Beantwoord

Problemen met traag Internet (WiFi) in combinatie met Android apparaten

• 31 januari 2017
  • 126 reacties
  • 27302 keer bekeken

Toon eerste bericht

126 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Als je net zoals mij hebt dan staat op de laptop waar je wel IPv6 hebt W7?

Ik zal straks de laptop van me vriendin ophalen en in het netwerk opnemen. Zij heeft ook W10 dus laat je weten straks of daar problemen mee ervaar icm IPv6.
Reputatie 2
Beiden latop's draaien op windows 10 home, zelfde build en versie
Reputatie 4
Badge +6
Okay, ik ga zo die van me vriendin ophalen en mee aan de slag.

Ik hou je op de hoogte straks.
Reputatie 2
Top alvast bedankt!
Reputatie 7
Windows 10 Pro 64bit.

Reputatie 2
Zoals gezegd, mijn andere laptop draait ook onder win10 en daar werkt het wel , beiden wifi van dezelfde experia box.
Waarom de ene laptop geen IPV6 krijgt is mij echt een totale raadsel.

Denk dat ik komende week gewoon windows 10 opnieuw ga installeren, ik denk nog na om huidige harddisk te gebruiken of over te stappen op ssd schijf
Reputatie 4
Badge +6
Laptop van me vriendin, W10 Home 64-bit, 1ste keer geen verbinding. Draadloze netwerkadapter uitgeschakeld en na paar minuten weer ingeschakeld en zie onderstaande screenshot.

Reputatie 2
Bedankt voor reactie, ik heb ondertussen van alles getest en uitgeprobeerd, maar ik krijg ipv6 op laptop niet aan de praat.
Internet werkt goed geen vertraging .

Ik ga maar van de week heel laptop leeggooien en opnieuw installeren, ik zie hier verder geen meldingen van personen die het zelfde probleem meer hebben,

Dus ik denk dat er ergens iets in mijn laptop toch niet goed zit

Bedankt ieder voor het meedenken
Reputatie 4
Badge +6
Laatste mogelijkheid en dan weet ik het ook even niet meer.

Bij je draadloze netwerkverbinding aanklikken en dan rechter muistoets en dan eigenschappen. Daar op Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6) klikken dan op eigenschappen klikken. Staan daar beide opties op Automatisch laten toewijzen?

Vervolgens op Geavanceerd klikken dan moet daar alles ook staan zoals onderstaande screenshot:

Reputatie 4
Badge +6
Dit is echt de laatste die ik weet,

Opdrachtprompt en dan ipconfig /release en daarna gelijk ipconfig /renew
Reputatie 4
Badge +6
Niet geschoten is altijd mis. :)

Deze kende ik nog niet, staat bij me favorieten nu, bedankt!
Reputatie 2
ik heb zojuist nog een keer ipconfig /release uitgevoerd en verdomd ik kreeg daar ineens IPV6 te zien.

Kijk ik bij mijn net werk GEEN IPV4 internet maar WEL IPV6 internet???????

daarna ipconfig /renew uitgevoerd en weer IPV4 internet maar geen IPV6 internet???
Reputatie 4
Badge +6
ik heb zojuist nog een keer ipconfig /release uitgevoerd en verdomd ik kreeg daar ineens IPV6 te zien.

daarna ipconfig /renew uitgevoerd en weer IPV4 internet maar geen IPV6 internet???

Belangrijk is wel dat je na de ipconfig /release gelijk ipconfig /renew doet.
Dus niet eerst cmd afsluiten oid. Zou je dat eens willen doen?
Reputatie 2

Belangrijk is wel dat je na de ipconfig /release gelijk ipconfig /renew doet.
Dus niet eerst cmd afsluiten oid. Zou je dat eens willen doen?

Zojuist gedaan, maar weer geen IPV6 , ik snap totaal niet dat ik zojuist dus wel IPV6 had maar geen IPV4?????
Reputatie 4
Badge +6
Oke, en welk resultaat geeft in cmd netsh int ipv6 reset? Hierna eerst de laptop opnieuw opstarten voordat je verder gaat!!!

Dat is nu echt de laatste uit me boekje, als die ook niet werkt dan is er voorzichtig gezegd toch iets met jouw Windows niet helemaal jofel...

Ik kan morgen contact opnemen met een paar technische mensen van windhoos welke ik nog uit mijn vorige werk ken? Of zeg je van ik ben er klaar mee en installeer alles opnieuw?
Reputatie 2
Op welke band draait bij jullie je wifi??

2,4GHZ of op de 5GHZ??

Ik heb het volgende gedaan en ik weet nog niet wat de oplossing is:

Ik heb emsisoft security via de taakbalk alle bewaking uitgezet, maar ik heb ook gelijktijdig mijn wifi van 5GHZ uitgezet en wat denk je pvd ik heb IPV6!!!
Reputatie 4
Badge +6
Hier op W7 op 2.4 Ghz en laptop van me vriendin W10 op 5.0Ghz

Wat je nu eens zou kunnen doen is je WiFi netwerk vergeten / verdinging verbreken, emsisoft bewaking weer inschakelen en dan opnieuw opstarten en hierna opnieuw aanmelden bij je WiFi netwerk.... dan zouden de configuratieregels in emsisoft opnieuw moeten worden geschreven.
Reputatie 2
Hoe ziet jullie test eruit volgens deze site: http://ipv6-test.com/

De mijne als bijlage:
Reputatie 2
Ik denk eerst dat ik zelf emsisoft security eerst eens ga verwijderen en kijken of het daardoor kwam.
Ik had stilletjes gehoopt dat het aan de 5GHZ band lag, want mijn andere laptop heeft alleen de 2,4GHZ en daar had ik dus al iPV6
Reputatie 4
Badge +6
even je afbeeldingen verwijderen en IP adressen bewerken 😉
Reputatie 2
even je afbeeldingen verwijderen en IP adressen bewerken ;)

Welke afbeelding Timo want ik zie zelf niet zo snel welke afbeelding je bedoelt waar mijn gegevens zichtbaar zijn
Reputatie 4
Badge +6
Staat al andere afbeelding, net stond je IP en alles zichtbaar...

Mijn gegevens mbt tot de test, zie onderstaande screenshot

Reputatie 2
Ik heb maar ondertussen alle afbeelding bij dit topic verwijderd.

Maar volgens mij is emsisoft smart security dus de boosdoener.

Ik had mijn wifi mijn kanaal veranderd met emsisoft smart security aan en toen had ik dus geen ipv6 meer, vervolgens emsisoft smart security uitgezet en ja hoor weer ipv6
Reputatie 2
Ik had dus dezelfde uitkomst in de test als bij jou
Reputatie 2
Emisoft smart security verwijderd, 5GHZ band aan
Laptop opnieuw opgestart en ja hoor nog steeds IPV6

Momenteel heb ik windows firewall aanstaan en malwarebyts 3.0.6 ( levenslange licentie).

Mijn licentie van emsisoft was nog 12 dagen, ik zal het nog melden bij de Nederlandstalige forum maar heb ik het verleden wel vaker gekke dingen met emsisoft meegemaakt , dus of ik verleng dat weet ik nog niet

Reageer