Beantwoord

Problemen met internet

  • 8 February 2019
  • 10 reacties
  • 219 keer bekeken

Hallo,

Gisteren heb ik in een live chat gezeten en die heeft mij naar het forum doorverwezen in de hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Ongeveer 2-3 maanden geleden hebben wij onze internetsnelheid van 100mb verhoogd naar 200mb maar er kwam hier nog steeds maar rond de 90mb binnen.

Er is een storingsmonteur langs geweest, daarna is er nog iemand langs geweest en die zei dat het waarschijnlijk te maken had met de verbinding onder de grond en dat er gegraven moest worden. Maar ineens was het verholpen en hadden we 160mb snelheid binnen.

Nu zijn we nog geen paar weken verder en krijgen we weer maar 90mb, ondanks de snelheid heb ik ook 4x pakketverlies van 100%. Dit is getest met een traceroute naar de ea servers, maar het gebeurd ook met andere games.

Ik speel boven op de Xbox One via een draadloze verbindingsset, dit was eerst de dvs 200 en recent geupgrade naar de dvs 1200.
Daarop heb ik gisteren de test uitgevoerd (dvs1200 op laptop aangesloten) omdat ik dacht dat het misschien aand de dvs 1200 lag.
Maar vandaag heb ik de test ook uitgevoerd terwijl ik rechtstreeks met het modem verbonden was en kreeg ik zelfs 6x 100% pakketverlies.

Bij EA zeggen ze dat het probleem bij mijn isp ligt, de kpn chat kan mij helaas niet helpen.
Hopelijk is er hier iemand die met een oplossing kan komen.

Groet, Jordy
icon

Beste antwoord door JVO97NL 14 February 2019, 17:22

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jordy, welkom op het forum! Sorry voor de late reactie. Nog niet zo'n succes dus, deze snelheidsupgrade :(

Laat ik eerst even vragen hoe het er nu voor staat. Ik meet nu een snelheid van 155Mb (168Mb haalbaar). Dit ligt wat onder de verwachte snelheid maar wel een stuk hoger dan 90Mb. Ik zie ook dat er een monteur was ingepland maar die afspraak is geannuleerd. Bestaat dit probleem nog wel?

Een packetloss van 100% betekent niet veel meer dan dat je geen verbinding hebt met die server. Zou je (een screenshot van) de traceroute in een reactie kunnen plaatsen? Dan kunnen we iets duidelijker krijgen waar het precies mis gaat. Kun je toelichten wat er precies misgaat bij gamen? Werkt het helemaal niet of is de verbinding instabiel? Zijn deze problemen begonnen sinds de upgrade?
Hallo Joran,

bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad de afspraak geannulleerd aangezien ik gisteren nog in een xbox live chat gezeten heb en nog een aantal dingen geprobeerd heb, sindsdien is die niet meer weg gevallen.

De internetsnelheid is heel wisselvallig, de ene keer pakt die 90mb en de andere keer weer 150mb. Maar dat is nog niet zo het probleem.

Het gebeurd bij meerdere games dat ik ineens de connectie verlies met xbox live tijdens het gamen, ik moest die traceroute doen van ea en daaruit bleek dat ik 4x 100% pakketverlies was. Hun zeiden dat dat waarschijnlijk het probleem was en ik contact op moest nemen met mijn ips.

Ik heb 3 screenshots toegevoegd, 2 tests die ik van de week gedaan heb en 1 test die ik zojuist gedaan heb. Bij de eerste 2 heb ik 100 pakketten verzonden en de laatste maar een aantal aangezien het zo door blijft gaan voor alle 100 pakketten.

Er is al wel wat veranderd maar ik weet niet zeker of het nou volledig opgelost is of niet, maar ik neem aan dat die 100% pakketverlies niet hoort?
We hebben onze internetsnelheid ongeveer 3
maanden geleden verhoogd, de problemen zijn pas vorige week begonnen.

Reputatie 7
Badge +28
De screenshots geven geen probleem aan. De 100% packetloss betekent alleen maar dat die server niet op pings reageert. De ping is vrij hoog maar dat komt omdat easo.ea.com in de VS staat. Ik ga ervan uit dat je tijdens het gamen automatisch met een Europese server wordt verbonden en dat de ping veel lager ligt.

Als dit probleem is ontstaan sinds de overgang naar pairbonding is het mogelijk dat één van de twee lijnen niet goed werkt. In mijn metingen is dat wat lastig te zien maar de Experia Box houdt dit zelf wel bij. Kun je een screenshot maken van de volgende pagina?
  • Ga naar http://192.168.2.254 (eerste keer geen wachtwoord nodig)
  • Ga naar Status
  • Klik links op Geavanceerd
  • Maak een screenshot van de DSL link informatie
Alle waarden die je hier ziet geven informatie over de kwaliteit van de verbinding. Hopelijk kunnen we hier de oorzaak uit halen.
Ah oke, dat denk ik ook inderdaad.

Ik heb er een screenshot van gemaakt, ik hoop dat alles gewoon goed is nu. Sinds gisteren is die niet meer weg gevallen op net een keer na toen ik op ververs drukte maar dat zal daar wel mee te maken hebben.

Reputatie 7
Badge +28
Het ziet er -op dit moment- inderdaad prima uit. 28 uur geleden is waarschijnlijk de Experia Box opnieuw opgestart. Waar ik voornamelijk benieuwd naar was is of de showtime verschilt tussen beide lijnen. Dat betekent dat één van de lijnen opnieuw verbinding maakt terwijl de ander blijft werken. Dat kan voor flinke lag zorgen. Verder zijn de CRC fouten belangrijk, dat kan voor korte uitval van de verbinding zorgen. De snelheid van beide lijnen is ook ongeveer gelijk en je haalt de 200Mbit met gemak. Dit ziet er dus allemaal prima uit :)

De upgrade van de DVS200 naar de 1200 was sowieso wel een goed idee. De laatste kan veel hogere snelheden aan en kan beter omgaan met storingen. Als het nu goed is stel ik voor dat je het even een paar dagen aankijkt. Als de storing toch weer terugkomt, kun je dan een nieuwe screenshot maken van de pagina in de Experia Box? Ben ik benieuwd of we dan wel wat kunnen zien.
Dat is mooi, maar zojuist viel die weer een keer weg. Het ging de hele dag goed en ineens valt die 2x achter elkaar weg. Ik heb een nieuwe screenshot gemaakt, er is niet veel verschil te zien.

Ik zal het de komende dagen nog even aankijken en mocht het toch weer vaker gebeuren dan zal ik het laten weten. In ieder geval bedankt!

Vanochtend alweer 2x weg gevallen en zojuist weer, ben gelijk naar de site gegaan en een screenshot van gemaakt en zie een heel groot verschil in fec down errors.

Ik weet niet wat dit betekend maar ik denk dat daar dan het probleem ligt?
Vanochtend alweer 2x weg gevallen en zojuist weer, ben gelijk naar de site gegaan en een screenshot van gemaakt en zie een heel groot verschil in fec down errors.

Ik weet niet wat dit betekend maar ik denk dat daar dan het probleem ligt?

Het is uiteindelijk opgelost! Het bleek om een simpele update te gaan van de dvs haha
Reputatie 7
Badge +28
Klinkt goed, hoop dat het nu stabiel blijft! Alle screenshots van de Experia Box geven een keurige lijn aan dus dat mag het probleem niet zijn. Ik hoop dat je nu weer ongestoord kunt gamen 🙂

Reageer