/NMC7)

 

Welke van die twee is de defecte?

 

Ik heb een foto verstuurd van de sticker op de onderkant, maar zie hem zelf niet staan.
Kun je de foto zien, en  heb je hier voldoende aan?

 

531 dus.

@FransOZ 

Dit is prima zo, Frans. Als het goed is heb jij 2 SMS’jes ontvangen. Eentje met het itv nummer (heb je nodig om de nieuwe aan te melden) en een SMS met logistieke info waarin staat waar en wanneer je de defecte kunt omruilen.

Klopt dat?

 

Ik heb de TV ontvanger inmiddels omgeruild.
Snel geregeld.

Nu hopen dat deze het wel goed doet.

Als deze ook weer problemen geeft is er toch iets anders aan de hand dus ik ben ook wel benieuwd. :-)

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Vooralsnog werkt de nieuwe TV ontvanger prima, dus ik denk dat het probleem verholpen is met het vervangen.
 

Super!