Beantwoord

Problemen met TV en internet sinds V10A

  • 1 September 2019
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Sinds de storing van afgelopen week, ook v10 defect, na 2 dagen nieuwe v10A opgehaald, deze is zeer traag, meting wijst genoeg uit, maar beeld TV hapert geregeld, en wifi telefoon geeft vaak melding" geen internet toegang, alles wat je wilt openen is zo traag.
Via kpn nu 4 x meet test gedaan, en deze geeft telkens aan" instelling modem niet correct, dit kunnen we verbeteren, dan zit je 5 minuten te wachten, en dan is het nog steeds het zelfde.
Word hier niet vrolijk van.

Admin: Bericht afgesplitst van Sinds Experia V10A zeer traag internet
icon

Beste antwoord door DavedeBruin 28 September 2019, 14:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @DavedeBruin! Dat is nog geen goede ervaring met de V10A. Jammer dat de test je niet verder helpt. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan controleer ik de instellingen van deze kant.
****, en als extra probleem kan ik nog vermelden dat mijn smart deurbel helemaal niet werkt via de wifi.

Admin: Adresgegevens weggehaald ivm privacy
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb je gegevens in je profiel gezet omdat dit een openbaar forum is.

Ik heb alle relevante testen uitgevoerd maar ik kom geen probleem tegen. Het signaal van TV is op beide ontvangers 100% in de laatste dagen (hoewel eentje niet veel is gebruikt). De snelheid van de lijn is ongeveer 80Mbps, wat de verwachte snelheid is op jouw adres. Verder lijkt alles ook stabiel.

Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen probleem is, maar in metingen kom ik helaas niets tegen. Is de verbinding de laatste dagen nog steeds instabiel of is het inmiddels beter geworden?

Welk merk+type smart deurbel heb je?
Hey Joran,
Dat is dus eigenlijk het graatste probleem, jouw wifi meting ligt wel wat hoger dan dat ik test via GSM, maar hoeveel ik ook test ik blijft altijd boven de 40, dus daar ligt het niet aan.
Beeld TV digitaliseert soms, op beide GSM"s is het een drama, gewoon buienradar duurd gemiddeld 20 sec om te openen, als je snel door FB schiet blijven de foto/filmpjes weg, niet te spreken over YouTube.
De deurbel is van Smartwares, heeft het 3 maanden zonder probleem gedaan,.
Groet Dave.
Reputatie 7
Badge +28
Om misverstanden te voorkomen: ik meet de snelheid die de Experia Box ontvangt. De snelheid via WiFi kan lager uitvallen. Omdat het WiFi signaal door de lucht gaat zijn er een hoop redenen waarom die snelheid lager kan liggen.

Heb je een PC of laptop die bekabeld is aangesloten? De storing met het traag laden van pagina's (en apps) op de V10A is bekend en zou opgelost moeten zijn. Door een fabrieksreset uit te voeren zal dit in ieder geval verholpen moeten worden. Dat kun je doen met de volgende servicetool: Servicetool herstellen fabrieksinstellingen Experia Box | KPN. Een reset kan een half uur duren.

Belangrijk: Een reset zorgt er voor dat alle instellingen terug gaan naar de fabriekswaarden. Omdat de naam van jouw WiFi netwerk is veranderd kan het zijn dat je die opnieuw moet instellen. Dat kun je na de reset doen met deze servicetool: Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN. Daarvoor is het wel ideaal als een van de computers een bekabelde verbinding heeft.

Doet de deurbel het niet meer sinds de V10A? Dan raad ik je aan de WiFi verbinding daarvan opnieuw in te stellen. Met de stappen in de handleiding moet dat lukken. Voer wel eerst de bovenstaande stappen uit.

Kun je laten weten of dit voor verbetering zorgt?
Reputatie 7
Badge +28
Hey @DavedeBruin, heeft deze informatie nog geholpen? Ik hoop het en hoor het graag 🙂
Hey Joran,
Een late reactie, maar het was een hectische tijd, ik heb net de reset tool gebruikt, en behalve dat de inloggegevens niet zijn veranderd, lijkt het inderdaad een stuk beter.
Bedankt voor het helpen oplossen van dit probleem.

Groet Dave
Reputatie 7
Badge +28
Top, bedankt dat je het nog even laat weten!

Als je ooit gebruik hebt gemaakt van de servicetool om je wifi gegevens aan te passen worden die automatisch weer ingeladen na een reset. De reset is maar een keer nodig, het probleem mag zich vanaf nu niet meer voordoen.

Reageer