Beantwoord

Problemen met traag Internet (WiFi) in combinatie met Android apparaten

• 31 januari 2017
  • 126 reacties
  • 27303 keer bekeken

Toon eerste bericht

126 reacties

Reputatie 4
Badge +6
TOP, mooi te lezen dat het weer werkt.

Ik denk dat allen die meegedacht hebben niet aan een stagnerende virusscanner gedacht hebben...

Zelf gebruik ik Kaspersky Total Security en geen problemen ervaren zodra IPv6 weer actief werd.

Heb je op die andere laptop dan geen Emsisoft staan?
Reputatie 2
Op mijn andere laptop heb ik eset smart security staan en daar werkte IPV6 weer toen KPN het had opgelost.

Bij deze wil ik KPN nog heel hartelijk danken voor de perfecte terugkoppeling , echt super dat jullie verteld hebben waar de storing in zat:(
Reputatie 2
Valt mij nog wel een dingetje op

Bij IPV6 DNS-server stond wat ingevuld , nu dus niet meer en bij mijn andere laptop staat daar ook nu niks ingevuld
Reputatie 4
Badge +6
En als je nu in cmd netsh int ipv6 reset doet? Hierna eerst de laptop opnieuw opstarten voordat je verder gaat!!!
Reputatie 2
En als je nu in cmd netsh int ipv6 reset doet? Hierna eerst de laptop opnieuw opstarten voordat je verder gaat!!!

Waarvoor dient die opdracht?
Ik ben nl bang op deze laptop IPV6 weer niet werkend te hebben en nu werkt het.
Reputatie 4
Badge +6
Dan wordt je gehele IPv6 gereset en dan als het goed is dan na een reboot van je laptop ook weer alles volledig werkend incl. DNS.
Reputatie 4
Badge +6
Mocht je dit niet willen doen dan even goede vrienden, ben blij voor je dat het nu weer werkt en alle forum leden welke meegedacht hebben, bedankt voor het meedenken!

Voor nu ga ik even van Heerlijk Helder H genieten.
Reputatie 2
Opdracht uitgevoerd met als volgend resultaat 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Oke top, en op je andere laptop ook gewoon volledige IPv6 incl DNS? Anders ook daar even uitvoeren.

Zal binnenkort een lijstje maken met commands indien er weer problemen zijn, is denk ik, voor iedereen wel zo makkelijk.

Voor nu cheerz en een fijne nacht verder...;)
Reputatie 2
Bij andere laptop ook de opdracht uitgevoerd en daar is het nu ook goed:)

Nogmaals alle forum gebruikers bedankt voor het meedenken en de hulp

En uiteraard iedereen een goede nachtrust
Reputatie 4
Badge +6
Bij andere laptop ook de opdracht uitgevoerd en daar is het nu ook goed:)

Nogmaals alle forum gebruikers bedankt voor het meedenken en de hulp

En uiteraard iedereen een goede nachtrust

Blij te lezen dat alles weer goed werkt, duurde even een paar uurtjes, maar met hulp van o.a. @wjb en ondergetekende toch alle problemen verholpen.

Scheelt je weer een nieuwe W10 installatie ;)

Jij ook bedankt voor je snelle antwoorden op de gestelde vragen, al doende wordt men wijzer.

Proost en welterusten...
Reputatie 2
Ik heb zojuist mijn beide laptop's opgestart en IPV6 werkt, maar als bij beide laptop's is de waarde bij
IPV6 DNS server leeg.

Is het nu de bedoeling dat ik iedere keer in cmd netsh int ipv6 reset uitvoer? Of ben ik de enige hier met dit "probleem"
Wel raar dat beiden laptop's bij mij er last van hebben.
Reputatie 7
Ik heb zojuist mijn beide laptop's opgestart en IPV6 werkt, maar als bij beide laptop's is de waarde bij
IPV6 DNS server leeg.

Is het nu de bedoeling dat ik iedere keer in cmd netsh int ipv6 reset uitvoer? Of ben ik de enige hier met dit "probleem"
Dat er geen IPv6 DNS server beschikbaar is op Windows 10 is een bekend probleem dat optreedt sinds de anniversary update. Het probleem zit in Windows 10 en men hoopt dat dit op korte termijn verholpen zal worden. Gelukkig geeft de IPv4 DNS server van KPN ook IPv6 adressen terug bij het "resolven" van url's.

