Beantwoord

Problemen met KPN en Reggefiber

  • 10 July 2020
  • 18 reacties
  • 296 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben al enkele weken bezig om internet te krijgen op mijn nieuwe adres. Mijn dossier is inmiddels zo lang dat ik me afvraag of mensen het nog snappen.

Ik heb een NTU waarop het lampje 'glas'  niet brand. Monteur eindelijk na een fout van KPN vanmorgen geweest (3 weken later dan gepland), echter na 5 minuten alweer vertrokken omdat hij niets kon doen. 

Hij verteld dat bonnetje bij Reggefiber ligt en Reggefiber op hun beurt dat alles goed is in het systeem en de glasvezelaansluiting al vanaf 30 mei actief is (heb ik idd bericht van ontvangen).

Wie kan mij nu eens helpen , en niet met meneer ik begrijp het ik ga kijken wat ik kan doen, maar nu eens echt helpen en zorgen dat het gaat werken. Dit is echt een hele slechte zaak en reclame voor beide bedrijven.

Groeten van een erg ontevreden nieuwe klant

icon

Beste antwoord door Ward_ 16 July 2020, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Goed dat je hier je verhaal verteld. Hier wordt je altijd goed geholpen. Een medewerker gaat hier zeker op reageren. Dit kan wel even duren nu in het weekend. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. Dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.

Hallo @R. Roozeboom , Reggefiber bestaat niet meer, heet nu KPNNetwerk.

 

Reputatie 2

Klopt alleen zo werd het door de monteur genoemd, maar idd NetwerkNL is de naam, het probleem blijft hetzelfde :laughing: 

Klopt alleen zo werd het door de monteur genoemd, maar idd NetwerkNL is de naam, het probleem blijft hetzelfde :laughing: 

Hallo @R. Roozeboom , was ook maar een grapje.

De ‘ouwe hap' bij PTT=KPN denkt nog steeds in ‘Reggefiber’=KPNNetwerk.nl

Het toeval wil dat bij een familielid laatst door KPN glasvezel in de straat/wijk werd aangelegd en de glasvezel zelf staat ook nog Reggefiber op gedrukt, het is al jaren geen Reggefiber meer, maar ze maken dus eerst de ‘ouwe troep’ op.:relaxed:

Ik heb een stuk glasvezelkabel meegekregen waar het op staat.

Reputatie 2

Dit is mijn situatie momenteel... en zo al sinds zeker 25 juni

 

Reputatie 7
Badge +10

De monteur zou een "geen licht" ticket hebben moeten inschieten bij Reggefiber. Want dat is er aan de hand, er is geen licht vanuit de PoP. Daarom brandt het glaslampje niet. Dat wordt gewoon binnen drie dagen opgepakt als storing. Ik vraag me dan af of die monteur wel echt een "bonnetje" heeft ingediend.

Dit moet jij niet zelf bij Reggefiber gaan navragen want de kans is groot dat de betreffende klantenservice niet kan zien wat er gebeurd is. Dit is een zaak tussen provider en Reggefiber.

@JanD Reggefiber is nog steeds de juridische naam, vandaar ook die buizen met die naam erop. KPN Netwerk NL is alleen een label ,niet een apart bedrijf  of een bedrijfsonderdeel.

Reputatie 2

Beste _Ward , dank voor de reactie. Ik begrijp niet waarom het dan bij mij zo lang moet duren als dit normaal 3 dagen duurt. KPN zegt instructies te hebben gegeven aan NetwerkNL en NetwerkNL zegt dat zij niets ontvangen hebben, dus het zou fijn als KPN nu eens de telefoon oppakt en NetwerkNL belt en uitlegt wat er fout gaat en wat de bedoeling is, dan kan ik wellicht snel genieten van tv en internet.

