Problemen met online gamen

• 6 juli 2012
  • 10 reacties
  • 9247 keer bekeken

Sinds ik overgestapt van Ziggo naar KPN heb ik enorme problemen met online gamen.

(ik had nooit moeten overstappen van ziggo...)

Ieder keer als ik online wil spelen krijg ik te maken met verbindings problemen.

Ik speel maar 2 games online. Ghost Recon Future Soldier en FIFA 12.

GRFS heb ik sinds vorige maand gekocht 28ste. Ieder keer als ik online wil spelen, krijg ik de melding Verbinding verbroken met de Server.

Met Fifa 12 moet ik minimaal 10 min reconnecten tot dat ie een speelbare tegenstander kan vinden.

Alle benodigde poorten heb ik opengezet in mijn modem.

Alles bijelkaar is mijn verbinding waardeloos. ( dan heb ik nog niet over WIFI problemen met KPN BOX, maar dat heb ik op mijn eigenkosten opgelost door aanschaf van een nieuwe Router ).

Ik was overgestapt omdat ik alleen behoefte heb aan Internet en bij Ziggo moest ik perse tv daarnaast nemen.

Ik voel me opgelicht door KPN. KPN beloofd mij een snelheid van 40 Mb/s en ik kom nooit hoger dan 11 Mb/s. Ik wil graag een duidelijkheid hierover. Ik ben met man en kracht bezig om mijn contract te beeindigen. ik ben zeer ontvreden.

Toen ik bij ziggo was had ik dit problemen helemaal niet en mijn snelheid was veel beter.

10 reacties

wat een waardeloos forum is dit zeg. Kijk hoeveel problemen onbeantwoord blijven hier en er is niemand echt niemand die reageert op enige probleem. 

Reputatie 6
Badge +9
Kerel, doe ff rustig...

Dat je een download trekt van 1 mb/s zegt mij dat je zo rond de 8-9 mbit/s zit. Zou kunnen zijn dat de centrale waar jij zit nog geen VDSL levert maar ADSL2+ of lager.

Verder denk ik dat er relatief weinig gamers zijn die hier komen, dus dat dat de reden is dat je nog niet een passende reactie gehad hebt. Verder is de enigzins assertieve houding in je bericht wellicht ook een oorzaak.

Leg je vraag anders neer bij Tweakers oid.

Reputatie 6
Badge +9
En mbt je snelheid, is je router wel VDSL compatible?

De kans is aanmelijk dat je zelf aangeschafte kastje dat niet kan.
Reputatie 3
Badge +5
Hallo kardox,

Op welke gamingconsole speel je deze games?

Met vriendelijke groet,

Daan

ik betaal voor maximale en ik krijg minimale. 

Daar gaat het om. KPN belazerd mensen met die misleidende advertenties van hun. 

Omdat ik ver van centrale zit etc...moet ik gewoon accepteren en lekker voluit betalen en minimale krijgen? terwijl ik voor 10 euro minder ook het zelfde snelheid (ietjes lager) kan krijgen van kpn?

Hoeveel mensen testen hun snelheid denk je? Hoeveel mensen weten dat zij minimale krijgen terwijl ze voor maximale betalen? heel veel niet. Als zij maar een beetje internet hebben zijn ze al tevreden.  Het gaat om miljoenen euros die KPN ontrecht in zijn zak stopt. 

Dit is geen vraag maar meer een reactie en opmerking over de diensten en producten van KPN. Want ik weet heel goed dat KPN hier geen oplossing voor heeft. Zodra contract voorbij is ben ik weg bij KPN en ik zal iedereen ( inclusief mijn klanten ) afraden om bij KPN als klant te gaan registereren.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik speel Ghost Recon en FIFA 12. 

Reputatie 6
Badge +9
Niks misleidends aan hoor, de reclame ed van KPN, en in de voorwaarden die je accepteert staat het ook nog eens.

Maarja 99,9 procent van de nederlanders is te beroerd die te lezen 😉 Jij als ondernemer zou dat toch moeten weten...

Dat je ver van de centrale zit, tja dat is nou eenmaal een technisch issue waar ook kpn niets aan doen kan, het is de beperking van koperverbindingen.

Verder weet ik niet wat voor bedrijf je hebt, maar als ik als 'klant' bij jou kom en je praat zoals je hier praat dan neem ik je niet absoluut niet serieus...

Door te zeggen "technisch issue waar ook kpn niets aan doen kan, het is de beperking van koperverbindingen" laat je duidelijk merken dat jij ook behoort tot de groep onwetende mensen.

Jij snapt de kern van het probleem niet. Daarom zei je in je eerste bericht ook

"Leg je vraag anders neer bij Tweakers oid."

Tweakers is geen helpdesk van KPN. Er is geen vraag gesteld in mijn bericht. Misschien moet jij beter lezen. Je hebt helemaal gelijk, ik neem mensen zoals jij zeker niet serieus. Je antwoorden zijn niet informatief en hebben 0,0 toegevoegde waarde. Je wijkt steeds af van wat er eigenlijk afspeelt.

Reputatie 6
Badge +9
Sorry hoor, hou toch op man.

Ik denk dat ik meer verstand van e.a. heb dan jij, broekie. Poe poe op een forum stoer doen, siert je enorm.....

Het probleem omtrent je poortinstellingen ed kan ik je idd niet mee helpen, en waarschijnlijk weinigen binnen dit forum. Vandaar mijn verwijzing naar o.a een tweakers waar meer gamers zijn en wellicht ook mensen die je zouden willen helpen. Je geeft namelijk aan dat je een eigen Router hebt geplaatst, dus wie weet kun je daar zelf e.a doen met poorten.

