Beantwoord

Problemen met internetverbindingen

  • 5 March 2021
  • 9 reacties
  • 69 keer bekeken

Sinds een aantal maanden hebben we met grotere of kleinere regelmaat problemen met wegvallend internet op de Xperiabox (V10A). Zowel de wifi als het bedraad internet als de tv valt dan even uit (meestal 3 minuten). Soms 1x per dag, soms wel 5x per dag. Soms iets langer, soms iets korter. De Xperia box kleurt dan rood, terwijl het inkomende signaal goed lijkt te zijn. We hebben de box talloze malen gereset, maar het helpt niet echt. We hebben het abonnement van 50 naar 100 Mb opgehoogd - we zijn met twee volwassenen en twee tieners geheel afhankelijk van het internet momenteel voor school en werk. KPN bellen hielp niks - ook daar werd gezegd: we meten de verbinding, die is goed, het kastje (V10A) is gereset, en nu moet het werken. En bel bij storing… Maar die duurt te kort voor bellen - maar te lang voor een toets op school.

Ik heb gevraagd om een nieuwe box, maar kon die niet krijgen. Ik wil zelf ook wel een betere kopen, maar weet niet zo goed of dat wel kan. Graag advies, we worden er inmiddels wanhopig van.

 

icon

Beste antwoord door RB22 7 March 2021, 07:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem en gebruik he dit soort dingen?

 

We hebben een switch omdat we onze PC's bedraad willen aansluiten (de bekabeling ligt in het huis). Het wifi signaal is zwak van de V10A, en door de plek in het huis waar onze verbinding binnenkomt, reikt het signaal niet ver genoeg. Dus boven ook nog een extra modem + andere wifi. Ik had tot oktober nooit een probleem hiermee. Heb nog een nieuwe switch gekocht, om zeker te zijn dat het daar niet aan lag, en ook tweede modem vervangen.

 

Als je met bekabelde versterkers kunt werken - lijkt me goed idee. Maar kun je daar ook nog weer een (of liefst twee of drie) kabel(s) op aansluiten? Wil niet graag naar Wifi met PC's

Badge +19

De experia wifi's zouden een uitkomst voor je zijn. Op iedere etage plaats je er één. Desnoods gebruik je nog een extra switch. Overigens moet een switch igmp snooping ondersteunen als je gebruik maakt van tv van KPN. Begin eens met de wifimanager haal dan  wel alles los van het modem.  Dus alleen een werkend modem. Laat even weten hoe het afloopt. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RB22, je geeft aan dat zowel wifi als bedraad internet en óók de tv uitvallen, dat gebeurt gelijktijdig? En dat gaat zowel om apparaten die zijn verbonden met de Experia Box, als om apparaten die zijn verbonden met dat andere modem? (en wat is dat precies voor een apparaat?)

Als echt alles er op het zelfde moment uit ligt, wat is er dan gaande bij je Experia Box? Branden er dan bepaalde lampjes niet of in een andere kleur dan normaal? 

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik de lijn vanaf hier doormeten!

 

 Hi @Maja_ , dank voor je antwoord. Ik heb een Experia box daaraan TV en een switch. Vanuit die switch heb ik bedraad internet naar 2 etages. En daar heb ik ook een router voor Wifi op beide etages (bedraad aangesloten op de switch). 

 

Gisteren waren de storingen weer heel erg, toen heb ik KPN opnieuw gebeld. Ik dacht zelf dat er iets met de Experia Box was, en dat leek nu ook te blijken uit het doormeten ze op afstand deden. Dus ik krijg een nieuwe Experia Box, en ik hoop dat dat gaat helpen. 

Als er een storing is, gaat lampje op rood op de box. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, rode lampjes zijn foute boel :wink: Top dat er een nieuwe onderweg is, mocht het probleem tóch blijven bestaan nadat die aan is gesloten, trek je dan weer aan de bel hier? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Alles in orde met de nieuwe Experia Box @RB22?

Hi @Maja_ , het bedrade internet werkt nu goed, Helaas nu problemen met wifi - die is instabiel. Ook werkt de tv soms niet - we resetten bijna elke avond het tv kastje (soms een paar keer), dan werkt het weer. Dus helemaal ideaal is het nog niet, maar wel iets beter dan eerst.

 

Reputatie 7
Badge +20

Toch wel enige progressie dus gelukkig!

Wat betreft de wifi; de nieuwe Experia Box zal vermoedelijk anders ingesteld staan dan de oude, zou je de WifiManager willen doorlopen om dat aan te pakken?

Dat van de tv, wat gebeurt er precies waardoor jullie gaan resetten? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien of is er iets anders aan de hand? Enwas dat probleem nog niet aanwezig met het oude modem?