Beantwoord

Problemen met Google Wifi na overstap naar KPN

  • 4 June 2019
  • 5 reacties
  • 406 keer bekeken

Reputatie 2
Ik ben vandaag overgestapt van XS4ALL naar KPN. Helaas ervaar ik al de hele dag problemen met mijn Google Wifi apparaten die de connectie met internet verliezen, met als gevolg problemen met de apparaten daarachter.

Ik vroeg me af of iemand een idee heeft wat ik kan doen. 😁

Ik denk dat het te maken heeft met de Experia V 10 die voor de Google Wifi apparaten staat. Het signaal is vanochtend om 07:00 omgezet, en tot 11:00 heeft de Fritxbox van XS4ALL nog gewerkt en ging alles goed. Maar sinds de monteur het kastje in de meterkast heeft vervangen (glasvezel) en daar de Experia V 10 op heeft aangesloten gaat het telkens mis. Elke 30 tot 90 minuten raken de Google Wifi apparaten de verbinding kwijt. De decoder (als enige direct op de Experiabox aangesloten met een dvs) blijft wel werken. Als het mis gaat is het enige dat ik kan doen de modem uit en aanzetten, en daarna andere apparaten zoals Philips Hue ook een reboot geven. Niet iets dat je elk uur wil doen.

Ik woon in een appartement waarbij de aansluiting in de meterkast zit, en de meterkast niet in de woning zelf (wifi via de Experia is daarom geen optie, dat signaal haalt de woning niet). Via een netwerkkabel komt vervolgens het signaal mijn woning in waarop de Google Wifi is aangesloten.

Ik denk dat het aan de Experia ligt omdat het vanochtend via de Fritzbox met KPN signaal nog wel goed ging, en omdat het opnieuw opstarten van de Experia de enige oplossing is. Ik kan dit helaas niet testen omdat de aansluiting in de meterkast is veranderd, en ik de Fritzbox niet tijdelijk kan terugplaatsen omdat de bekabeling anders is.

Iemand een idee?

Ik heb de Google Wifi apparaten al een reset geven, ook heb ik de Wifi apparaten direct om de Experiabox aangesloten (voor het geval de netwerkkabel van de meterkast naar mijn woning was beschadigd bij de werkzaamheden), maar beide zonder resultaat.
icon

Beste antwoord door onne81 6 June 2019, 13:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Onne81

heb geen oplossing voor je, Maar wel misschien "richting" waarin je kan zoeken.
Het valt mij op dat de Experia V10 moeite met mesh netwerken heeft.
Zo heb ik Sonosnet draaien in huis. Dat genereerd een meshnetwerk.
Draait het Meshnetwerk dan raken eens in de zoveel tijd (geen structurele vaste interval) de Wifi apparaten en bekabelde apparaten die gebruik maken van het internet , de verbinding kwijt.
Telefonie en de decoders werken dan nog wel, ware het niet dat de apps op de decoders niet werken. (eigenlijk alles wat van VLAN6 gebruik maakt)

Zet ik een eigen router achter de experiabox en laat ik die het DHCP werk doen ( dus bijna een soort bridge situatie , dus waar mijn eigen router praktisch al het werk doet en de experiabox alleen de verbinding met netwerk van KPN "regelt") dan heb ik die issues niet.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat wanneer ik de eerste aansluiting van mijn meshnetwerk (Sonos) via een Wifiversterker (eerste variant (de witte dus) laat lopen en spanningtree protocol aanstaat, werkt alles ook probleemloos.

Dus wellicht zit het hem in de mesh funactionaliteit van de google wifi accesspoints ?

(het is maar een gok )
Reputatie 2
Dank voor je tips @Triple_NL !

Ik merkte net inderdaad dat de decoder (op het tv signaal na) er eigenlijk ook niet meer aan wilde, dat was me niet opgevallen (de apps maar ook de gids). En als ik een laptop rechtsreeks op de modem aansloot werkt het dan tot het uit- en aanzetten ook niet.

Ik heb er daarom toch even een telefoontje aan gewaagd naar de klantenservice. De medewerker wilde mijn aansluiting doormeten maar kreeg gelijk een melding dat er iets was. Dus er komt morgen een storingsmonteur.

Ik hoop dat die het kan oplossen en dat de titel helemaal verkeerd gekozen blijkt te zijn. De frequentie is trouwens wel omlaag (vandaag pas 2 onderbrekingen).
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @onne81, Welkom bij KPN en uiteraard van harte welkom op ons forum. Ik lees dat je sinds je overstap problemen ervaart met je Google WiFi apparaten. Ik lees dat er een monteur langs komt, laat je nog even weten of het heeft kunnen fixen? Ook hoor ik graag van je wanneer het na het bezoek van de monteur nog niet werkt. Dan zoek ik mee naar een oplossing.
Reputatie 2
Hi @Marina_ . Dank voor je bericht. Het probleem bleek niet bij de Google Wifi te liggen, de volledige internettoegang valt weg, ook apparaten die direct op de Experiabox zijn aangesloten. Ik had een verkeerde aanname gedaan doordat het tv signaal wel blijft werken, maar door de opmerking van @Triple_NL over de apps op de decoder ben ik verder gaan kijken en heb ik mijn laptop ook bekabeld aangesloten. Dat werkte ook niet.

Je collega is een uur geleden vertrokken. De verwachting is dat het aan de NT ligt die moet worden vervangen door een nieuwer model. De monteur zei voor 95% zeker te weten dat de NT niet geschikt was voor mijn type aansluiting. Een juist model had hij alleen niet bij zich. Ik krijg vandaag of morgen een telefoontje voor een nieuwe afspraak. Dus hopelijk komt het snel alsnog goed, tot die tijd af en toe resetten...

Thanks.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @onne81, Soms doen we een aanname, komt ook omdat je toch ergens moet beginnen bij het zoeken naar de boosdoener 😉 Fijn dat er een mogelijke oorzaak is gevonden. Laat je weten hoe het is afgelopen? Mocht je nog vragen hebben in de tussentijd, dan kun je ze hier kwijt 🙂

Reageer