Verder klaag je over dat je snelheid laag is is dat je vind dat KPN de beloofde 40 mbit/s moet leveren. En je het oplichterij vindt.

Daarop geef ik je een reactie dat het dan om technische issues gaat. Tevens slaat de opmerking van jou over oplichterij nergens op, dus dat bestrijd ik dan ook met een passend plausibel argument, namelijk dat het een aanbieding is met in hoofdletters TOT 40 mbit/s en dat jij met het akkoord gaan van de algemene en gebruikersvoorwaarden kennis hebt genomen dat de snelheid lager kan zijn dan de maximaal haalbare snelheid.

Dit is dus een manier van KPN om juridisch stevig te staan tegen sjonnies als jij, mensen die de klok ergens hebben horen luiden maar geen flauw benul hebben waar de klepel hangt.

Wellicht wil iemand van Webcare voor je nakijken of je toevallig nog op een ADSL2+ kaart zit en of een upgrade naar een VDSL kaart je snelheid omhoog brengen kan.

Nogmaals vind het een enorm onvolwassen en kinderlijke houding die je aanneemt, ga niet direct lopen schreeuwen als je niet direct 'geholpen'/gehoord word. Je zegt ik stel geen vraag dit was alleen een mededeling, maar je verwacht wel dat mensen reageren, te zien aan je 2e post, wat wil je nou?

EDIT: nog kinderachtiger is dat je je eerste berricht bewerkt en andere getallen neerzet ;)

"Sorry hoor, hou toch op man.

Ik denk dat ik meer verstand van e.a. heb dan jij, broekie. Poe poe op een forum stoer doen, siert je enorm....."

Het heeft je zeker geraakt toen ik concludeerde dat jij bij de groep onwetende mensen hoort!!! nou dat is terecht, dus ik snap je frustratie wel en idd jij "DENKT" dat jij meer verstand van hebt dan ik ;)

"Het probleem omtrent je poortinstellingen ed kan ik je idd niet mee helpen, en waarschijnlijk weinigen binnen dit forum. Vandaar mijn verwijzing naar o.a een tweakers waar meer gamers zijn en wellicht ook mensen die je zouden willen helpen. Je geeft namelijk aan dat je een eigen Router hebt geplaatst, dus wie weet kun je daar zelf e.a doen met poorten".

Waar lees je ergens dat ik vraag naar de juiste poorten etc... De juiste poorten zijn al opengezet op de Modem, en dit allemaal heb ik rechtstreeks met utp kabel op de modem aangelosten en getest. De extra Router is alleen voor de draadloos en meer niet. Dus voortaan verder kijken dan je neus lang is.

"Verder klaag je over dat je snelheid laag is is dat je vind dat KPN de beloofde 40 mbit/s moet leveren. En je het oplichterij vindt.

Daarop geef ik je een reactie dat het dan om technische issues gaat. Tevens slaat de opmerking van jou over oplichterij nergens op, dus dat bestrijd ik dan ook met een passend plausibel argument, namelijk dat het een aanbieding is met in hoofdletters TOT 40 mbit/s en dat jij met het akkoord gaan van de algemene en gebruikersvoorwaarden kennis hebt genomen dat de snelheid lager kan zijn dan de maximaal haalbare snelheid."

Dit is juist de kern van het probleem die jij niet snapt door je lage denk niveau.

KPN heeft 3 verschillende pakketten.

Instap: TOT 8Mb/s prijs is 25 euro

Standaard: TOT 40Mb/s  --> hier haal ik dus 11Mb/s prijs is 35 euro

Als jij zo bekijkt zit ik aan de minimale grens van Standaard en dichtbij de maximale van Instap. TOT 40 betaal je 35 euro. Ik haal de snelheid 1/3 ( zelfs iets minder ). Ik betaal dus 35 euro terwijl ik voor 13 euro internet krijg. Omdat dit al jaren zo is, wilt niet zeggen dat dit ook goed is! misschien is het tijd dat hier iets aan veranderd kan worden.

Wellicht wil iemand van Webcare voor je nakijken of je toevallig nog op een ADSL2+ kaart zit en of een upgrade naar een VDSL kaart je snelheid omhoog brengen kan.

Ik woon ver weg van centrale en ze hebben al maanden geen plek voor VDSL.

EDIT: nog kinderachtiger is dat je je eerste berricht bewerkt en andere getallen neerzet

Dat heb je heel goed gezien ja, ik heb een typfout gemaakt waar 11 had moeten staan had ik 1 ;)

Conclusie:

Het gaat niet om wat het probleem is van de trage internetsnelheid. Daar kan ik heel kort door de bocht zijn, "ik zit ver weg van de centrale en wat betreft VDSL, kan ik naar fluiten omdat er niet genoeg plek is."

Maar het gaat om wat KPN verkoopt en wat de klanten krijgen. Kapish? zoals ik al eerder zei voortaan verder kijken dan je neus lang is.

Reputatie 6
Badge +9
Je probleem was me zeker wel duidelijk, echter hielp ik je mee te zoeken naar een passende oplossing.

Je zegt verder dat je een issue had met de kpn box dus een andere router had gekocht. Daar je bij alleen internetafname (je zegt immers wilde er geen TV bij) je kpn box gewoon kunt vervangen door een je eigen apparaat zocht ik het qua poorten ed daarin.

Jammer dat er dus geen VDSL mogelijk is. Wat betreft de snelheid, enige wat KPN nog wel eens wil doen is je een downgrade geven met bijbehorend lagere kosten.

Reageer