Beantwoord

Problemen met Experiabox V10a en kpn wifi versterkers

  • 3 July 2019
  • 3 reacties
  • 294 keer bekeken

Hallo, een aantal weken overgestapt van Ziggo naar KPN. Monteur heeft alles aangesloten. Ik heb echter het probleem dat ik niet kan inloggen op de Experiabox. De codes op de achterkant werken niet. De monteur heeft geen password (als hij die heeft gewijzigd) opgeschreven of achtergelaten. Het naar fabrieksinstellingen via de kpn tool werkt niet. Daarom gekozen om de Experiabox te resetten op de achterkant van de box zoals wordt aangeraden. Geen succes. Kan nog steeds niet inloggen.

Daarnaast heb ik de 2 kpn wifi versterkers aangesloten. Dat ging goed. Echter, de volgende dag waren de beide versterkers niet meer zichtbaar in het netwerk en kon ik er dus ook niet meer op inloggen. Ik had gehoopt met een reset naar een fabrieksinstelling dit te wijzigen maar helaas, kom niet eens in de experia box. Kan iemand hier mee helpen?
icon

Beste antwoord door Rodigan12 6 July 2019, 10:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Rodigan12, Wat onhandig dat je de melding krijgt dat het wachtwoord niet klopte. Ik lees dat je een reset hebt gedaan, omdat je WiFi versterkers niet zichtbaar waren in het netwerk. Wanneer je het modem een reset geef, zet je ook de instellingne van het modem terug. Je kunt dan de gegevens gebruiken die achterop jouw modem staan en deze stappen volgen:
  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OP: V10Amodem heeft wel een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.
Hopelijk lukt het dan wel en kijken we dan verder naar je WiFi versterkers.
Gelukkig gaf de backoffice van KPN al wel eerder deze week een antwoord waar ik iets aan heb en anderen misschien ook.

De Experiabox kon ik na nog een keer resetten wel in komen.

Bij installatie van de versterkers waren deze met de BWA in de naam zichtbaar in het netwerk. Daar kon ik op inloggen. Dit lukte 1 x. Daarna waren ze niet meer zichtbaar met BWA in de naam. Van de backoffice begreep ik dat dit niet een normale zaak is. De versterkers nemen de naam van het modem aan. Je krijgt ineens meerdere VRV.... te zien in de lijst met netwerken. Daar zaten dus die versterkers terwijl ik dacht dat het de normale Experiabox was. Daar kan ik nu gewoon op inloggen en heb een goede snelheid. Hulde aan de goede en snelle hulp van de KPN backoffice.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Rodigan12, Fijn dat je een antwoord van onze backoffice hebt gehad waar je iets aan hebt gehad en dit nog met ons deelt. Hier heeft iemand anders vast en zeker iets aan! Mocht je t.z.t. toch nog vragen hebben, dan kun je ze hier weer stellen. We helpen je hier graag verder. Voor nu wens ik je een mooi weekend!

Reageer