Uiteraard zou je niet telkens die "netssh int ipv6 reset" uit hoeven voeren, dat zou een eenmalige actie geweest moeten zijn.
Reputatie 2
Bedankt voor uitleg.

Ik heb zo straks emsisoft security weer geïnstalleerd en laptop 2x opnieuw opgestart.
IPV6 werkt en ik zag nu ook bij IPV6 DNS de waarde ingevuld.
Reputatie 2
Waar ik nu weer tegen aanloop is dat ik af en toe een geel uitroeptekentje in mijn wifi symbool krijg die in de taakbalk staat.

Het is in eerste instantie zo dat ik een pagina niet kan openen, als ik wacht verschijnt dus dat geel uitroeptekentje en na sec of 3 a 5 verdwijnt dat geel uitroeptekentje en kan ik verder gaan met internetten.

Dit "probleem" had ik ook al voor de problemen met IPV6, maar toen IPV6 niet werkte en ik in de experia box IPV6 uit had gezet, had ik bijna geen tot geen last ervan.

Het kan uiteraard best zijn dat het aan mijn laptop ligt, de andere laptop gebruik ik niet vaak.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor uitleg.

Ik heb zo straks emsisoft security weer geïnstalleerd en laptop 2x opnieuw opgestart.

Optie om dit topic in de gaten te houden?
https://support.emsisoft.com/topic/26839-smartsecurity-blokkeert-ipv6-kpn/
Reputatie 4
Badge +6
IPV6 DNS server leeg.

Dat er geen IPv6 DNS server beschikbaar is op Windows 10 is een bekend probleem dat optreedt sinds de anniversary update. Het probleem zit in Windows 10 en men hoopt dat dit op korte termijn verholpen zal worden. Gelukkig geeft de IPv4 DNS server van KPN ook IPv6 adressen terug bij het "resolven" van url's.

Uiteraard zou je niet telkens die "netssh int ipv6 reset" uit hoeven voeren, dat zou een eenmalige actie geweest moeten zijn.

Zoals @wjb al aangeeft een netssh int ipv6 reset zou eenmalig moeten zijn.

Vandaag W10 (Home / 64bit) geïnstalleerd naast W7 (dualboot) en met regelmaat geen IPv6 DNS server waardes in W10.

Middels cmd (opdrachtprompt) ipconfig /registerdns uitgevoerd, laptop opnieuw opgestart en tot nu toe blijf ik DNS server waardes houden op IPv6.

Dat er geen IPv6 DNS server beschikbaar is op Windows 10 is een bekend probleem dat optreedt sinds de anniversary update.

Ervaar jij dit dan ook op alle aangesloten pc's / laptops bij jouw thuis?

Ik heb W10 vandaag legaal gekocht en ervoer wel problemen ermee. Ik heb overigens nog geen windhoos update gedaan...
Volgens servicenummer kpn is er niks mis met mijn lijn maar dan toch 36 minuten downliadtijd spel google play raar dat de klantenservice van niks weet

Het kan zijn dat je de afgelopen weken problemen hebt geconstateerd met internet op je Android apparaat. Bij deze combinatie kan in sommige gevallen een trage internetverbinding worden ervaren. Dit probleem is nog in onderzoek bij KPN maar heeft te maken met het gebruik van IPv6. Via dit topic houden we jullie op de hoogte.

Je kunt IPv6 uitschakelen in de Experiabox om te controleren of dit bij jou de oorzaak is van traag internet.

Op een V10 Experiabox doe je dit als volgt:
  • Ga naar de beheerpagina van de Experiabox via deze link: 192.168.2.254, de eerste keer is geen wachtwoord nodig
  • Klik bovenaan op Instellingen
  • Druk in het linkermenu op IPv6, zet de IPv6 switch op Uit
  • Druk vervolgens op Toepassen
  • Start de Experiabox opnieuw op, daarna is IPv6 uitgeschakeld

Op een V9 Experiabox doe je dit als volgt:
  • Ga naar de beheerpagina van de Experiabox via deze link: 192.168.2.254, de eerste keer is geen wachtwoord nodig
  • Klik bovenaan op Network
  • Kies in het linkermenu voor IPv6 enable
  • Haal het vinkje weg bij IPv6 Enable en druk op de knop Submit

Lost dit het probleem niet op?
Doorloop dan eerst dit stappenplan: Problemen & storingen met Internet / WiFi. Als het probleem aanhoudt helpen wij je graag verder.

