Ik vroeg me af of iemand een idee heeft wat ik kan doen. 😁
Ik denk dat het te maken heeft met de Experia V 10 die voor de Google Wifi apparaten staat. Het signaal is vanochtend om 07:00 omgezet, en tot 11:00 heeft de Fritxbox van XS4ALL nog gewerkt en ging alles goed. Maar sinds de monteur het kastje in de meterkast heeft vervangen (glasvezel) en daar de Experia V 10 op heeft aangesloten gaat het telkens mis. Elke 30 tot 90 minuten raken de Google Wifi apparaten de verbinding kwijt. De decoder (als enige direct op de Experiabox aangesloten met een dvs) blijft wel werken. Als het mis gaat is het enige dat ik kan doen de modem uit en aanzetten, en daarna andere apparaten zoals Philips Hue ook een reboot geven. Niet iets dat je elk uur wil doen.
Ik woon in een appartement waarbij de aansluiting in de meterkast zit, en de meterkast niet in de woning zelf (wifi via de Experia is daarom geen optie, dat signaal haalt de woning niet). Via een netwerkkabel komt vervolgens het signaal mijn woning in waarop de Google Wifi is aangesloten.
Ik denk dat het aan de Experia ligt omdat het vanochtend via de Fritzbox met KPN signaal nog wel goed ging, en omdat het opnieuw opstarten van de Experia de enige oplossing is. Ik kan dit helaas niet testen omdat de aansluiting in de meterkast is veranderd, en ik de Fritzbox niet tijdelijk kan terugplaatsen omdat de bekabeling anders is.
Iemand een idee?
Ik heb de Google Wifi apparaten al een reset geven, ook heb ik de Wifi apparaten direct om de Experiabox aangesloten (voor het geval de netwerkkabel van de meterkast naar mijn woning was beschadigd bij de werkzaamheden), maar beide zonder resultaat.
Beste antwoord door onne81
Bekijk origineel