Beantwoord

Problemen met het modem en tv kijken

  • 23 November 2020
  • 20 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo , 

ik heb problemen met de modem ..

kan ik die omruilen voor een andere .

vriendelijke groet hannie 

admin: eigen topic aangemaakt en reacties verplaatst

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 November 2020, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Vertel eens tegen welke problemen loop je?

Mijn tv hapert . Dan doe ik de modem uit en weer aan . Dan heb ik weer beeld .. de tv ontvanger is al pas vervangen. Daar lig het niet aan .

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Hannie van wolfswinkel, welkom! Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik heb hier misschien iets wat kan helpen:

 

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. @Joep1965, wil graag helpen, niet u voor het hoofd stoten.

Als ik de tv  een half uur aan heb is het klooien.

Hier kunt u een eerste check doen op problemen.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Wat is er precies aan de hand?

Dat heb ik allemaal al gedaan .

Het services lampje heeft het nog nooit gedaan

Reputatie 7
Badge +14

Dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw modem! Wilt u alleen dit dan nog even doen?Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk kunnen ze u gauw helpen!

Misschien handiger geweest als de reactie’s die er onder stonden ook afgesplits werden van een 2 jaar oud topic waar dit werd gepost.🤔

Reputatie 7
Badge +28

dubbel : https://forum.kpn.com/internet-9/problemen-met-het-modem-519315

 

Ik heb het ingevuld en verstuurd . Wat nu !

Koffie drinken en wachten op bericht van een medewerker. Door drukte op het forum kan het enkele dagen duren. Als je echt niet kunt wachten, bel dan 0800-0402 en mocht je het daar opgelost hebben, laat het hier even weten.

 

Reputatie 7
Badge +14

Dan zullen ze zo snel als ze tijd hebben aan uw vraag toekomen. Want het is druk op het moment.

@Jeroen Ruiter, goede tip!

Hoi @Hannie van wolfswinkel . Vervelend dat je tv zo stoort.

Ik ben nog even benieuwd hoe jouw ontvanger is aangesloten. Loopt er een lange kabel van de experiabox naar jouw itv tuner? Of zitten er van die witte draadloze verbindingsets tussen?

 

Alleen in de meter kast  . En ik heb 3 WiFi  ontvangers van kpn  . Maar ik denk zelf  dat het de modem is .. service lampje  heeft het nooit gedaan .. volgens mij is de modem 3 jaar oud . Kan ik dat hier regelen voor een andere . Of moet ik daar voor bellen . 
groetjes hannie 

Maar je hebt dus wel zo'n stekker als hierboven in de meterkast gevonden? Dan is de kans ook heel groot dat er eentje in de buurt van je tv/ontvanger zit. 

Ik vraag dit met nadruk omdat deze apparaten vaak de storing veroorzaken die jij beschrijft. 

Het servicelampje hoeft niet perse te branden. Natuurlijk kan het modem stuk zijn maar ik wil graag die draadloze verbinding sets eerst uitsluiten. Kun je het netwerk-kabeltje dat uit jouw itv ontvanger komt eens volgen en kijken waar die naartoe gaat?

Er zit 1 in de meterkast .. veder nergens . Overal zit bij ons  in de muren internet pluggen .

Het zit niet dicht bij elkaar .. 

Ik kan ook even kijken . Als ik die  stopcontact doos van de kpn eruit trek wat het dan doet .. als dat niet werkt . Kom ik er morgen even op terug ..

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Ik ga maandag bellen ☎️. Het is nog steeds hopeloos . Ik moet elke keer de modem uit drukken . En dan heb ik weer een uurtje goed beeld .