Beantwoord

Problemen met mijn vaste diensten

  • 11 November 2019
  • 28 reacties
  • 228 keer bekeken

sinds ongeveer 2 maanden hebben we problemen met :tv. internet en of wifi.

De foutmeldingen waren :. tv ontvanger geen verbinding met…

                                               ethernet heeft geen geldig ip configuratie

                                               ip configuratie mislukt.

                                               wel een wifi signaal maar geen internet

Door monteur modun en glasvezel kast vernieuwd.

Daarna bijna alle klachten weer gehad, behalve tv.

Volgens monteur kon het ook aan ingang glasvezel liggen in de centrale

Wat kan ik er nog aan doen voor kpn eruit vliegt !

 

icon

Beste antwoord door De Lonbigbear 19 November 2019, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @De Lonbigbear, welkom terug! Wat jammer om te lezen dat je nog steeds zoveel problemen ervaart. Je geeft aan dat de monteur vertelde dat het ook aan de ingang glasvezel in de centrale kan liggen. Heeft hij ook aangegeven dat je opnieuw contact op kunt nemen met ons als je er weer tegenaan loopt? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? Welke Experia Box gebruik je?

klop ik mag het weer melden als er problemen zijn, de experiabox is een 10 a, maar denk nu dat er een combinatie fout is van diverse items.
Schijnt regelmatig voor te komen dat android telefoon problemen heeft met ip configuratie mislukt,
Laptop foutmelding netwerk heeft geen geldig ip configurtie.
Soms is de google home mini ineens verbinding kwijt.
Tot nu is alleen de melding van tv ontvanger dat er geen verbinding is met modem niet meer voor gekomen,
Voor de reparatie  was het signaal niet goed volgens de  HD   kpn, nadien niets meer gehoord.
De problemen zijn niet regelmatig, want het blijf nu zoeken naar……….



 

Reputatie 7
Badge +30

Begrijp ik goed dat je problemen met internet nu dan wel verholpen zijn? Je kunt sowieso ook eens proberen om de tv-ontvangers te resetten. Ervaar je het trouwens op beide ontvangers? Je zou ook eens kunnen kijken of je ze om kunt ruilen, wellicht is er iets met de bekabeling tussen de ontvanger en de Experia Box niet in orde. 

hoop geen klachten meer te krijgen, neem alle tips mee, en kom er anders weer op terug

bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Yes, helemaal goed!

wat zorgt dat er een ip adres word gegeven, nl vandaag een tweede android telefoon te verbinden met modem, helaas dat kwam er niet, bleef ook hangen op ip configuratie mislukt.
Dit is op te lossen door stroom eraf en weer erop, is er geen makkelijker manier ?

Hoop een keer storing vrij te zijn, vaak is google mini de verbinding kwijt

Reputatie 7
Badge +30

Je zou nog eens kunnen proberen om de V10A volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wellicht dat dat soelaas biedt. Anders ben ik bang dat dit, hopelijk tot een volgende update, voor dit moment even niet anders is :-(.

Al meerdere keren terug gezet naar fabrieks instellingen, later zelfs mijn gsm.
Iedere keer geen geldig ip adres, gisteren twee keer, meestal gebeurd het als ik weg ben geweest.
Dus buiten het wifi bereik,vandaag weer iets veranderd hier in huis, en weer afwachten.
Denk er zelfs over er een aparte router achter te zette, geen idee hoe, maar volgens zoon is het een eitje?

Kan idd hd wel weer bellen, maar is blijf moment opname !

Reputatie 7
Badge +30

Dan kan ik je van harte dit topic over het gebruik van een eigen router achter de Experia Box aanraden! Neemt niet weg dat het gewoon goed zou moeten werken natuurlijk..

gaat er mee werken tzt als de foutmelding weer terug komt,sinds vandaag 24 uur wat zeg ik 24 uur geen melding, na het een en ander veranderd gisteren.
vraag me niet wat ,dat was veel .

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Laten we inderdaad hopen dat het nu gewoon klaar is :-)

inderdaad we hopen dat het zo blijf, en soms problemen is acceptabel. tot nu geen problemen meer gehad.
Alleen wat was het,denk toch dat het te maken heeft gehad,met iets wat twee maanden is gebeurd, update of iets dergelijks?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik durf het je niet te zeggen, we hebben geen update gehad de afgelopen maanden!

weer te vroeg gejuicht,eert vanmorgen even wifi weg bij apple tablet van mijn vrouw, kort daarna  roep google home mine kan geen verbinding maken met netwerk, ondertussen wifi gsm ook weg, zie foto:

 

Ik weet het niet meer .

 

Reputatie 7
Badge +30

Dit is echt flink balen :-(. Ik heb op dit moment geen andere oplossing, ben ik bang..

Volgens internet moet je het een en ander proberen met "beveiliging " settings,hoe nog even vol,sommige foutmeldingen kan ik niet vertalen,bv geen internet wel wifi, alles herstarten en werk weer,ip configuratie mislukt idem dito,waar is die wel bekende speld

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zal het morgen hier nog even in de groep gooien, misschien komen er nog ideeën. Zelf ben ik er pas woensdag weer, dus dan krijg je opnieuw een reactie van me!

en de verbinding is weer weg, dus ff stroom eraf er weer erop. dit is bij de laptop

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @De Lonbigbear! Aangezien Marcia er woensdag weer is, reageer ik even. Zodra je bovenstaande probleem ervaart, zou je dan eens alleen het glasvezelkastje even stroomloos willen maken, en daarna de stekker er weer in willen doen? Ik ben benieuwd of dan de verbinding ook weer tot stand komt.

oke zal het proberen, kom niet steeds op vaste tijden

Reputatie 7
Badge +25

oke zal het proberen, kom niet steeds op vaste tijden

Nee snap ik inderdaad. Laat maar weten of dat werkt. Er is een kans dat we alsnog weer een monteur laten langskomen, maar eerst even kijken wat er gebeurt.

vandaag “last “ met de laptop die aangesloten is via kabel, eerst geprobeerd te repareren via  netwerk settings op laptop.
Daarna stroom eraf en weer erop van glasvezel en repareren via settings netwerk laptop, en werk weer tot ……….


 

en nog foto

 

Reputatie 7
Badge +25

Dan weet ik voldoende wat dat betreft. Ik stuur je even een privébericht, reageer je daarop?

ondertussen is door KPN  een monteur ingepland, hoop dat het “ probleem “ dan opgelost is, want iedere keer gsm of andere gsm , tablad  , google home mini of een van de laptops en of tv weer aan de gang krijgen is niet leuk meer, ga er ook vanuit dat dat na morgen over is!