Vraag

Problemen met internet snelheid , verlies van 30 / 40% op kpn kompleet pakket

• 2 juni 2017
  • 15 reacties
  • 606 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb kpn kompleet met een bijbetaling van 100 mb inet snelheid.

Nu wil ik een klacht indienen want ik krijg maar binnen 60/70 mb.
Dit is een verlies van 30/40%.

Pairbonding kan niet omdat de kast daar niet tot beschikbaar is en de snelheden zijn geconstateerd ook door de monteur.

Hoe dien ik nu een klacht in want ik wil hier ten zeker een compensatie voor.

Mvg P

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Je krijgt hier geen compensatie voor omdat het abonnement tot 60mbit loopt, je een snelheidsverhoging aan hebt gevraagd tot 100 mbit en je 70 mbit haalt. Het zijn tot-snelheden. Als je die 100mbit afneemt haal je die niet per definitie. Ik ben het wel met je eens dat dat vervelend is.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @P.Mutsaerts, wat Anne Dijkstra hierboven beschrijft is de juiste informatie. Heb je dan wel eens naar Fourstack gekeken wat je verbinding aan kan? Als je dat niet haalt die 100 Mbit/s, is het dan niet beter om die extra € 2,50 per maand uit te zetten? Want deze dienst kun je maandelijks aan en uit zetten. Deze keus laat ik in aan jou over. Maar zo hou je wel weer € 2,50 per maand op je rekening. 🙂
Beste @annedijkstra2 en @DennisSchreve

1. het is geen 60 mbit maar 20mbit.
https://gyazo.com/a25980c7c4d72f6e6834234c319534cf
2. ik heb in het begin 110 gehad als top en had 95 als laagste.
3. het is 5 euro per maand meer wat ik betaal.

dus het is wel zeker haalbaar.
Ook weet ik dat als je onder de 80 mbit komt dat dat een slecht teken is en dat er actie ondernomen moet worden.

En hoezo geen compesatie, kpn staat er voor kwaliteit. Die leveren jullie nu niet.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @annedijkstra2 en @DennisSchreve

1. het is geen 60 mbit maar 20mbit.
https://gyazo.com/a25980c7c4d72f6e6834234c319534cf
2. ik heb in het begin 110 gehad als top en had 95 als laagste.
3. het is 5 euro per maand meer wat ik betaal.

dus het is wel zeker haalbaar.
Ook weet ik dat als je onder de 80 mbit komt dat dat een slecht teken is en dat er actie ondernomen moet worden.

En hoezo geen compesatie, kpn staat er voor kwaliteit. Die leveren jullie nu niet.
Mag ik jou vragen hoe je de snelheid gemeten hebt, heb je dit bekabeld gedaan? Want met een bekabelde verbinding heb je wel de exacte snelheid. Met Wi-Fi heb je namelijk geen stabiele verbinding op de meting. Zou je na de meting een screenshot willen plaatsen? Alvast bedankt. 🙂
beste @DennisSchreve,

zoals vernoemd is dit ook geconstateerd door de monteurs.
ja bekabeld, via ookla en heb vanuit de modem na pc Cat 6 liggen.

https://gyazo.com/20117fc56231bfa5f55838ff4bd3e087

gr peter
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik wil graag nog wat toevoegen en samenvatten zodat er één compleet antwoord gegeven kan worden. Hierdoor kunnen klanten die zoeken naar hun probleem ook makkelijk een compleet antwoord vinden. Er kunnen namelijk meerdere oorzaken zijn.
Ik maak in mijn uitleg van de begrippen abonnementssnelheid en lijnsnelheid, dat is de snelheid die je maximaal kan halen volgens je abonnement respectievelijk volgens je lijn.

Abonnementssnelheid

Zoals @annedijkstra2 zegt betaal je voor een tot snelheid. Dit is bij alle providers zo, maar, volgens de gedragscode internetsnelheid dient een provider zich in te spannen om zoveel mogelijk bandbreedte te bieden. Let wel op dat niet alle providers aangesloten zijn bij deze gedragscode.
KPN zal in een aantal gevallen dan ook Bonding aanbieden wanneer de abonnementssnelheid niet gehaald kan worden.
Tijdens het bestellen wordt zowel de abonnementssnelheid als de verwachte haalbare lijnsnelheid weergegeven.

Lijnsnelheid

Bij DSL is het zo dat de snelheid langzaam minder wordt naarmate de afstand en dus Attenuation groter wordt.
Via deze site kan je de haalbare lijnsnelheid zien. Die site houd rekening met de technieken, afstand, kwaliteit van koper, aantal aderparen en nog wat andere factoren. In de bijna alle gevallen zal deze snelheid dus accuraat zijn.
Als je geïnteresseerd bent in waar KPN allemaal wijkcentrales/straatkasten heeft vanuit waar je DSL verbinding komt, kijk dan hier.

Oplossing

In dit geval is het mij nog niet helemaal duidelijk waar het mis gaat. Ik vermoed namelijk dat er iets met de DSL lijn is of dat je abonnement is aangepast.

