Beantwoord

Problemen met Wi-Fi/Ping

  • 6 March 2019
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Hallo mensen op het forum.

Ik merk dat ik de laatste tijd opeens problemen ervaar met onze Wi-Fi. Ik speel graag online games en voor een lange tijd had ik geen problemen. De laatste tijd heb ik jammer genoeg af en toe een (erg) slechte verbinding wanneer ik draadloos online bezig ben. De ping is vaak erg hoog en verspringt de hele tijd van laag naar hoog naar laag naar hoog etc. Als ik mijn computer verbind aan ons Experia Box V9 kastje, is de ping opeens een stuk beter (wat natuurlijk ook logisch is).
Toch is het vreemd dat ik de laatste tijd (ongeveer de laatste maand/2 maanden opeens problemen met onze Wi-Fi ervaar, aangezien dit voorheen nooit het geval was.

Paar puntjes:
-Ik zit in dezelfde kamer als mijn Experia Box V9, oftewel vlakbij.
-Ik heb de KPN Wi-Fi tuner gebruikt om te checken hoe ik de Wi-Fi kon verbeteren, maar daar werd ik niet wijzer van.

Zou iemand misschien een idee hebben hoe dit zou kunnen komen?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 March 2019, 20:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hi ThoHaB, welkom op het forum. Zo te lezen is de verbinding in ieder geval goed, als het via een kabel wel goed werkt. Heb je wel geprobeerd om de Experiabox te resetten? WiFi is lastig in te schatten omdat dit ook te maken heeft met de omgeving en met apparaten die op of rond dezelfde frequentie uitzenden. Probeer ook de service tools nadat je de Experiabox hebt gereset om een ander kanaal te selecteren. Een uitgebreidere optie is om met inSSIDer te kijken naar de kanalen in jouw omgeving en om je Experiabox juist in te stellen op een kanaal dat niet of weinig bezet is.