Problemen met upload na snelheidsverhoging en nieuwe modem

• 16 maart 2015
  • 2 reacties
  • 383 keer bekeken

Mijn schoonouders hebben gebruik gemaakt van de recente aanbieding van KPN om gratis de snelheid te verhogen (ADSL naar VDSL?). Daarvoor moest een nieuwe modem worden aangesloten.

Inmiddels hebben zij die Experiabox v8 ontvangen en aangesloten. Echter, sindsdien is de uploadsnelheid gezakt naar 0,5 mbit en gaat uploaden bovendien gepaard met foutmeldingen. 'Gewoon' browsen gaat ook moeizaam, terwijl speedtest.net een download van nagenoeg 20mbit laat zien en een lage ping.

Apart is dat meteen na een reset van de modem wel (even) een goede uploadsnelheid wordt gehaald. Ook laat de statusinformatie in de modem bij gehaalde en te behalen bitrate meteen na opstarten een gelijke rate zien voor gehaald en te behalen. Kort daarna verdubbelt daar de te behalen bitrate en gaat de gehaalde download mee, maar blijft de upload achter.

Hoe dit op te lossen?

Alles is al bekabeld getest en met de modem meteen naast de lasdop waar de telefoonkabel het huis binnenkomt. Met de oude modem/verbinding geen probleem. Fysiek is er verder niets veranderd.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo schoonzoon,

Welkom op het forum :)

Vervelend dat na het verhogen van de snelheid en het aansluiten van de Experiabox V8 de uploadsnelheid zo laag is! Zou je me in een privébericht de postcode, huisnummer, en de naam van de contractant van het abonnement van je schoonouders kunnen sturen? Zou je me ook jouw, of een 06 bereikbaarheidsnummer van je schoonouders kunnen sturen? Dan help ik je verder!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +21
Hoi schoonzoon,

Bedankt voor je privébericht waarin je aangeeft dat het probleem opgelost lijkt te zijn met een nieuwe ZTE Experiabox! Dat is goed nieuws.

Laat je het me weten indien het probleem met deze nieuwe Experiabox onverhoopt toch weer terugkomt?

Fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer