Beantwoord

Problemen met traag Internet (WiFi) in combinatie met Android apparaten

• 31 januari 2017
  • 126 reacties
  • 27271 keer bekeken

Toon eerste bericht

126 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Forumleden.

Het probleem waarom het wifi traag werkt met ipv6 aan, ligt aan de firewall die in de experiaboxen V9 en 10 aanstaat.
Ipv 6 DNS servers werken met UDP poorten waar al het ipv 6 internetverkeer doorheen verwerkt.
Ipv 4 DNS servers werken met TCP poorten en eventueel met UDP poorten waar al het ipv 4 internetverkeer doorheen verwerkt.
Deze storing is pas onstaan omdat de firewall die in de Experiaboxen V9 en V10 aanwezig is., de UDP poorten blokkeer.
En daardoor krijg je geen toegang tot ipv 6 DNS servers en ipv 6 only websites.
Om deze probleem op te lossen moet de technische mensen van KPN de instellingen en poorten van de firewall op afstand aanpassen om het ipv 6 internetverkeer en ipv 6 only websites door te laten.
Ik hoop dat jullie voldoende informatie heb. Ik werk helaas niet bij KPN. Maar de technische medewerkers van KPN moeten op deze topic op het forum graag met updates komen rond deze hardnekkige storing. En het advies van mij behandelen of overnemen.

Met vriendelijke groet
Frans van Rossem

Waarom heeft niet iedereen met een V9 / V10 hier last van dan? Mijn buurman heeft ook een V10 en deze ervaart geen problemen met IPv6 aan. Bij hem op het WiFi netwerk verbonden wel volledige snelheid met WiFi en IPv6 aan, komt hij bij dan extreem traag WiFi met IPv6 aan...

Verklaar je nader...
Nee, het probleem wordt niet veroorzaakt door de Experia Box, maar door IPv6 routeringsproblemen op het KPN netwerk zelf. Het is ook absoluut niet zo dat dit een landelijk fenomeen betreft want nogmaals, bij ons en bij vele anderen werkt IPv6 prima.

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak. Hopelijk wordt het incident rapport gepubliceerd. Bij consumenten ISP's is dat niet zo gebruikelijk maar bij een storing die een week duurt mag je als klant wel wat duiding verwachten.
Reputatie 7
Nee, het probleem wordt niet veroorzaakt door de Experia Box, maar door IPv6 routeringsproblemen op het KPN netwerk zelf. Het is ook absoluut niet zo dat dit een landelijk fenomeen betreft want nogmaals, bij ons en bij vele anderen werkt IPv6 prima.Het probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak. Hopelijk wordt het incident rapport gepubliceerd. Bij consumenten ISP's is dat niet zo gebruikelijk maar bij een storing die een week duurt mag je als klant wel wat duiding verwachten.
Dan neem ik aan dat KPN binnenkort met een update van dit sticky topic zal komen.
Reputatie 2
Hoezo opgelost? Hier ander toch nog echt geen IPV6
Reputatie 4
Badge +6
Hier werkt het ook weer...

Reputatie 2
Ik heb het zojuist hier nog een keer gecontroleerd, maar hier toch echt geen ipv6 helaas,

Zijn er nog meer die geen IPV6 hebben?
Reputatie 2
Op mijn andere laptop die op 2,4GHZ wifi heeft daar heb ik dus wel IPV6.

De laptop waar ik dit verhaal hier nu op type heeft geen IPV6 , maar die heeft zijn wifi via 5GHZ, het zou raar zijn als het daar verschil in zou zitten.

Verder zijn mijn instelling goed, maar ik ga hier nog maar bekijken waarom de ene laptop wel IPV6 heeft en de andere niet.
Reputatie 7

De laptop waar ik dit verhaal hier nu op type heeft geen IPV6 , maar die heeft zijn wifi via 5GHZ, het zou raar zijn als het daar verschil in zou zitten.

Verder zijn mijn instelling goed, maar ik ga hier nog maar bekijken waarom de ene laptop wel IPV6 heeft en de andere niet.
Je hebt toch niet per ongelijk de IPv6 ondersteuning van de wifi netwerkkaart uitgezet op die laptop zelf.
Reputatie 2

Je hebt toch niet per ongelijk de IPv6 ondersteuning op de wifi netwerkkaart uitgezet op die laptop zelf.

Daar had ik dus ook al naar gekeken, maar staat gewoon vinkje bij.

Verder heb ik eens keer van desbetreffende laptop driver van wifi verwijderd en opnieuw opgestart en nog geen IPV6.
Ik heb ook netwerkverbinding binnen windows 10 opnieuw laten instellen en daarna opnieuw oplaten starten en dat heeft ook niet geholpen.

Ik snap het niet waarom ene laptop wel IPV6 heeft en anderen niet, waar ik nu geen IPV6 op heb daar heeft het in het verleden wel gewoon gewerkt.

Misschien dat ik van de week maar eens een nieuwe installatie van de laptop doe
Reputatie 7

Je hebt toch niet per ongelijk de IPv6 ondersteuning op de wifi netwerkkaart uitgezet op die laptop zelf.

Daar had ik dus ook al naar gekeken, maar staat gewoon vinkje bij.

Verder heb ik eens keer van desbetreffende laptop driver van wifi verwijderd en opnieuw opgestart en nog geen IPV6.
Ik heb ook netwerkverbinding binnen windows 10 opnieuw laten instellen en daarna opnieuw oplaten starten en dat heeft ook niet geholpen.

Ik snap het niet waarom ene laptop wel IPV6 heeft en anderen niet, waar ik nu geen IPV6 op heb daar heeft het in het verleden wel gewoon gewerkt.

Misschien dat ik van de week maar eens een nieuwe installatie van de laptop doe
Kan je dan eens screenshots plaatsen van de status van die netwerkkaart en ook graag de details.
Reputatie 4
Badge +6
Ik denk even hardop, Windows firewall actief? Uitschakelen, laptop opnieuw opstarten en indien dan wel IPv6 de firewall weer inschakelen.

EB ook al een reset gegeven?
Reputatie 2
Hierbij de screenshots

Ik heb binnen windows 10 netwerk opnieuw inlaten stellen, ik heb driver verwijderd en opnieuw opgestart ik heb EB hard reset geven, maar geen IPV6 bij 1 laptop.

Andere laptop heeft wel gewoon IPV6
Reputatie 7
Is de laptop op de wifi van de Exeria Box aangesloten of op een apart wifi accesspoint?
Kan je ook een screenshot plaatsen van de pagina van de Experia Box waar jouw publieke IP adres op zichtbaar is. Even een stuk daarvan wegpoetsen, als de eerste vier karakters in ieder geval zichtbaar zijn.
Reputatie 2
Ondertussen gedaan, was 1e keer alleen vergeten wat door te krassen
Reputatie 7
Ondertussen gedaan, was 1e keer alleen vergeten wat door te krassenIk zag het en aan de hand daarvan had ik mijn vorige bericht ook weer aangepast.
Reputatie 2
Ja dat kan ik zeker doen ja, maar mijn andere laptop heb ik dus wel IPV6 en beide laptop's werken met wifi van de experiabox
Reputatie 4
Badge +6
Op betreffende laptop opdrachtprompt openen als administrator en dan ipconfig /flushdns
Reputatie 2
Op betreffende laptop opdrachtprompt openen als administrator en dan ipconfig /flushdns

Sorry niet vermeld, maar ook dat heb ik al gedaan
Reputatie 4
Badge +6
In cmd via ipconfig dan wel bij IPv6-adres / Tijdelijke IPv6-adres en Link-local IPv6-adres overal gegevens?

Indien niet dan een ipconfig /renew
Reputatie 2
In cmd via ipconfig dan wel bij IPv6-adres / Tijdelijke IPv6-adres en Link-local IPv6-adres overal gegevens?

Indien niet dan een ipconfig /renew

Sorry het eerste wat je schrijft snap ik even niet ?
Reputatie 2
Hier screenshot van ipconfig
Reputatie 4
Badge +6
Opdrachtprompt weer openen en dan alleen ipconfig typen en dan enter.

Zoals in onderstaande afbeelding heb je dan ook overal gegevens staan dan?

Indien niet dan ipconfig /renew typen en enter.
Reputatie 2
Zoals jij het hebt heb ik het op mijn andere laptop en niet op de laptop waar geen IPV6 op staat, ik zal daar de ipconfig /renew uitvoeren en opnieuw opstarten
Reputatie 7
Niet geschoten is altijd mis. :)
Reputatie 2
Helaas ook dat heeft niet geholpen,

Ik denk dat ik maar komende week de laptop die geen IPV6 ( heeft wel IPV6 gehad voor de kpn storing) opnieuw ga installeren

Reageer