Beantwoord

Problemen met VPN verbinding op V10A

  • 16 March 2019
  • 12 reacties
  • 1504 keer bekeken

Sinds enige tijd geen VPN verbinding (V10a). Blijkbaar na een update want het heeft altijd wel gewerkt! KPN klantenservice kan mij hierbij niet helpen en stuurt mij doodleuk naar Google? Moet iets te maken hebben met een IPv6 instelling op de router maar zoals gezegd weet de KPN klantenservice niet wat dit is en hoe in te stellen??
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 18 March 2019, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
KPN heeft nog steeds niet begrepen dat communiceren heel heel belangrijk is.
Als dan duidelijk is dat de firmware van de V10A een fout bevat waardoor het opzetten VPN verbindingen mislukt, dan zou KPN er dus verstandig aan doen om haar klantenservice daarvan op de hoogte te stellen zodat zij de klant daar correct in te woord kan staan.

Maar KPN zal KPN niet zijn en dus ... krijg je zulke waanzinnig amateuristische antwoorden van klantenservice.

IPv6 is niet in te stellen op de V10A en volgens KPN staat IPv6 uit op de V10A. Zelf heb ik daar mijn twijfels over aangezien er toch een behoorlijk aantal berichten zijn van zeer traag Internet vanaf Android devices. Iets wat heel vaak duidt op problemen met IPv6.

Er is door jou als klant dan ook niets aan te doen, anders dan KPN achter de broek aan te zitten om op zeer korte termijn met een fix te komen. KPN kennende zal dat wel weer een paar maanden gaan duren en dat is wat mij betreft onacceptabel.
Zojuist via http://www.test-ipv6.com/ en http://ipv6-test.com/ ontdekt (?) dat er helemaal geen IPv6 connectiviteit is bij KPN! 😪
Dus tot voor een maand geleden WEL een VPN verbinding (thuis werken) via KPN en nu dus niet meer!!
Goed (?) dat ze dat bij de KPN klantenservice ook (dus NIET) weten.
Inderdaad amateuristische gedrag bij de klantenservice.

Heeft er iemand een andere oplossing (hand-out) om een VPN verbinding te maken??
Reputatie 7
Zojuist via http://www.test-ipv6.com/ en http://ipv6-test.com/ ontdekt (?) dat er helemaal geen IPv6 connectiviteit is bij KPN! 😪
Dat geldt niet voor iedereen, zo heb ik zelf al drie jaar een volledig operationele IPv6 op mijn glasvezelaansluiting.


Ongeveer 30% van de aansluitingen is voorzien van IPv6 en ik vraag me dan af waarom de éne abonnee al drie jaar IPv6 heeft terwijl de ander daar nog steeds op moet wachten. Is het zo "moeilijk" om dat uit te rollen?

Dus tot voor een maand geleden WEL een VPN verbinding (thuis werken) via KPN en nu dus niet meer!!
En dat is iets wat KPN heel rap moet verhelpen. Het is mijns inziens volstrekt onacceptabel dat je jouw abonnees met deze problemen opzadelt en vervolgens op je gemak eens gaat kijken of en zo ja wanneer je iemand bij modemdevelopment genegen kunt vinden om hier eens een blik op te werpen en om, als het hem/haar uitkomt, een oplossing te realiseren.

Ook vraag ik mij af wat de diepere gedachte achter de oorzaak van dit probleem is, want dat verontrust mij toch wel een beetje.
Ik heb begrepen dat dit probleem optreedt bij zowel PPTP als bij IPSec VPN tunnels.
Nu is het vreemde dat dit twee volstrekt verschillende methodieken zijn en je zou bijna gaan denken dat er moedwillig iets in die firmware is ingebouwd om VPN verbindingen te kunnen "monitoren". Als dat echt zo zou zijn, dan valt er mijns inziens door KPN wel het één en ander uit te leggen.
Reputatie 7

Reputatie 7
Badge +30
Beste @KPN klantenservice, welkom! Heel vervelend dit. Het probleem is bij ons bekend en heeft inderdaad niets met IPv6 te maken. We hebben een firmware uitgerold voor klanten die hier tegenaan lopen en ik wil ervoor zorgen dat jij deze ook krijgt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat me even weten wanneer je dit gedaan hebt, dan help ik je er verder mee.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Doe dat vooral alsnog als je wilt dat we je er verder mee helpen 🙂. Dat kan hier of in het topic waar ik naar linkte hierboven.
Ik heb ditzelfde probleem.
Hoe is dit op korte termijn te verhelpen??
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @3voor3
Er loopt al een ander (centraal) topic voor dit probleem.
Meld je daar voor een firmware update, die het probleem oplost:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vpn-werkt-niet-meer-op-experiabox-v10a-468863/index3.html#post739639
Beste KPN,

Kunt u mij ook een update van mijn router sturen ? Mijn VPN werkt ook niet meer.

Met vriendelijke groet,
Daniel Engelberts
Reputatie 7
Badge +30
Beste @3voor3, welkom! Ik zal je gegevens doorzetten naar de afdeling die voor je aan de slag kan.

@dhengelberts, jij ook van harte welkom. Ik zie dat jij je al in het andere topic gemeld hebt, helemaal super 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
@3voor3 als het goed is, heb je sinds gisteren de juiste firmware. Kan je dit bevestigen?
Perfect geregeld.
Ik heb nu de juiste firmware en kan weer VPN -en.
Thanks voor de inzet. TOP!