Beantwoord

Problemen met wifi en verbinding tussen modem en tv kastje

  • 6 January 2020
  • 8 reacties
  • 162 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een aantal maanden problemen met mijn modem en de internet/tv verbinding. Het modem functioneert regelmatig niet en moet vaak opnieuw opgestart worden. Ik heb zelf het modem meerdere malen gereset en de internet verbinden proberen te optimaliseren via de kpn website. Toch blijven wij problemen ondervinden met de WiFi en de connectie tussen modem en tv. Momenteel heb ik de experia box V8. Deze hebben wij ongeveer 4 jaar. Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om het modem te laten vervangen door hetzelfde of een nieuw exemplaar.

 

met vriendelijke groet,

Tessa 

icon

Beste antwoord door Lisa 12 January 2020, 11:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@tessa2004 Welkom op ons Forum! Wat gek dat hier nog niet eerder op gereageerd is, excuses daarvoor. Zo te horen kamp je de laatste tijd met een modem die langzamerhand zijn kracht verliest. Ik weet niet of ik nu nog iets voor je dan betekenen, al zou ik graag kijken wat ik voor je kan doen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi Lisa,

Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels de gegevens bij het profiel ingevuld. 
 

Groetjes,

Tessa

Reputatie 7
Badge +17

@tessa2004 Ik heb een verzoek ingediend bij de afdeling logistiek voor het omwisselen van je modem. Zodra zij dit goedkeuren (binnen 3 werkdagen) ontvang je een e-mail met daarin alle details. We gaan het modem sturen naar een PostNL punt bij jou in de buurt. Het is een omruilafspraak, dus je mag de V8 meenemen. 

Beste Lisa,

Bedankt! Ik zal mijn mail in de gaten houden.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@tessa2004 Ik heb ondertussen reactie ontvangen van de afdeling logistiek, jij ook? Je kunt het modem morgen al omruilen bij de Gamma na 14.30 uur. Als morgen niet uitkomt, dan is dat geen probleem. Het modem blijft namelijk 14 dagen liggen bij het PostNL punt. Als ik nu of in de toekomst nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag. :smiley:

Reputatie 7
Badge +17

@tessa2004 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ik ga ervan uit dat het nieuwe modem bevalt. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan weet je me te vinden!:grin:

Hoi Lisa,

Het nieuwe modem is inmiddels binnen. Het tv kastje is aangesloten met een kabel en die doet het goed. Helaas kunnen geen van mijn apparaten het WiFi netwerk vinden waardoor ik geen WiFi heb thuis. Heeft u hier een oplossing voor?

 

groetjes,

Tessa

Reputatie 7
Badge +17

@tessa2004 Fijn dat je alles hebt kunnen aansluiten. Vervelend dat je nog geen wifi hebt. De ‘nieuwe’ wifi-gegevens veranderen als je een nieuw modem krijgt. De nieuwe netwerknaam en het (moeilijke) wachtwoord staan op de achterkant van het modem (sticker of uitschuifbaar plaatje). Als het goed is moet deze naam te vinden zijn in de lijst met beschikbare netwerken. Als dit niet het geval is kun je het modem resetten.

Als dit nóg niet werkt heb ik een derde optie voor je. Je kunt een laptop/vaste pc met een netwerkkabel direct verbinden met het modem. De laptop krijgt nu internet via de kabel. Je kan via de servicetool met je klantnummer de netwerknaam en het wachtwoord van de wifi wijzigen. 

(netwerkkabel zit in de tv-ontvanger, die zou je eventueel kunnen gebruiken) 
Laat het maar weten of het lukt, of niet.

Veel succes! 

 

 

Reageer