Hierom zou ik graag de DSL waarden zien (die zijn te vinden in je modem onder Status). Als je de precieze locatie van deze waarden wilt weten dan verneem ik graag welk modem je gebruikt.
Het zou namelijk zomaar kunnen dat die is bijgesteld door ALR (de techniek die de snelheid aanpast om de stabiliteit op te schroeven), dat is meestal terug te zien in de DSL status.

Zou je verder ook willen nakijken of je het Instap abonnement + upgrade hebt en niet toevallig het Standaard pakket? Of heb je dat bij je vorige bericht al gedaan?
De snelheid die je meet (~70/~30) is namelijk de snelheid die je met het Internet Standaard abonnement kan verwachten.

Geeft deze site nog steeds aan dat de ~90-100 mogelijk is?

Robin
@RobinFlikkema,

Jullie denken echt dat ik onzin uitkraam volgens mij.
Ik woon 255 meter van de kast af.

IK HEB VTV HET OOK RUIM GEHAALD DUS IK KAN hET AAN !!

dat geef ik toch aan me berichten

en er zijn al 3 monteurs geweest die ook hebben gemeten dat ik het niet haal !!!!!

en als jullie geen compersatie geven. maar wel pleiten dat jullie kwaliteit leveren komen jullie afspraak betreft kwaliteit zeker niet na.

Admin: bericht aangepast i.v.m. ongepast taalgebruik en adresgegevens uit bijlage gehaald
Reputatie 7
Badge +30
Ik geloof dit best, ik begon daarom ook als eerst met de DSL status. Ik vermoed namelijk dat daar iets mis is, maar daar hebben de vorige forumgebruikers niet naar gevraagd.
Zou je de DSL status alsnog kunnen plaatsen?

Verder stel ik persoonlijk het christelijk schelden niet op prijs en ik wil je dan ook vragen om hier mee te stoppen.
@RobinFlikkema`

zie bovenstaande gyzo link ?
Reputatie 7
Badge +30
@RobinFlikkema`

zie bovenstaande gyzo link ?
Sorry, volgensmij begrijpen we elkaar verkeerd. Je hebt nu een screenshot van Fourstack geplaatst waarop duidelijk te zien is dat de 100 haalbaar moet zijn.

Ik zinde persoonlijk op de Status pagina van het modem. Deze geeft namelijk de wat technischere details weer waar misschien uit te halen is waar het fout gaat.
Inloggen op het modem doe je via http://192.168.2.254/ en bij de V9 en H220N staat de DSL status in de 3e tabel van Status - Wan Connecten. Bij de V10 is dit onder Status - Geavanceerd.

Verder heb ik een deel van de gegevens van het adres wat in je screenshot staat er bij. De straatkast is inderdaad zo'n 200 meter verder. Maar opmerkelijker, op dit adres is helemaal geen DSL lijn geactiveerd.

Robin
@RobinFlikkema

https://gyazo.com/9f170fa571e9ad9eca549fb75a1a7085
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Alhoewel ik eerst aan ALR dacht, zoals ik ook in mijn eerste reactie aangaf weet ik dat nu niet helemaal zeker.
Persoonlijk zou ik in iedergeval zeggen dat de Attenuation wat te hoog is voor de afstand, maar dat hoeft niet direct een probleem te zijn. Verder is de noise margin erg laag (door adaptive sync) wat zou betekenen dat ALR niet heeft ingegrepen om de stabiliteit omhoog te krijgen.

Ook de attenuation Up is wat gek voor deze afstand. Normaliter zou dit lager moeten zijn dat de down. Een goed voorbeeld hiervan is mijn Attenuation van 0.4 tegenover 2.7 op praktisch dezelfde afstand.
Dit is dan ook weer gerelateerd aan de lage Attainable rate up, terwijl de actual veel hoger zit. En ik denk dat de output power hier ook aan gerelateerd is. Die zou ik in een perfecte situatie namelijk op -11 schatten

Persoonlijk zou ik dan ook willen zeggen dat een monteur misschien verstandig is, mits er in je huis niets is aangepast. Maar ik ben ook benieuwd wat bijvoorbeeld @Joran of @Koen zegt over de DSL status. Zij komen hopelijk morgen aan je topic toe.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi P.Mutsaerts, welkom op het forum! Vervelend dat je snelheid nu een stuk lager is dan een tijd geleden. Ik zie dat Anne, Dennis en vooral Robin je al van heel wat info hebben voorzien 🙂

Graag zoek ik verder voor je uit waar dit probleem precies vandaan komt en hoe we dit kunnen oplossen. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer je daarop? Dan ga ik aan de slag.
@Joran @Koen,

Is er al wat bekend lees hierboven.

gr peter
Reputatie 1
Hoogstwaarschijnlijk heb je een V9 modem deze traint niet hoger in dan 77MBps Zou je deze vervangen voor een V10 haal je makkelijk de 100mbps

Reageer