Reputatie 2

Tot op heden nog niets vernomen van KPN. Storingsticket nooit ontvangen door NetwerkNL terwijl er al 4 gemaakt zouden zijn volgens zeggen.  Echr zo'n slechter service heb ik nog nooit meegemaakt. Dat ze zich meest duurzaam noemen is echt volslagen krankzinnig 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum @R. Roozeboom! Fijn dat je het forumprofiel ingevuld hebt. Daarmee heb ik gelijk kunnen kijken naar de status. Wat ik zie is dat wij inderdaad al wel een afmelding van KPN NetwerkNL hebben gekregen dat de boel klaar zou moeten zijn. Ik zie ook dat er een nieuwe monteur gepland staat voor donderdag. Wat ik niet kan zien is wat er nou aan de hand was tijdens de vorige afspraak en of die monteur hier inderdaad een melding voor heeft ingediend. Op dit moment kunnen we dan ook niets anders dan die afspraak van donderdag afwachten. Als er op dat moment nog steeds geen licht is, kan die monteur alsnog een melding maken hiervoor. Beter dan dit kan ik het op dit moment niet maken.

Reputatie 2

Beste Erik_ 

 

Dank voor je bericht. Ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand was. De monteur van KPN is welgeteld 5 minuten binnen geweest en heeft toen contact opgenomen met iemand (wie precies weten we niet) maar hij vertelde mijn vriendin dat hij niets kon doen, er was geen ‘licht’ en hij vertelde dat dit bij Reggefiber lag, dat zij dit moesten oplossen. Ik heb inmiddels uren met KPN gebeld en iedereen zegt dat er een ticket is aangemaakt, alleen als ik ernaar vraag kunnen ze het nummer niet opgeven want dan is het antwoord: “ja dat is heel raar, ik zie helemaal geen nummer". 

 

Het kan heel makkelijk opgelost worden door de backoffice telefonisch contact op te laten nemen met Reggefiber om uit te leggen wat het probleem is. Waarschijnlijk zit ik al vanaf 30 mei (toen Reggefiber alles aangesloten heeft en hiervan melding heeft gemaakt) te wachten op een softwarematig vinkje.

Ik weet zeker dat eer donderdag nog geen licht is, maar kan je wel vertellen dat het donderdag opgelost gaat worden, de deuren gaan dicht en de monteur gaat niet eerder de deur uit.

Reputatie 7
Badge +10

Beste Erik_ 

 

Dank voor je bericht. Ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand was. De monteur van KPN is welgeteld 5 minuten binnen geweest en heeft toen contact opgenomen met iemand (wie precies weten we niet) maar hij vertelde mijn vriendin dat hij niets kon doen, er was geen ‘licht’ en hij vertelde dat dit bij Reggefiber lag, dat zij dit moesten oplossen. Ik heb inmiddels uren met KPN gebeld en iedereen zegt dat er een ticket is aangemaakt, alleen als ik ernaar vraag kunnen ze het nummer niet opgeven want dan is het antwoord: “ja dat is heel raar, ik zie helemaal geen nummer". 

 

Het kan heel makkelijk opgelost worden door de backoffice telefonisch contact op te laten nemen met Reggefiber om uit te leggen wat het probleem is. Waarschijnlijk zit ik al vanaf 30 mei (toen Reggefiber alles aangesloten heeft en hiervan melding heeft gemaakt) te wachten op een softwarematig vinkje.

Ik weet zeker dat eer donderdag nog geen licht is, maar kan je wel vertellen dat het donderdag opgelost gaat worden, de deuren gaan dicht en de monteur gaat niet eerder de deur uit.

 

Ik denk dat geen enkel bedrijf, ook KPN niet, goed reageert op bedreigingen… Met dit bericht loop je kans dat er helemaal geen monteur meer komt.

 

@Erik_ Je mag me wel even het adres DM-en, dan kan ik zien of er storingstickets zijn en wat de status ervan is.

Reputatie 2

Ik moet dat ook niet doen, excuses daarvoor maar ik wordt er zo verdrietig van, ik kan nergens terecht en krijg het gevoel dat niemand mij wilt helpen. Al mijn buren hebben internet inmiddels en ik zit sinds 30 mei te wachten, ondanks het bericht dat alles actief is en ik kan genieten van mijn producten.

