Beantwoord

Problemen met gamen

  • 11 May 2021
  • 40 reacties
  • 465 keer bekeken

Beste, hier in Velserbroek is het probleem niet opgelost. Helaas kom ik nu pas op de forums en kon ik niet eerder reageren.. bij het resetten van de modem heb ik tijdelijk een goede verbinding, maar dat kan na enkele uren weer voorbij zijn

admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 May 2021, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Hoi @Cryptomen . Zullen we dit topic als jouw centrale topic gaan gebruiken?

Ik zie dat je in meerdere oude topic reageert.  Die storingen die daar speelden zijn opgelost. We moeten dit dus even uniek behandelen.

Wat is er precies aan de hand? Heb je hoge ping? Hoe game je? Console/pc? Bekabeld/wifi? Welke game/platform? Alle info is welkom.

 

Beste Eric,

Heel graag. Ik game bekabeld op een desktop op zolder met een cat 6 kabel (extra kabel getest) op jullie kopernetwerk in Velserbroek. Heb sinds ruime twee maanden de problemen als genoemd in de topic(s), vanwaar mijn reactie(s). De ping is niet meer zo hoog als twee maanden geleden (rood kruis en tot 100 Ping), maar nog steeds dat gele kruis en nu uitschieters naar 40-50 Ping. Als ik de modem reset is het tijdelijk in orde; maar slechts voor enkele minuten/uren dat ik 0-20 Ping houd. Ik heb een experia box v10 en directe kabel in Port 1 naar mijn pc. Verder staat er een directe kabel naar mijn tv kastje en KPNsuper WiFi versterkers (op de begane grond allemaal).

Dank voor de extra info. Speel je via steam? Bij welke game(s) treedt dit op? Waar staan de servers waarmee je connect?

Hoe is het 'gewone’ internetten? Merk je vertraging of foutmeldingen?  En wat voor uitkomst geeft onze speedtest: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

 

Ik speel Fortnite en heb exact de problemen als genoemd in de topic. Ik speel op de EU servers en andere vrienden met wie ik speel (uit Haarlem bijvoorbeeld en die ook dan wel geen KPN hebben) hebben hier geen last van. 
 

Het gewone internetten lijkt vaak goed te gaan (voor zover ik het gebruik).

Ik zal als ik thuis ben een speedtest doen. Ik heb dit vaker gedaan en toen was alles normaal. Ook na contact met jullie klantenservice leek alles oke, die hebben een externe meting gedaan meen ik.

 

Maar zelfs in de creative modus (waar je normaal 0-3 ping hebt) krijg ik gele kruisen en hoge ping. Helaas moeilijk vast te leggen daar de pieken komen en gaan, maar bijgaand een voorbeeld.

 

En ongeveer iedere 10-15 seconden dit soort uitschieters, waarbij er rode strepen (storingen) door de balk lopen, packet loss optreed en die ping in creative naar de 30 schiet (in game zelfs 60-90 ping, wat normaal 20-25 was. Ik weet dat ze me aansluitpunt in de meterkast een keer vernieuwd hebben, dus mogelijk zit die toch niet goed. Wat mij ook opvalt is dat er dan ineens pieken in de download snelheid zitten van circa 160-200kb/s, terwijl dit normaal tussen de 0-20 is dacht ik. Verder haal ik met de speedtest dus maar 80mb/s terwijl ik betaal voor 200… (extra snel internet pakket).

Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Dat is nu gelukt volgens mij.

??

Wel jammer dat er vervolgens weer niemand op reageerd...

@Cryptomen . Dank voor je gegevens. Ter info: Het forum is geen ‘instant’ communicatiemiddel. Voor direct contact is bellen of chatten aan te raden.

Ik heb je lijn doorgemeten en kan niets geks vinden. Je verbinding kan plusminus 100/10 aan en dat krijgt ‘ie ook. 200 is geen optie bij jou.

Ik kan niet uitsluiten dat er routerings issues zijn maar het feit dat we momenteel niet overspoeld worden met meldingen van andere gamers is een redelijk betrouwbare indicator dat het probleem daar waarschijnlijk niet zit.

Je noemt resetten. Bedoel je daarmee het aan en uitzetten van de v10 of daadwerkelijk het resetgaatje 10 seconden indrukken? Mocht je dat laatste nog niet gedaan hebben wil ik je vragen om dat te proberen. 

 

Oké, dat wist ik niet - excuses. Ik heb nog geen reet gegeven, dat ga ik zo dan proberen. 
 

Mocht het aanblijven verwacht ik ook dat het interne routering issues zijn, aangezien jullie de lijn meermaals gemeten hebben en er vanaf de voordeur dus geen storingen zijn.

Oké, dat wist ik niet - excuses. Ik heb nog geen reet gegeven, dat ga ik zo dan proberen. 

Het is nog vroeg en ik moest even heel goed puzzelen, haha. Maar het kwartje viel, je bedoelt reset. ;-)

 

Mocht dit niet werken zou de volgende stap een trace zijn. En mocht jouw pc ook draadloos kunnen verbinden zou het fijn zijn als jij via je telefoon een hotspot kan maken en kijken hoe de verbinding op 4g is. 

Haha, dat ging niet helemaal goed… maar gelukkig begreep je hem! 
 

Ik heb een reset gedaan, maar de verbinding is nog steeds niet optimaal: streamen + game geeft echt nog behoorlijk problemen!

mijn PC kan helaas niet draadloos verbonden worden, dus weet even niet wat ik nu moet doen?

ps: wel raar dat KPN mij dan “extra snel” internet laat afnemen elke maand, maar dat het dus helemaal niet kan? Dan wil dat stop zetten en verwacht ik eigelijk ook een creditering van mijn kosten...

Jij hebt momenteel deze snelheidsoptie aanstaan: Sneller Internet tot 100/10

Heb jij of ken je iemand met een gaminglaptop die even langs  kan komen of die je kunt lenen? We moeten toch jouw pc als bottleneck uitsluiten. Heeft je pc de meest recente drivers (ook voor de netwerkkaart?)

Staat er niet per ongeluk een VPN of een antivirus programma de boel te vertragen? Als dit soort zaken moeten we eerst uitsluiten. 

Ik heb een laptop gebruikt en dit lijkt geen oplossing te bieden. Ook de laptop kent vertragingen

Okay. Dus samenvattend:

Je hebt met zowel pc als laptop via een directe, bekabelde verbinding naar de experiabox (dus geen switch of andere hardware ertussen) vertraging en ping issues bij het spelen van Fortnite.  De v10 heeft recentelijk een harde reset gehad zonder gewenst resultaat.

Kun je voor mij een trace doen naar de bewuste server(s) en die hier met mij delen?

 

Ja, nog steeds.. zie foto. En als

je mij kan vertellen hoe dat werkt, hoor ik het graag. Het probleem is overigens groter als er meer diensten worden gebruikt, zoals netflix van mijn vriendin naast het game aan staat.

 

Hierbij het resultaat

.

Tracing route to qosping-aws-eu-west-3.ol.epicgames.com [52.47.193.251]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254] 
  2    15 ms    14 ms     *     static.kpn.net [195.190.228.4] 
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    15 ms    15 ms    17 ms  nl-srk03a-ri1-ae-2-0.aorta.net [84.116.135.145] 
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *     

Het bizarre is dus dat de Ping niet altijd heeL hoog is, maar er wel altijd een kruis staat en ook echt voelbaar is dat dingen niet werken/heel laat reageren

Want op 27 (zie foto rood kruis)zou je normaal moeten kunnen spelen, maar het reageert alsof het 2000 Ping is