Ik heb een experiabox V9 maar ik kan niet inloggen op de beheerpagina van de Experiabox. Als ik klik op inloggen zonder wachtwoord (bij username staat dan admin, dit kan ik ook niet veranderen) dan krijg ik een error (Authentication failed, please verify that the username and password are correct). Kan iemand mij hierbij helpen?
Reputatie 4
Badge +6

Ik heb een experiabox V9 maar ik kan niet inloggen op de beheerpagina van de Experiabox. Als ik klik op inloggen zonder wachtwoord (bij username staat dan admin, dit kan ik ook niet veranderen) dan krijg ik een error (Authentication failed, please verify that the username and password are correct). Kan iemand mij hierbij helpen?

Indien de installatie gedaan is door een KPN monteur dan zijn dit de meest gebruikte wachtwoorden:

KPN
kpn
1234
admin

Indien je zelf alles hebt aangesloten dan het wachtwoordveld leeg laten en op Enter klikken, hierna kan je zelf een wachtwoord invoeren.
Reputatie 2
Bedankt voor uitleg.

Sssst ik ben dus daar de TS 😳
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor uitleg.

Sssst ik ben dus daar de TS :$

Whahahhahaha, vond alles al overeenkomen. Maar goed dat je ook daar het aangekaart hebt, ik ga dat topic ook volgen 😳
Deze stappen heb ik allemaal al doorlopen wat mij het meest ergert is dat de klantenservice bewust liegt dat er niks aan de hand is en dat mijn lijn gewoon goed is waarom dan nog poeptrage downloadtijden

Volgens servicenummer kpn is er niks mis met mijn lijn maar dan toch 36 minuten downliadtijd spel google play raar dat de klantenservice van niks weet

Het kan zijn dat je de afgelopen weken problemen hebt geconstateerd met internet op je Android apparaat. Bij deze combinatie kan in sommige gevallen een trage internetverbinding worden ervaren. Dit probleem is nog in onderzoek bij KPN maar heeft te maken met het gebruik van IPv6. Via dit topic houden we jullie op de hoogte.

Je kunt IPv6 uitschakelen in de Experiabox om te controleren of dit bij jou de oorzaak is van traag internet.

Op een V10 Experiabox doe je dit als volgt:
  • Klik bovenaan op Instellingen
  • Druk in het linkermenu op IPv6, zet de IPv6 switch op Uit
  • Druk vervolgens op Toepassen

Op een V9 Experiabox doe je dit als volgt:
  • Klik bovenaan op Network
  • Kies in het linkermenu voor IPv6 enable
  • Haal het vinkje weg bij IPv6 Enable en druk op de knop Submit

Lost dit het probleem niet op?
Doorloop dan eerst dit stappenplan: Problemen & storingen met Internet / WiFi. Als het probleem aanhoudt helpen wij je graag verder.

Reputatie 7
Dat er geen IPv6 DNS server beschikbaar is op Windows 10 is een bekend probleem dat optreedt sinds de anniversary update.Ervaar jij dit dan ook op alle aangesloten pc's / laptops bij jouw thuis?Ja, op allemaal. De fix komt ergens in Q1 2017.
Zie: https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/b16e7d78-e390-4ada-a24b-3ccba60fa571/no-ipv6-dns-statelessdhcp-since-windows-10-anniversary-update?forum=win10itpronetworking
Reputatie 7
Badge +28
Goed om te lezen dat het weer werkt!

Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak. Hopelijk wordt het incident rapport gepubliceerd. Bij consumenten ISP's is dat niet zo gebruikelijk maar bij een storing die een week duurt mag je als klant wel wat duiding verwachten.

Ik heb de topicstart bijgewerkt :)

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Mijn dank voor alle behulpzame reacties in dit topic en het oorspronkelijke topic!
Ik heb de topicstart bijgewerkt :)

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Mijn dank voor alle behulpzame reacties in dit topic en het oorspronkelijke topic!

Bedankt voor de update. Ik twijfelde eraan of deze zou komen. Hij is erg duidelijk - terwijl het een lastig probleem is.

Er zitten meerdere routers tussen de klanten en "het internet"*. In het netwerk van KPN maar ook thuis (de experiabox). In dit geval zat de storing dus in de software van één van de routers bij KPN, hoewel het door de eerste communicatie leek alsof het om de routers bij de klanten thuis ging.

*: lees: De adressen die een gebruiker op een bepaald moment wil bereiken die niet in het gebied (range) zitten die door zijn eigen netwerk gebruikt worden

Reageer