Iedereen vind het heel vervelend, corona dit - corona dat, alle respect daarvoor maar kom op, we laten mensen op de maan maar dit kan niet opgelost worden\? Ik kan daar gewoon niet bij met mijn hoofd,

Reputatie 7
Badge +30

Je gevoel in deze is begrijpelijk, @R. Roozeboom, dus ik interpreteer je opmerking ook als de uiting van frustratie die het is. Maar onderschrijf wel wat Ward ook zegt, dit soort opmerkingen zijn niet zo handig, vooral niet zo publiekelijk.

We willen je zeker helpen, wat dat betreft ben je hier ook aan het juiste adres in dat wij net wat meer tijd en mogelijkheid hebben om dingen uit te zoeken. Het blijft alleen wel lastig omdat KPN de internetprovider en KPN de netwerkbeheerder juridisch aparte bedrijven zijn. Waardoor we niet zomaar dingen van elkaar kunnen inzien en we voor het doen van dingen afhankelijk zijn van specifieke processen. 

Ik heb contact gehad met Ward, die ook al aangaf dat jij je adres inmiddels met hem gedeeld hebt. Aan de kant van Reggefiber/KPN NetwerkNL is alles in orde en netjes afgemeld en geen storing bekend. Aan onze kant zie ik ook niets dat wijst op een onderliggend probleem. Het enige dat ik zie is dat die monteur is geweest vorige week, en dat er rond diezelfde tijd een herplanverzoek is ingediend voor een nieuwe monteursafspraak. Maar niets over dat er een probleem zou zijn met de verbinding of het signaal. En, daarnaast, monteurs kunnen ook in de centrale om het signaal te checken. Het enige wat ik kan bedenken dat er aan de hand kan zijn geweest is dat de monteur geen sleutel had om in de centrale te kunnen kijken. Waardoor hij de installatie op dat moment niet kon uitvoeren. Maar dan had hij dat ook gewoon kunnen uitleggen als dit het geval was. Al met al, het is duidelijk dat het hier aan onze kant fout is gegaan.

Op dit moment kunnen we  niets anders dan afwachten tot de monteur van morgen. Ik verwacht dat de installatie dan goed uitgevoerd kan worden, inclusief controle in de centrale als je glaslampje dan nog steeds niet brand. 

Reputatie 2

Beste Erik,

Dank voor je bericht, het was inderdaad getypt in mij  emotie tegen beter weten in. Geeft wel aan hoe ik er momenteel in sta, maar het is niet goed dat besef ik me. Excuses hiervoor! 

We wachten morgen af en hopelijk ben ik dan een tevreden nieuwe klant en kan ik genieten van internet en tv en thuiswerken.

Ik hou je op de hoogte

 

Met vriendelijke groeten 

 

R. Roozeboom 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoe is het vandaag gegaan?

Reputatie 2

Fantastisch geholpen, monteur begreep niet dat het niet eerder opgelost was. Kabel was niet aangesloten in de PoP kast... erg slordig vond hij. Nu blije nieuwe klant

Reputatie 7
Badge +10

Fantastisch geholpen, monteur begreep niet dat het niet eerder opgelost was. Kabel was niet aangesloten in de PoP kast... erg slordig vond hij. Nu blije nieuwe klant

Gelukkig maar!!

Zo had het de eerste keer moeten gaan dus.. 

Mensen maken fouten en dat de kabel niet was aangesloten is een fout van de eerste aannemer (Volker Wessels). Maar dat had die eerste KPN monteur gewoon mogen oplossen.

Fijn dat het nu werkt.

Reputatie 7
Badge +30

Fantastisch geholpen, monteur begreep niet dat het niet eerder opgelost was. Kabel was niet aangesloten in de PoP kast... erg slordig vond hij. Nu blije nieuwe klant

Heel goed om dit te horen, R. Roozeboom!

Inderdaad, zoals Ward al zegt, mensen maken fouten. In dit geval eentje aan beide kanten. Sorry dat je hierdoor langer hebt moeten wachten. Wens ik je verder heel veel plezier met je diensten :)